d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1702703704705706820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
May 15 2014 03:40am
Quote (Spetch @ May 15 2014 09:55am)
Det är svårt att hitta motivation.
Jag har riktigt svårt för det... Tränar dock aktivt men nu har jag börjat slacka.

Någon som har bra tips på vad som motiverar er att träna?


Huvudanledningen till att jag tränar är all mental energi man får

Ökat självförtroende, ökad koncentrationsförmåga, bättre sömn mm

Dom dagarna jag skipper gymmet och lirar poker istället torskar jag nästan alltid pengar för jag presterar mycket sämre i allt om jag missköter träningen.
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 1,242.96
Trader: Trusted
May 15 2014 03:50am
Quote (Svartermetalisk @ 15 May 2014 11:40)
Huvudanledningen till att jag tränar är all mental energi man får

Ökat självförtroende, ökad koncentrationsförmåga, bättre sömn mm

Dom dagarna jag skipper gymmet och lirar poker istället torskar jag nästan alltid pengar för jag presterar mycket sämre i allt om jag missköter träningen.


Visst är det så, men det gäller att få motivation till att starta med det, och sedan ser du resultatet.
Men det var som Micke sa där uppe, ta för och efterbilder och se skillnaden ger en stor motivation som fan (antar jag, får väl om ett tag xD)

Dock har jag bra mkt mer än att bara röra på mig som jag behöver ändra, sömn / mat är mina största problem!

This post was edited by RistVaLL on May 15 2014 03:51am
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
May 15 2014 04:55am
Quote (RistVaLL @ May 15 2014 09:50am)
Visst är det så, men det gäller att få motivation till att starta med det, och sedan ser du resultatet.
Men det var som Micke sa där uppe, ta för och efterbilder och se skillnaden ger en stor motivation som fan (antar jag, får väl om ett tag xD)

Dock har jag bra mkt mer än att bara röra på mig som jag behöver ändra, sömn / mat är mina största problem!


Det suger o bo hemma, maten är inge problem för mig men sömnen... alltså brorsan spelar musik högt inpå kvällen, o morsan kollar på tv, hör en massa ljud så kan i princip inte somna innan klockan 11:00

This post was edited by ankiie on May 15 2014 04:55am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 15 2014 05:20am
Quote (ankiie @ 15 May 2014 12:55)
Det suger o bo hemma, maten är inge problem för mig men sömnen... alltså brorsan spelar musik högt inpå kvällen, o morsan kollar på tv, hör en massa ljud så kan i princip inte somna innan klockan 11:00


När jag bodde hemma var jag immun mot störningar. Mamma jobbar natt som sjuksköterska så hon var ledig hemma många vardagar.
Jag jobbade nattskift, hon kunde tvätta på förmiddagen när jag sov vägg i vägg med tvättmaskinen utan att jag så mycket som märkte det.

Ett gott samvete är den bästa huvudkudden, säger de! :D
Member
Posts: 73,187
Joined: Jun 12 2007
Gold: 1,242.96
Trader: Trusted
May 15 2014 08:44am
Quote (Fil @ 15 May 2014 13:20)
När jag bodde hemma var jag immun mot störningar. Mamma jobbar natt som sjuksköterska så hon var ledig hemma många vardagar.
Jag jobbade nattskift, hon kunde tvätta på förmiddagen när jag sov vägg i vägg med tvättmaskinen utan att jag så mycket som märkte det.

Ett gott samvete är den bästa huvudkudden, säger de! :D


Då är frågan vad jag har sååååå dåligt samvete för lol...
Kan ha varit äggkastningen emot åkesson igår månntro?
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 15 2014 09:15am
Quote (RistVaLL @ 15 May 2014 16:44)
Då är frågan vad jag har sååååå dåligt samvete för lol...
Kan ha varit äggkastningen emot åkesson igår månntro?


Tror det är för att du provar din damage med andras prylar hela tiden!
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
May 15 2014 12:19pm
Quote (RistVaLL @ May 15 2014 02:44pm)
Då är frågan vad jag har sååååå dåligt samvete för lol...
Kan ha varit äggkastningen emot åkesson igår månntro?


vänsterextremist? antidemokrat? fyfan
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 15 2014 12:31pm
varför skulle man vilja kasta ägg på åkesson :unsure:
om man ska kasta något så ska fanimig ulla andersson ha det

:angry:
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 17 2014 11:36am
17/5

Serie 2.

Skitkass start då samtliga grannar hade fest till 05 inatt och jag skulle vakna 08, kul med c:a 3-3½h sömn.


Böj
160 - OOO
167.5 - OOO
175 - XXX

Va försiktig i böjen pga att fotleden kaosade förra veckan.
Hade dock oväntat dålig energi i böjen idag, skämdes nästan lite.

Bänk
90 - OOO
100 - OOO
102.5 - OOO PB.

Marklyft
210 - OOO
227.5 - OOO PB egentligen då jag hitchade lite när jag drog 230 i vintras.
235 - XXX - Styrkan dog helt vid utlåsningen, fanns inte en chans att jag skulle få upp den och få godkänt.

Total 497.5, ångrar i efterhand att jag inte bara tog det säkert o böjde 170 eller drog 230 i marken för 500.

Överlag riktigt rolig tävling, 5st från klubben kvalade till SM.
Member
Posts: 19,009
Joined: Dec 26 2010
Gold: 14,002.78
May 22 2014 11:43am


dem pecs

Knäböj 140 x 2
Marklyft 175 x 1
Bänkpress 92.5 x 1
Militärpress 50 x 5

Tränar på en Atletklubb 2 gånger i veckan nu, ökat rejält under dessa gånger!
Go Back To Svenska Topic List
Prev1702703704705706820Next
Add Reply New Topic New Poll