d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1701702703704705820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 15 2014 02:31am
Quote (Svartermetalisk @ 15 May 2014 09:18)
Skillnaden är väl att läkemedelsindustrin grundar sig på vetenskap medans dietindustrin bara är hokus pokus.

Inget hindrar mig från att lansera ett nytt dietprogram idag efter lunch och sälja till lata tjockisar.



METALDIETEN

Man undviker att äta saker som innehåller tungmetall.

SVARTDIETEN

Bara bränd mat eftersom elden har bränt bort allt utom proteinet, vitaminerna och mineralerna och samtidigt omvandlat alla transfetter till fleromättat fett istället.
Member
Posts: 73,188
Joined: Jun 12 2007
Gold: 930.63
Trader: Trusted
May 15 2014 02:54am
gick med i ett program via af, som jag även ska träna på 3dagar i veckan
första gången jag var iväg idag, höll fan på att svimma

<-- 115kg kärlek, 183lång (överviktig som fan)

Tränade mycket förr, men det var ca 10 år sedan, så när jag väl satte igång idag höll jag fan på att dö efter bara 30min träning typ lol.


Fyfan, sjukt skrämmande dålig kondis jag har... får se om jag ens orkar dra iväg och träna imorgon.
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
May 15 2014 02:55am
Quote (RistVaLL @ May 15 2014 10:54am)
gick med i ett program via af, som jag även ska träna på 3dagar i veckan
första gången jag var iväg idag, höll fan på att svimma

<-- 115kg kärlek, 183lång (överviktig som fan)

Tränade mycket förr, men det var ca 10 år sedan, så när jag väl satte igång idag höll jag fan på att dö efter bara 30min träning typ lol.


Fyfan, sjukt skrämmande dålig kondis jag har... får se om jag ens orkar dra iväg och träna imorgon.


Det är svårt att hitta motivation.
Jag har riktigt svårt för det... Tränar dock aktivt men nu har jag börjat slacka.

Någon som har bra tips på vad som motiverar er att träna?
Member
Posts: 73,188
Joined: Jun 12 2007
Gold: 930.63
Trader: Trusted
May 15 2014 03:03am
Quote (Spetch @ 15 May 2014 10:55)
Det är svårt att hitta motivation.
Jag har riktigt svårt för det... Tränar dock aktivt men nu har jag börjat slacka.

Någon som har bra tips på vad som motiverar er att träna?


jag älskade att träna förr, dock har jag pratat i flera år om att börja, men har inte riktigt velat starta igång själv osv,
dock tycker jag det är riktigt skönt att träna också och kommer säkert tycka om det efter några veckor, men det kommer nog va ett helvete för mig i början nu.

Med tanke på min vikt så borde jag kanske starta igång med lite motion istället i början, men styrke är bra mkt roligare, lol.

Det motiverar mig inte just nu, just nu är jag där för att det är enda sättet för mig att få ersättning från af och vara aktivt sökande typ.
Detta programmet är skapat för att få folk att komma in i rutiner vilket jag absolut inte har några som helst.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 15 2014 03:04am
Quote (Spetch @ 15 May 2014 09:55)
Det är svårt att hitta motivation.
Jag har riktigt svårt för det... Tränar dock aktivt men nu har jag börjat slacka.

Någon som har bra tips på vad som motiverar er att träna?


No person has a right to be an amateur in the matter of physical training... What a disgrace it is for a man to grow old without ever seeing the beauty and strength of which his body is capable of. -Socrates

IF SOCRATES TELLS YOU TO LIFT YOU BETTER START LIFTING NIGA
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
May 15 2014 03:05am
Quote (Spetch @ May 15 2014 08:55am)
Det är svårt att hitta motivation.
Jag har riktigt svårt för det... Tränar dock aktivt men nu har jag börjat slacka.

Någon som har bra tips på vad som motiverar er att träna?


kollar alltid fitnesskanaler på youtube och sen checkar in på beastmotivation hemsidan o ser videor där, testa antingen får du motivation oavsett om folk kurar eller inte så du hittar din stil tillslut :)
Member
Posts: 73,188
Joined: Jun 12 2007
Gold: 930.63
Trader: Trusted
May 15 2014 03:06am
Quote (Spetch @ 15 May 2014 10:55)
Det är svårt att hitta motivation.
Jag har riktigt svårt för det... Tränar dock aktivt men nu har jag börjat slacka.

Någon som har bra tips på vad som motiverar er att träna?


Största motivation skulle va om dina bästa polare hakade på och ni tränade tillsammans och pushade varandra!

IMO.
Member
Posts: 35,862
Joined: Feb 11 2007
Gold: 1,287.00
May 15 2014 03:15am
När det kommer till träning handlar allt om att lura hjärnan.

Bra motivationstips är att ta "före och efter"-bilder. På så sätt ser du svart på vitt att du faktiskt har tappat i vikt / byggt muskler, när du ser resultat blir det automatiskt mycket roligare att träna.
Ett annat är att ställa sig på vågen dag 1, sen precis en månad senare ställer du dig på vågen igen. Är du inte helt efterbliven borde du även där se en markant skillnad, då det är väldigt mycket vätska som du tappar den första veckan/veckorna du tränar/går ner i vikt.


Frågor på det?
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 15 2014 03:17am
Quote (Spetch @ 15 May 2014 09:55)
Det är svårt att hitta motivation.
Jag har riktigt svårt för det... Tränar dock aktivt men nu har jag börjat slacka.

Någon som har bra tips på vad som motiverar er att träna?


Nae men att va for real helt vetenskaplig baseras det på inre eller yttre motivation.

Hittar du inre motivation dvs du tränar av den anledningen att du faktiskt tycker det är roligt att träna så kommer det hålla bättre.
Lättare att hitta en balans där man känner sig glad och mår bättre både fysiskt och psykiskt.

Är det yttre motivation som gör att du tränar, dvs du känner press från familj/vänner att du måste träna alt. att du tränar för att kunna smasha sloots på dansgolvet så kommer det troligtvis inte hålla på en hälsosam nivå för psyket.

Det är dock ofta det blir en kombo av detta, men idén är fortfarande att man vill ha majoriteten inre motivation då man tänker att man gör det främst för sitt eget välbefinnande.

Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
May 15 2014 03:21am
Quote (x17 @ May 15 2014 09:15am)
När det kommer till träning handlar allt om att lura hjärnan.

Bra motivationstips är att ta "före och efter"-bilder. På så sätt ser du svart på vitt att du faktiskt har tappat i vikt / byggt muskler, när du ser resultat blir det automatiskt mycket roligare att träna.
Ett annat är att ställa sig på vågen dag 1, sen precis en månad senare ställer du dig på vågen igen. Är du inte helt efterbliven borde du även där se en markant skillnad, då det är väldigt mycket vätska som du tappar den första veckan/veckorna du tränar/går ner i vikt.


Frågor på det?


detta. En sak som är viktigt är att du ska alltid göra en förbättring på dig själv som nybörjare, den enda ursäkt är till att du har skadat dig på ett område som gör att du inte kan träna den specifika muskeln. Du ska alltid göra progression oavsett om det är att bli starkare,större, eller tappa fett.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1701702703704705820Next
Add Reply New Topic New Poll