d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1699700701702703820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 13 2014 05:30pm
Quote (R4mses @ 14 May 2014 01:25)
förstår inte hur tjockisar kan vara stolta över hur mycket de kan lyfta bara..


Nyss hatade du dom.
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
May 13 2014 05:39pm
Quote (PlaaD @ May 13 2014 11:30pm)
Varför inte?
Ska enbart folk som tävlar i typ athletic fitness aka baddräktsmode som har 0 funktionalitet men ser bra ut från midjan upp va stolta över träningen?
Jag förstår mig inte riktigt på de flesta av dina posts som har med träning att göra.


förstår inte hur de kan se sig i spegeln och tänka: aa jag är fet som fan men jag bänkar iallafall 200 kg. feta personer respekterar inte sig själva
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
May 14 2014 12:27am
Då är ju frågan vad som är fet och inte....
Alla med anorexi verkar ju tycka att alla som tävlar i strongman är feta.

This post was edited by Intenso8 on May 14 2014 12:34am
Member
Posts: 6,580
Joined: Sep 29 2013
Gold: 150.00
May 14 2014 02:44am
Quote (R4mses @ 14 May 2014 00:39)
förstår inte hur de kan se sig i spegeln och tänka: aa jag är fet som fan men jag bänkar iallafall 200 kg. feta personer respekterar inte sig själva


Det ska väl du skita helt och hållet i? Vill någon som är tjock lyfta vikter och är stolt över att den tar 200 i bänk, låt den vara det.
Member
Posts: 844
Joined: Apr 11 2014
Gold: 0.00
May 14 2014 03:02am
tjena, är 176cm lång och väger 76kg, har som mål att väga 72kg innan den tjugonde juni.

Hur mkt ska jag äta o hur mkt ska jag jogga?
kan tillägga att här på jobbet så spelas det innebandy en timme två gånger i veckan hyfsat intensivt

e: enbart fettbränning nu, inte att jag börjar väga mindre pga att jag käkar mindre
vägde mig nämligen en morgon efter att ha skippat middagen dan innan och dragit ett par kablar i toan

This post was edited by Trimble on May 14 2014 03:04am
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 14 2014 03:32am
Quote (Trimble @ 14 May 2014 11:02)
tjena, är 176cm lång och väger 76kg, har som mål att väga 72kg innan den tjugonde juni.

Hur mkt ska jag äta o hur mkt ska jag jogga?
kan tillägga att här på jobbet så spelas det innebandy en timme två gånger i veckan hyfsat intensivt

e: enbart fettbränning nu, inte att jag börjar väga mindre pga att jag käkar mindre
vägde mig nämligen en morgon efter att ha skippat middagen dan innan och dragit ett par kablar i toan


Du går ner i vikt genom att käka mindre än du gör av med.
Enda sättet att tappa i fett när man är kalorineutral är genom att lägga på sig muskelvikt, det gör du inte genom att jogga.
Member
Posts: 844
Joined: Apr 11 2014
Gold: 0.00
May 14 2014 06:47am
Quote (Fil @ May 14 2014 11:32am)
Du går ner i vikt genom att käka mindre än du gör av med.
Enda sättet att tappa i fett när man är kalorineutral är genom att lägga på sig muskelvikt, det gör du inte genom att jogga.


såååå... mindre portioner med andra ord?

Har självfallet tillgång till gym om det är bättre.
Kombination mellan jogg o gym kanske?
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
May 14 2014 06:48am
Quote (R4mses @ 14 May 2014 00:39)
förstår inte hur de kan se sig i spegeln och tänka: aa jag är fet som fan men jag bänkar iallafall 200 kg. feta personer respekterar inte sig själva


Som sagt, bänkar du 200 (ingen jättesiffra egentligen, eller det beror väl på vad som anses vara ''fet'') så har du med största sannolikheten ätit upp dig av den anledningen att du ska klara av att bänka 200.
Det är inte ofta det händer att du är smällfet och sedan bara börjar lyfta tungt.

Kolla typ 105+ i OL, snubbar på 150kg rör sig snabbare än vad du gör.
Strongman samma princip, folk på 150+ kg springer med flera hundra kg i olika grenar.
En stor anledning till att många inom styrkesport får en ''extra'' stor mage är för att deras bålmuskler växer något enormt av att böja/marka 3-400kg.

Quote (Trimble @ 14 May 2014 13:47)
såååå... mindre portioner med andra ord?

Har självfallet tillgång till gym om det är bättre.
Kombination mellan jogg o gym kanske?


Snarare att du äter effektivare/nyttigare mat.


This post was edited by PlaaD on May 14 2014 06:49am
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
May 14 2014 07:21am
Quote (Trimble @ May 14 2014 12:47pm)
såååå... mindre portioner med andra ord?

Har självfallet tillgång till gym om det är bättre.
Kombination mellan jogg o gym kanske?


blivit bannad igen?
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
May 14 2014 08:15am
Quote (Trimble @ May 14 2014 12:47pm)
såååå... mindre portioner med andra ord?

Har självfallet tillgång till gym om det är bättre.
Kombination mellan jogg o gym kanske?


att lyfta vikter är mer tidsbesparande eftersom det är mer effektiv förbränning om du håller dig inom 1-2 min inom varje set o kör minst 5rep. Vore jag du hade jag börjat med något beprövat program du tycker verkar kul och kör på det. Sen antingen långsam konditionsträning eller HIIT. Grejen med joggning är att det utsöndrar kortisol och det är muskelnedbrytande. Även om kortisolnivåerna återgår till det normala så har dem andra sätten (snabb eller långsam konditionsträning) ingen förändring negativt på musklerna. Testa HIIT då slipper du minska så mycket på maten.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1699700701702703820Next
Add Reply New Topic New Poll