Quote (berhemuli @ 27 Jan 2014 08:59)
Håller med angående maanoja incidenten, nämnde ej det då det var mot spelare och inte emellan fans direkt.
Och jo menade inte att AIK ala '98 var värre, bara att känns att det är senaste gången något i lika grad hände, hade kunnat bli rejäla skandaler utan grindarna annars, t.ex mot bajen 04 tror jag det var, då man höll på att få upp grindarna men pressades tillbaka i sista stund när man öppnat. Även pistolskottet '99 känns lite extremt för en fotbollsläktare i sverige ^^
Absolut. Allt som innebär risk för skada eller som kräver polisinsats är helt jävla vansinnigt och hör inte hemma på en fotbollsmatch. Pistolskottet var obekant för mig, var och mellan vilka var det?
Om man ska försöka vara lite positiv så måste jag dock säga att domaren lät matchen fortsätta trots ca 10 bengaler på DIF-läktaren efter kvitteringsmålet. Då var det bara stämningsfullt, med sång och dans på läktaren. När bengalerna tog slut så kastades de inte in heller. Det är SÅ jag vill att fotbollen ska vara. Det blir väldigt mysigt och vackert om det sköts på rätt sätt, och jag är glad att domaren (Jonas Eriksson) insåg att det inte var hotfullt. Bengalröken är dessutom så tunn att det inte förstör sikten osv. (Två minuter senare hade tyskarna eldat kolsvart tjock rök och Dynamo-banderollen kom upp... Det är mindre mysigt.)