d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1697071727396Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Jan 27 2014 02:50am
Quote (berhemuli @ 27 Jan 2014 08:59)
Håller med angående maanoja incidenten, nämnde ej det då det var mot spelare och inte emellan fans direkt.
Och jo menade inte att AIK ala '98 var värre, bara att känns att det är senaste gången något i lika grad hände, hade kunnat bli rejäla skandaler utan grindarna annars, t.ex mot bajen 04 tror jag det var, då man höll på att få upp grindarna men pressades tillbaka i sista stund när man öppnat.  Även pistolskottet '99 känns lite extremt för en fotbollsläktare i sverige ^^


Absolut. Allt som innebär risk för skada eller som kräver polisinsats är helt jävla vansinnigt och hör inte hemma på en fotbollsmatch. Pistolskottet var obekant för mig, var och mellan vilka var det?

Om man ska försöka vara lite positiv så måste jag dock säga att domaren lät matchen fortsätta trots ca 10 bengaler på DIF-läktaren efter kvitteringsmålet. Då var det bara stämningsfullt, med sång och dans på läktaren. När bengalerna tog slut så kastades de inte in heller. Det är SÅ jag vill att fotbollen ska vara. Det blir väldigt mysigt och vackert om det sköts på rätt sätt, och jag är glad att domaren (Jonas Eriksson) insåg att det inte var hotfullt. Bengalröken är dessutom så tunn att det inte förstör sikten osv. (Två minuter senare hade tyskarna eldat kolsvart tjock rök och Dynamo-banderollen kom upp... Det är mindre mysigt.)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jan 27 2014 03:11am
AIK-AEK

Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Jan 28 2014 12:40am
Ofan, det hade jag ingen aning om. Gissningsvis hade nog inte poliserna pepparspray på den tiden då, och därför fick det bli pistolen.

Nej, nu tycker jag vi ska muntra upp stämningen lite här. Visst, nu råkar det vara AIKare på bilden, men du får medge att det här är svårslaget vad gäller humor i samband med "upplopp"... :P
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jan 28 2014 01:18am
Quote (LorveN @ 28 Jan 2014 08:40)
Ofan, det hade jag ingen aning om. Gissningsvis hade nog inte poliserna pepparspray på den tiden då, och därför fick det bli pistolen.

Nej, nu tycker jag vi ska muntra upp stämningen lite här. Visst, nu råkar det vara AIKare på bilden, men du får medge att det här är svårslaget vad gäller humor i samband med "upplopp"... :P
http://img18.imageshack.us/img18/1124/soptunna4.gif


Ja jag brukar länka den bilden när folk frågar om det är farligt att gå på matcher med aik. Ja jätte. Om du är en papperskorg.
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Jan 28 2014 01:55am
Quote (berhemuli @ 28 Jan 2014 08:18)
Ja jag brukar länka den bilden när folk frågar om det är farligt att gå på matcher med aik. Ja jätte. Om du är en papperskorg.


Sop(tunn)a - idiot - bonnjävel - Lee Baxter!

Bajen var först igen! :lol:
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jan 28 2014 04:45am
T bangura tillbaka då! Sm guld!
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Jan 28 2014 04:50am
Quote (berhemuli @ Jan 28 2014 12:45pm)
T bangura tillbaka då! Sm guld!


Jag hatar allsvenskan. Jag hatar allt som har med svensk fotboll att göra
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Jan 28 2014 05:21am
Och Elfsborg säljer El Kabir till Danmark samt släpper ex-råttan Ishizaki gratis till Amerika. Dessförinnan skrev Hysén Jr. på för något kinesiskt...

I kölvattnet av alla mer eller mindre galna spelarflyttar: Vad tror vi, vem plockar DIF hem först av Kongo, Isak, Elmander eller den Ouden? :)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jan 28 2014 05:24am
Quote (LorveN @ 28 Jan 2014 13:21)
Och Elfsborg säljer El Kabir till Danmark samt släpper ex-råttan Ishizaki gratis till Amerika. Dessförinnan skrev Hysén Jr. på för något kinesiskt...

I kölvattnet av alla mer eller mindre galna spelarflyttar: Vad tror vi, vem plockar DIF hem först av Kongo, Isak, Elmander eller den Ouden? :)


pa dembo.
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Jan 28 2014 06:28am
Quote (berhemuli @ Jan 28 2014 01:24pm)
pa dembo.


PA DEMBO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Go Back To Svenska Topic List
Prev1697071727396Next
Add Reply New Topic New Poll