d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Officiella Starcraft-tråden
Prev16970717273156Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 18 2011 06:17pm
Jävlar vad jag stompat noobs idag :o

Hade 100+ bonus pool så har inte lirat mkt på sistonde, lyckades endå stompa typ 5 pers som var en liga över mig :banana:
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 19 2011 06:26pm




Hmmmmm

:D

This post was edited by Svartermetalisk on Dec 19 2011 06:28pm
Member
Posts: 984
Joined: Jan 17 2009
Gold: 0.01
Dec 20 2011 05:06am
bra jobbat svarter!
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 20 2011 12:58pm
Quote (daggmaskine @ Dec 20 2011 12:06pm)
bra jobbat svarter!


Förutom att jag har 2.5k gas :D

men endå fett najs!

Grejjen var att han gick infestor så han dödade eviga mängder marines men fick aldrig död på tanks och mvacs så jag hade inget att lägga gas på :D

haha
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Dec 21 2011 08:01am
Quote (Svartermetalisk @ Dec 20 2011 07:58pm)
Förutom att jag har 2.5k gas :D

men endå fett najs!

Grejjen var att han gick infestor så han dödade eviga mängder marines men fick aldrig död på tanks och mvacs så jag hade inget att lägga gas på :D

haha


Nah, T brukar väl ha massa gas över, gj :>

På tal om något annat, har seriösa probs mot toss...

Snabb exp och zealot press som tvingar fram massa lings så man inte kan göra drones, sen kommer antingen DTs, Phoenix + voidays (denna är värst) eller en stor gateway push innan man hinner få upp en stor muta ball.

Och om man nu håller allt och får upp massa mutas så hittar man barra massvis med cannons + blinkstalkers och så trutlar dom tills dom har colossus sen är man körd.

Förslag någon?
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Dec 21 2011 08:07am
Quote (Warriv @ Dec 21 2011 02:01pm)
Nah, T brukar väl ha massa gas över, gj :>

På tal om något annat, har seriösa probs mot toss...

Snabb exp och zealot press som tvingar fram massa lings så man inte kan göra drones, sen kommer antingen DTs, Phoenix + voidays (denna är värst) eller en stor gateway push innan man hinner få upp en stor muta ball.

Och om man nu håller allt och får upp massa mutas så hittar man barra massvis med cannons + blinkstalkers och så trutlar dom tills dom har colossus sen är man körd.

Förslag någon?


roach hydra corruptor
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 21 2011 08:12am
Quote (Warriv @ Dec 21 2011 03:01pm)
Nah, T brukar väl ha massa gas över, gj :>

På tal om något annat, har seriösa probs mot toss...

Snabb exp och zealot press som tvingar fram massa lings så man inte kan göra drones, sen kommer antingen DTs, Phoenix + voidays (denna är värst) eller en stor gateway push innan man hinner få upp en stor muta ball.

Och om man nu håller allt och får upp massa mutas så hittar man barra massvis med cannons + blinkstalkers och så trutlar dom tills dom har colossus sen är man körd.

Förslag någon?


I teorin är det ez, du skiter i roach / hydra etc och fokuserar på ling / snabba mutas, bygg TONVIS av spines så du klarar gateway pressure.

harassa där du kan med muta, bygg mer hela tiden, det viktiga är inte damagen du gör utan att du containar protossen medans du expar överallt tänk på att om han överbygger kanoner så har han mindre units vilket betyder att du kan gå mer upgrade heavy och ta fler baser.

Om han pushar så går du för base-trade om han inte pushar så maxa på muta ling och trejda arme med honom tills han ruttnar.

Quote (R4mses @ Dec 21 2011 03:07pm)
roach hydra corruptor


dååååååååååååålig unit comp :P

This post was edited by Svartermetalisk on Dec 21 2011 08:14am
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Dec 21 2011 10:58am
Quote (Svartermetalisk @ Dec 21 2011 03:12pm)
I teorin är det ez, du skiter i roach / hydra etc och fokuserar på ling / snabba mutas, bygg TONVIS av spines så du klarar gateway pressure.

harassa där du kan med muta, bygg mer hela tiden, det viktiga är inte damagen du gör utan att du containar protossen medans du expar överallt tänk på att om han överbygger kanoner så har han mindre units vilket betyder att du kan gå mer upgrade heavy och ta fler baser.

Om han pushar så går du för base-trade om han inte pushar så maxa på muta ling och trejda arme med honom tills han ruttnar.



dååååååååååååålig unit comp :P


I terion ska det vara ez ja, och varje game som inte slutar efter pushen som kommer runt 8-10 så trultar dom in sig starkt på antigen 2 base eller 3 base (beroende på map) sen kommer colossus och high templar tech innan man hinner få ut broods eller ultras för hive tech + greter spire tar efterblivet långtid att ta fram..

angående Roach, hydra, curro kunde jag itne sagt det bättre än Martin, dåååålig unit comp ^^ speciellt om Toss är smart och lägger till några voidrays i sin deathball...


aja, Martn game on? : >
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 21 2011 11:20am
Quote (Warriv @ Dec 21 2011 05:58pm)
I terion ska det vara ez ja, och varje game som inte slutar efter pushen som kommer runt 8-10 så trultar dom in sig starkt på antigen 2 base eller 3 base (beroende på map) sen kommer colossus och high templar tech innan man hinner få ut broods eller ultras för hive tech + greter spire tar efterblivet långtid att ta fram..

angående Roach, hydra, curro kunde jag itne sagt det bättre än Martin, dåååålig unit comp ^^ speciellt om Toss är smart och lägger till några voidrays i sin deathball...


aja, Martn game on? : >


Jag är bokad som fan här ett tag framöver.

kan lira nästa vecka :P
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Dec 21 2011 12:42pm
Quote (Svartermetalisk @ Dec 21 2011 06:20pm)
Jag är bokad som fan här ett tag framöver.

kan lira nästa vecka :P


Mr.Busy :p I know the feeling ^^ nästa vecka jobbar jag hemifrån, då har man lite tid till SC : D
Go Back To Svenska Topic List
Prev16970717273156Next
Add Reply New Topic New Poll