Quote (TidsL @ Apr 29 2015 08:01am)
Lite intressant ändå att du förutsätter att du betalar min påstådda sjukvård och kollektivtrafik, som om jag aldrig betalat skatt i mitt liv själv eller ens använder mig av det. Okej jag åker buss, so what, hur många ören har du betalat åt mig? Jag skulle säga noll. (Eller för den delen att jag käkar piller, ha ha jag fattar att vissa säkert tänker att jag borde :D )
Nej det är inte det minsta intressant utan det är ren fakta, kollektivtrafiken rullar inte utan subventioner från skattebetalarna, när jag säger sjukvård och medicin pratar jag inte endast om Benzo och benbrott utan tandläkarbesök, allergipiller, huvudvärkstabletter, antibiotika allt det är subventionerat av skattebetalare.
Quote (TidsL @ Apr 29 2015 08:01am)
Det fungerar inte alltid som vi blir skolade att det gör, på många områden är det väldigt mycket som undanhålls i hur saker fungerar och förhåller sig. Vi får mest lära oss exakt vad vi behöver för att bli tillräckligt smarta för att blint stödja maskinen. Jag har sett en del baksidor av det här samhället om man säger så, jobbat för mänskliga rättigheter, mot vår skeva vapenindustri och vad för sjuka saker vi bidrar till bland ANNAT genom det (ja, även på pappret, men mest utan att be om något tillbaka som volontär) m.m. och vet tillräckligt mycket om vårat industrisamhälles och ekonomiska systems baksidor för att hur jag än vrider och vänder på det inte längre kan förstå mig på HUR jag någonsin skulle vilja jobba för detta gamla paradigm igen - som ändå håller på att falla under sin egen vikt, och tvingas ställa om till nya lösningar, exempelvis permakulturtänk - som jag redan jobbar för. Hur definierar du ambition om jag får fråga? :thumbsup:
Du som alla andra politiska extremister tror att du är den enda som ser felen i rådande system vilket inte stämmer. Inga system är perfekta men det vi för närvarande använder oss av är tillräckligt bra och har genom historien visat sig vara det bästa alternativet. Det är ingen slump att alla världens rikaste länder som inte nåt sin rikedom via olja har samma syn på nationalekonomi.
Vår generation precis som alla andra generationer före oss står inför en del allvarliga globala problem det stämmer men lösningen är knappast att riva bygget och börja om från scratch.