d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Vilket Parti Röstade Du På? > Anaddra Littlatraabrothra Pollza.
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 457,914.30
May 26 2014 11:18am
Hade jag haft energi hade jag totalsågat er alla. bryr mig inte ens om svensk politik längre iofs...
Men när SD var "nya" o lite radikala var det skojsigt att fnissa lite slött åt alla lantisrassar. Nu börjar det dock på allvar vara en smärre skamfläck. Och att se unga datornördars tendenser för SD är beklagligt indeed.
Men som sagt. orkar inte bemöta er så ska väl inte kasta pajjer på er. hatten av för att ni röstat iaf, typ, eller nåt.

Har också myst med aftonbladets valkompass. Några roliga områden att spana:
*Stockholm öster/Skärgårdskommunerna/Finare villaförorterna. (danderyd, lidingö, m.fl.). Tror danderyd norr gav moderaterna 60~%. då hade dom tappat 10% xD
*Hela stockholm overall (miljöpartiet nästan egen majoritet här o där trololololololololo)
*Göteborg/Öckerö TOPLELS vem fan kan förklara för mig varför KD snittar runt 50% i dessa valdistrikt? samma som jönköpings-trakten men det är ju "bibelbältet". Hade iofs en bekant som studerade på segelgymnasium i öckerö, hon blev religiös där... Stronk
*Många kommuner småland och söder. Dat rasism.

övriga sverige mer normalt (dvs tja jag röstar på såsialdemåkraterna LoL)

Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 18:54)
Överraskning att bidragspartiet #1 krossar allt motstånd i ett område med skyhög arbetslöshet

pajasar

Jag kommer joina horden av bidragsutsugande svartjobbare i höst när sossarna bildar regering

can't beat em' join em.

xD

This post was edited by SpAz. on May 26 2014 11:20am
Member
Gold: 30.00
May 26 2014 11:27am
Senast jag diskuterade med dig Jesper var du superliberaleN, har du bytt läger?

Member
Gold: 2,069.00
May 26 2014 11:45am
Oj 8 sidor redan! :D

Bra gott folk! Litttle_Brother poll slår till igen! B)

huehue.

Får ta och läsa de ni har sagt senare! :)
Member
Gold: 122,361.69
May 26 2014 11:47am
Quote (Makta @ May 26 2014 04:17pm)
Även om FI suger pung så kanske det genererar lite mer jämställdheti EU. Märks att du inte är så insatt :lol: No offence :ph34r:

Du är ett missnöjesparti! :angry:

MP kan funka i EU men aldrig annars :lol:

Det är här EU går fel. Eu skulle främst vara en ekonomisk platform och inte någon jävla diktatur som går emot demokrati och statsstyre. Vad fan ska svenskar ha för rätt att bestämma över hur de i storbritt ska leva vice versa?

Han här förklarar bättre än jag någonsin kommer kunna göra: https://www.youtube.com/watch?v=lqovTGjYjM4

Den som faktiskt förespråkar för det eu kommit till att bli idag är fullständigt efterbliven

https://www.youtube.com/watch?v=XoAtCs7wXHY den också

This post was edited by ownyaah on May 26 2014 12:08pm
Member
Gold: 3.90
May 26 2014 12:01pm
Quote (SpAz. @ 26 May 2014 18:18)
Hade jag haft energi hade jag totalsågat er alla. bryr mig inte ens om svensk politik längre iofs...
Men när SD var "nya" o lite radikala var det skojsigt att fnissa lite slött åt alla lantisrassar. Nu börjar det dock på allvar vara en smärre skamfläck. Och att se unga datornördars tendenser för SD är beklagligt indeed.
Men som sagt. orkar inte bemöta er så ska väl inte kasta pajjer på er. hatten av för att ni röstat iaf, typ, eller nåt.

Har också myst med aftonbladets valkompass. Några roliga områden att spana:
*Stockholm öster/Skärgårdskommunerna/Finare villaförorterna. (danderyd, lidingö, m.fl.). Tror danderyd norr gav moderaterna 60~%. då hade dom tappat 10% xD
*Hela stockholm overall (miljöpartiet nästan egen majoritet här o där trololololololololo)
*Göteborg/Öckerö TOPLELS vem fan kan förklara för mig varför KD snittar runt 50% i dessa valdistrikt? samma som jönköpings-trakten men det är ju "bibelbältet". Hade iofs en bekant som studerade på segelgymnasium i öckerö, hon blev religiös där... Stronk
*Många kommuner småland och söder. Dat rasism.

övriga sverige mer normalt (dvs tja jag röstar på såsialdemåkraterna LoL)

xD

Typical spaz/sosse. Kallar SD rasister och vägra säga varför :angry: :lol:
Member
Gold: 54.00
May 26 2014 12:58pm
Quote (Makta @ 26 May 2014 19:01)

^^ bättre att bidra med hjälp i deras hemland än att de ska behöva leva skit här istället :)
kanske har fel?

tycker att i dagsläget borde vi stänga gränserna helt och försöka hjälpa de som kommit.

This post was edited by Intenso8 on May 26 2014 01:00pm
Member
Gold: 3.90
May 26 2014 01:57pm
Quote (Intenso8 @ 26 May 2014 19:58)
^^ bättre att bidra med hjälp i deras hemland än att de ska behöva leva skit här istället :)
kanske har fel?

tycker att i dagsläget borde vi stänga gränserna helt och försöka hjälpa de som kommit.

Stänga helt är väl att ta i.. Men minska det till en fungerande nivå och använda medel för att få in dom i samhället UTAN att slänga alla på en plats typ Rosengård... Det kan funka!

Edit: Typisk SD-hatar på facebook. Klagar på allt SD gör men vägrar visa vilket parti dom stödjer och/eller använder ord såsom odemokratiskt medans dom själv röstar på V som stödjer RF och AFA.

Brukar säga att folk får tycka som dom vill men ibland vill man skicka vissa hycklare till Nordkorea...

This post was edited by Makta on May 26 2014 02:15pm
Member
May 26 2014 02:28pm
Quote (Makta @ 26 May 2014 20:01)

du vet vad jag tycker.
Integrationspolitiken bör nyanseras. Snack om att kriminalitet beror på etnicitet = ren rasism. Snack om att vissa kulturer är svårassimilerade/våldskulturer = fördomsfullt och främlingsfientligt. I verkligheten vill även muslimer som kommer till väst anpassa sig. Integrationen bör förbättras i Sverige och tas upp på agendan. Är det enskilt största samhällsproblemet eller ens en stor fråga? nja, inte jätte.
SD är inte odemokratiska. Jag ogillar stenkastare/demokrati-försvårare minst lika mycket.
Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 19:27)
Senast jag diskuterade med dig Jesper var du superliberaleN, har du bytt läger?

Är i mångt och mycket liberal, men inte anarkokapitalist :P det har jag inte varit sedan 2011 typ.
Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 18:35)
Jag tycker det är rätt chill att det byggs moskeer, många muslimer är endå troende

en mer aktuell fråga borde vara om vi verkligen behöver en triljard kyrkor när nästan inga kristna är aktivt troende längre.

så länge det inte är skattefinansierat så?
ärligt talat det kan jag inte fatta hur någon i sekulariserade sverige stödjer, att bönebyggnader ska vara subventionerade av staten?
toplels

This post was edited by SpAz. on May 26 2014 02:33pm
Member
Gold: 30.00
May 26 2014 02:35pm
Quote (SpAz. @ May 26 2014 09:28pm)

så länge det inte är skattefinansierat så?
ärligt talat det kan jag inte fatta hur någon i sekulariserade sverige stödjer, att bönebyggnader ska vara subventionerade av staten?
toplels

Jo då är det lugnt, jag har inget emot kyrkor eller kristna men jag är precis som du skeptisk till att vara med och finansiera kalaset.

Member
May 26 2014 02:37pm
Quote (Svartermetalisk @ 26 May 2014 12:20)
Vad ska man rösta på om man tycker att regeringen sugit pung i 8 år och sossarna sugit pung i hundra år?

Det finns två block som vill exakt samma sak eller så finns det SD, tycker man att blocken är bajs och vill att dom ska veta det så röstar man SD

jag önskar också att det fanns ett vettigt tredje alternativ men det gör det inte

pmt
pretty much this
Quote (Fil @ 26 May 2014 13:04)
MP hade fått min röst om de var mer höger :P

maria wetterstrand var ändå rätt liberal :(
men MP hade allt att vinna på att profilera sig som miljövänsterhippiens favo-alternativ
Quote (Malmy @ 26 May 2014 12:38)
Och röster på SD tvingar ju uppenbarligen inte sjuklövern att reagera? eller det har ju inte hänt något de senaste 8 åren iallafall, förutom en försvagning, men någon ändring i politik som skulle vara härlett från SD röster är väl väldigt svårt att se?

SD har påverkat attityder hos dom mer etablerade partierna utan tvekan.
Lyssna på t.ex. fredrik reinfeldt när han talar om integration nu för tiden.

This post was edited by SpAz. on May 26 2014 02:43pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev16789Next
Add Reply New Topic New Poll