d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Vad Tykcer Jsp Om Invandring?
Prev1678910Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 1,029.08
Jun 19 2012 11:24pm
Quote (Clixton @ 16 Jun 2012 01:57)
Denna ras skall ej får beträda detta land:

Raser som snackar skit om andra raser, och som s k skräddarsyr sin åsikt om att det är en minoritet som är snälla...
"Alla-som-är-snälla-mot-mig-skall-få-stanna" och tror att de utgör någonting vettigt med att gestikulera vilken art som är bättre.
Jag är ganska säker på att det finns väldigt, väldigt, väldigt många invandrare som tycker gott om det land de lever i.
Alla skall vara välkomna till detta land, men då tycker jag att man skall utgöra någonting vettigt och inte sitta och uttrycka sina åsikter som du gör och tro att du får någonting vettigt utav det du skriver.
Känner många syrier som jobbar och gör allt för att detta land skall cirkulera i den politiska ekonomin. Jovisst, de är inte särskilt nyinvandrande här i landet men visst fan anpassar de sig till den svenska kulturen. De sjunger minst lika högt och bra som du gör till nationalsången, de gråter och skriker för sitt bosättande land i fotboll mot England, de kan stava till "tycker" oavsett om de är fulla eller är mitt under ett sex-akt - allt mycket bättre än vad du gör framför din ruttna plåt.
Kort och gott, de gör säkerligen mycket mer nytta än vad du någonsin skulle kunna tillföra framför den här värdelösa tråden.

Tölp.

Men jovisst, de som inte utgör någonting vettigt för landet kan väl lika gärna åka hem.
Men sen vet jag inte vart du skall då du påstår dig själv vara svensk.
Jag bryr mig inte om du härstammar från Grönland, eller Sydpolen, såvida du själv anser dig vara svensk och är stolt för ditt land, gör allt för att landet skall grönska så finns det absolut ingen anledning att kasta hem dig. Detta gäller alla "arter"

Härligt o se lite patriotism men kalla mig osvensk, jag viger knappast mitt liv eller gör mina val till att få det här landet att grönska. Jag är villig att betala min skära del till samhället, utbildningar, sjukvård, rättsystem och annat krims krams. Finns dock en miljon saker jag inte finner mig i att betala för, men vad ska man göra? jag är inget fan av blåvit batong-sodomi
Jag anser mig vara svensk, men stolt? Tveksamt. Svenskar får mig att bli lite smått illamående ibland. I synnerhet efter Fotbolls-EM (CAN I GET AN AMEN?)

Quote (Svartermetalisk @ 19 Jun 2012 08:22)
Jag kan inte tro på att du är född 82 du är ungefär lika smart som din average 15åring, snälla snälla håll käften

inget personligt men dina post får mig att toppa tron på mänskligheten

Sluta nu svarter

det syns tydligt att han vet vad han talar om

jag menar nånstans mellan alla osammanhängande åsikter och påhittade fakta är jag säker på att han har en vettig poäng undangömd nånstans...

eller?

This post was edited by BraSma on Jun 19 2012 11:27pm
Member
Gold: 880.00
Jun 20 2012 03:23am
Quote (BraSma @ Jun 20 2012 06:24am)
Härligt o se lite patriotism men kalla mig osvensk, jag viger knappast mitt liv eller gör mina val till att få det här landet att grönska. Jag är villig att betala min skära del till samhället, utbildningar, sjukvård, rättsystem och annat krims krams. Finns dock en miljon saker jag inte finner mig i att betala för, men vad ska man göra? jag är inget fan av blåvit batong-sodomi
Jag anser mig vara svensk, men stolt? Tveksamt. Svenskar får mig att bli lite smått illamående ibland. I synnerhet efter Fotbolls-EM (CAN I GET AN AMEN?)

Sluta nu svarter

det syns tydligt att han vet vad han talar om

jag menar nånstans mellan alla osammanhängande åsikter och påhittade fakta är jag säker på att han har en vettig poäng undangömd nånstans...

eller?

Det mesta är skrivet på fyllan, skrev att man inte ska ta det jag skriver på allvar men tydligen var det svårt att förstå.
Jag orkar inte ens försöka förklara efter alla påhoppningar.
Kul bara att jag var den enda som fick negativa kommentarer emot mig då andra pratar om att ha ihjäl ett specifikt folk.
Member
Gold: 556.01
Jun 20 2012 06:43am
Tror nog inte ras har någon större inverkan när det gäller uppförande. Är nog mer en fråga om vad personen i fråga är van vid? Dvs kultur / samhällssyn osv?
Till saken i fråga. Personligen skulle jag inte "porta" folk pga deras ras men istället efter deras åsikter,tex fundamentalister osv.
Om man måste välja någon "ras" så blir det väl danskarna. Vi har ju varit i krig med dessa innan som ni nog vet (Skåne kan dom dock få tillbaka).
^^
Member
Gold: 30.00
Jun 20 2012 04:37pm
Jag tänker inte rikta detta mot någon speciell person jag tänker bara summera mina tankar kring detta ämnet:

Ofta när man läser dessa trådar (stämmer även in på denna tråden) läser man saker som "jag är inte rasist men om du åker till mitt närområde ser du att det är massa knas och det är jävligt ofta syrianer som knasar så dom borde kanske inte få stanna här om dom inte bidrar"

Jag kan förstå hur folk kommer fram till det resonemanget men jag tycker att det är ett jävligt kortsiktigt tänkande. Om man som i mitt fall är Socialliberal borde man istället fråga sig varför just dessa Syrier förstör och hur kan vi få dom att bli intresserade av att bygga upp samhället istället för att bryta ner det.

Självklart är det alltid lättare att bara peka på den mest kortsiktiga lösningen på problemet men det är inte alltid den bästa vägen att gå.

Jag tror att man måste sätta sig in i invandrarnas situation:

Många flyttar hit i ung ålder ofta mot sin vilja, även om det ofta är till det bättre så kanske inte dom ser det så.

Det är kallt som fan, det är jobbigt i skolan, dom kan inte språket, dom kan inte relatera till musiken dom hör eller filmerna dom ser, dom bor ofta i invandrartäta områden så dom lär sig inte språket speciellt fort och dom ser sina fäder som är jävligt högutbildare köra runt i taxi eller baka pizzor så dom ser ingen större mening med att kämpa i skolan.

Dessa förutsättningar hade fått vem som helst att bryta ihop fullständigt, skickar du en Svensk till Syrien under samma förusättningar kan du ge dig fan på att han inte blir civilingenjör.

Vi måste istället göra folk som kommer hit delaktiga i samhället genom att snabbt se till att dom lär sig språket och kommer in i arbete så snabbt som möjligt och närvara mycket mycket mer i områdena där dom faktiskt rör sig, istället för att som idag skicka ut dom till samhällets avkant och önska dom lycka till. Självklart går det åt helvete om man jobbar på det sättet.

Jag kan definivt acceptera att folk med invandrarbakgrund orsakar en del problem men jag är fullt övertygad om att problemen är skapat av politiker och kan lösas av politiker.

Gener, kultur och hudfärg har inget med saken att göra.
Member
Gold: 880.00
Jun 20 2012 04:53pm
@Svart, jag tror att största delen handlar om vilja.
Jag har märkt att folk som kommer från lite fattigare länder t.ex afrika har en extrem vilja att lära sig språket samt jobba.
Dom jag träffat har anpassat sig väldigt bra till det svenska samhället.

edit: som två killar från Burundi jag träffa på krogen, dom prata 6 språk och väldigt bra svenska.
Dom hade bott i sverige i 1.5 år och pluggade till civilingenjörer.

This post was edited by Kerzhakov on Jun 20 2012 04:55pm
Member
Gold: 6,000.00
Jun 21 2012 09:33pm
Quote (Kerzhakov @ 19 Jun 2012 02:45)
lol missa den texten.

Clixton måste vara den största rasisten i sverige enligt hans text.
90%+ av invandrare har använt ordet svenne som är som att kalla en invandrare för blatte.
Dom klankar ner på svenskar med detta ord vilket betyder att dom ogillar oss, national-sången vill dom ha bort samt den svenska flaggan (inte alla men tillräckligt för att detta tas upp på allvar)

= Clixton vill ha ut i stort sätt alla

Haha, du ger oss alla läsare i tråden ett gott skratt.
Ser absolut ingenting i Clixtons inlägg som tyder på något kränkande mot invandrare, snarare att ditt språkliga förstånd är under all kritik.
Tror nog vem som helst förstod vad han skrev.

Dock måste jag fråga dig, var ditt inlägg en summering av vad han skrev?
För först påpekar du att Clixton är någonting helt åt tjottahejti, kritiserar och kritiserar och avslutar med att han vill ha i stort sätt ut alla?
Ingriper mig lite mot ditt språk - 100% invandrare har säkerligen, även svenskar använt ordet "svenne".
Men om du menar att dessa 90% använder detta ord så vill jag gärna ha en källa på den siffran (Ja, kan nog vara bra för dig om du ska backa upp just ditt 'argument').
Jag skulle dock inte påstå att det begreppet är särskilt nedkränkande, det bör snarare ifrågasättas hur personen i fråga begriper det emot sig. Tonfall som respons.
Man behöver inte vara rasist bara för att man säger 'neger' så länge det inte är mot någon person. Personligen kan det uppstå att jag själv säger 'svenne' men det behöver väl inte betyda att jag ogillar mitt egna folk?

Din generalisering kring invandring är mycket låg...

This post was edited by Strayboy on Jun 21 2012 09:44pm
Member
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 50%
Jun 21 2012 10:44pm
TYCKTE SYND OM DIG

[img]http://i47.tinypic.com/icuvrc.png[/img]
Member
Gold: 6,000.00
Jun 21 2012 10:46pm
Quote (Clixton @ 22 Jun 2012 05:44)
TYCKTE SYND OM DIG

http://i47.tinypic.com/icuvrc.png

Ytterst nyfiken vad tusan det där är för länk... Hjälper dig på traven.
Btw, hur kommer det sig att du är uppe såpass tidigt?

e:) haha, lite rörig serie dock...

This post was edited by Strayboy on Jun 21 2012 10:48pm
Member
Gold: 41.00
Warn: 10%
Jun 22 2012 12:53am
Quote (Strayboy @ 22 Jun 2012 04:46)

HAHAHA....10/10 underbar :)
Member
Gold: 7,051.99
Jun 22 2012 02:05am
Quote (Strayboy @ 22 Jun 2012 05:46)

dafuq
Go Back To Svenska Topic List
Prev1678910Next
Add Reply New Topic New Poll