d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska >
Poll > Dota 2
Prev1678910621Next
Add Reply New Topic New Poll
  Guests cannot view or vote in polls. Please register or login.
Member
Gold: 2,443.00
Aug 19 2011 02:41pm
Någon fick inte bröstmjölk av mamma.
Member
Gold: 13.37
Aug 19 2011 05:29pm
Quote (ownyaah @ 19 Aug 2011 19:07)
mycket väl så håller det ihop, du är bara för patetisk för att förstå sanningen.
jag var ganska hypad över spelet. men efter att ha sätt gameplay videon.. det ser ut som en dålig kopia av hon. exact samma mechanics dock lite sämre. förstår inte varför man skulle slösa sina pengar på det när en mera kompetent lagring av data existerar.
ska dock hoppa över den dåliga visioniska delen och mekaniska delen till konceptet som inte tillbringar något annat än det som redan existerar i bättre perspektiv. visserligen så borde nyare spel tillägga någon form av förbättering, kolla up planetside 2 till exempel
om inte konceptet är i ny form eller någon form av förändring i det gamla, bör något sticka ut vilket inte existerar i detta virtuella spel

Dålig kopia av hon? Förutom att Valve kommer kunna hantera deras servers mycket bättre än S2 och att IceFrog är mycket bättre på att designa och balansera heroes? HoN är en kopia av DotA till att börja med, så det är väl klart att mechanics är väldigt lika. DotA2 kanske inte har den bästa grafiken, även om jag gillar den, men spelet handlar mer om spelkänsla, e-sport och fanbase. Har du tänkt på varför Counter-Strike 1.6 fortfarande körs i full fart? DotA2 är i princip en exakt kopia av DotA spelmässigt, det är så det ska vara.

Detta spel är ännu i beta, du har inte rört spelet, så varför klaga så mycket. Äter du mat med ögonen också kanske?

This post was edited by tOFFELiKastrullen on Aug 19 2011 05:30pm
Member
Gold: 122,361.69
Aug 19 2011 05:57pm
Quote (tOFFELiKastrullen @ Aug 20 2011 12:29am)
Dålig kopia av hon? Förutom att Valve kommer kunna hantera deras servers mycket bättre än S2 och att IceFrog är mycket bättre på att designa och balansera heroes? HoN är en kopia av DotA till att börja med, så det är väl klart att mechanics är väldigt lika. DotA2 kanske inte har den bästa grafiken, även om jag gillar den, men spelet handlar mer om spelkänsla, e-sport och fanbase. Har du tänkt på varför Counter-Strike 1.6 fortfarande körs i full fart? DotA2 är i princip en exakt kopia av DotA spelmässigt, det är så det ska vara.

Detta spel är ännu i beta, du har inte rört spelet, så varför klaga så mycket. Äter du mat med ögonen också kanske?

du tillsätter många punkter som dock leder till backa till fundamentala argumentet. spelet erbjuder inte mycket utöver det som redan står på marknaden.
1 jo, hon är en dota kopia men dock erbjuder det mycket mer
2 hon är ganska balanserad
3 håller med om mechanics
4 esports, sc2 finns redan. finns inte mycket som kan slå spelet på esports standards för stratspel
5 spelkänsla kan jag hålla med om
6 fanbase?? k wuut? ganska gay att följa något utifrån fanbase
7 jo counterstrike är ett bra fps spel, där marknaden inte har mycket mer att erbjuda, tror dock att spel som planetside kommer att utvärdera
8 jo, det som ser bra ut brukar smaka bra. som en god bakelse
jag förstår vad du menar overall, jag var också hypad över dota2, precis som många fler spel.. men rent av realistiskt så förtjänar de inte lika mycket attraction som det har fått

This post was edited by ownyaah on Aug 19 2011 05:57pm
Member
Gold: 13.37
Aug 19 2011 06:06pm
Quote (ownyaah @ 20 Aug 2011 00:57)
du tillsätter många punkter som dock leder till backa till fundamentala argumentet. spelet erbjuder inte mycket utöver det som redan står på marknaden.
1 jo, hon är en dota kopia men dock erbjuder det mycket mer
2 hon är ganska balanserad
3 håller med om mechanics
4 esports, sc2 finns redan. finns inte mycket som kan slå spelet på esports standards för stratspel
5 spelkänsla kan jag hålla med om
6 fanbase?? k wuut? ganska gay att följa något utifrån fanbase
7 jo counterstrike är ett bra fps spel, där marknaden inte har mycket mer att erbjuda, tror dock att spel som planetside kommer att utvärdera
8 jo, det som ser bra ut brukar smaka bra. som en god bakelse

1. Det HoN erbjuder mer än DotA, spelmässigt (nya heroes, items, etc) suger tyvärr apa. Generellt hatar hon-spelare S2, medan DotA-spelare älskar IceFrog. Finns bra anledningar för det
2. Eh
3. Ah
4. Va? Så för att SC2 har esport ska inte det finnas andra? DotA är en enorm e-sport, ENORM. Och SC2 är inte lik DotA, varför jämföra.
5. Oh
6. DotA är 100% fanbase-spel där skaparna gör det vi spelarna vill. Det är det som är väldigt unikt med DotA, och även Gabe Newell säger det själv, dota-spelarna har enorm inflytelse på spelet.
7. Inte mycket mer att erbjuda inom FPS? wat. FPS genren är en genre som det finns enormt många spel av. DotA har en väldigt unik genre som dessutom brukar kallas för DotA-genre eller AoS-genre. Det närmaste man kan sätta in DotA är Action RTS.
8. Jag brukar låta tungan bestämma vad som är gott, slutade bedöma mat efter utseende efter jag käkade ett halvt mognat ankägg. Det ser riktigt jävla vidrigt ut men smakar helt OK.

This post was edited by tOFFELiKastrullen on Aug 19 2011 06:07pm
Member
Gold: 2,443.00
Aug 20 2011 02:26am
ownyaah

DotA är hur stort som helst, ta en titt på garena eller dotaleague till exempel.
De som spelar Dota är även lojala. Spelar man dota så går man INTE över till HoN / LoL utan kommer gå över till Dota 2 när det släpps.
Värt att tillägga är att Dota blivit så här stort fastän det bara varit EN FJUTTING 7 MB MAP på wc3. Tänk då hur stort spelet kommer bli när
det får sin egna klient som uppenbarligen kommer ha minst lika många, om inte fler, möjligheter än Hon/LoL klienterna.
Sluta underskatta Dota bara för att du är Honbög.
Member
Gold: 0.00
Aug 21 2011 10:29pm
Jag funderar dagligen på om 'seriösa' honspelare alla trollar, eller om de faktiskt är så pass dumma som det låter.

Någonting annat som är rätt löjligt är jämförandet av 'riktiga' rts spel och dota, lite som att jämföra sidorna på ett mynt.

- Till de som inte har erfarenhet så är sc2 mycket större del mekanik (kanske mer korrekt att säga passiva val eller aktioner) än det är aktiva val (Nej, "bygg mer pyloner" och "satan jag floatar mineraler" är inte aktiva val ditt dumma as.), medans dota eller action-rts som de nu valt att kalla genren är större del aktiva val och mindre del mekanik, även därför det är lättare att hålla sig 'skarp' som dotaspelare än 'riktig' rts-spelare.
Member
Gold: 122,361.69
Aug 22 2011 04:47am
Quote (Grunthor @ Aug 22 2011 05:29am)
Jag funderar dagligen på om 'seriösa' honspelare alla trollar, eller om de faktiskt är så pass dumma som det låter.

Någonting annat som är rätt löjligt är jämförandet av 'riktiga' rts spel och dota, lite som att jämföra sidorna på ett mynt.

- Till de som inte har erfarenhet så är sc2 mycket större del mekanik (kanske mer korrekt att säga passiva val eller aktioner) än det är aktiva val (Nej, "bygg mer pyloner" och "satan jag floatar mineraler" är inte aktiva val ditt dumma as.), medans dota eller action-rts som de nu valt att kalla genren är större del aktiva val och mindre del mekanik, även därför det är lättare att hålla sig 'skarp' som dotaspelare än 'riktig' rts-spelare.

hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. FOREVER placement league :P

This post was edited by ownyaah on Aug 22 2011 04:47am
Member
Gold: 30.00
Aug 22 2011 05:23am
Quote (ownyaah @ Aug 22 2011 12:47pm)
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. FOREVER placement league :P

Grunthor var carry i en av Sveriges bästa dota klaner och han är master i 1v1.

men ok
Member
Gold: 12.00
Aug 25 2011 04:19pm
Quote (Svartermetalisk @ 22 Aug 2011 13:23)
Grunthor var carry i en av Sveriges bästa dota klaner och han är master i 1v1.

men ok

Han har helt klart inte mött mig. Jag fick first blood med Dazzle en gång.
Member
Gold: 30.00
Aug 25 2011 04:21pm
Quote (Aum @ Aug 26 2011 12:19am)
Han har helt klart inte mött mig. Jag fick first blood med Dazzle en gång.

Hörde att orben har balanserad slow?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1678910621Next
Add Reply New Topic New Poll