d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Har Ni Varit Med Om Något Som Anses Paranormalt?
Prev167891011Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,006.68
Feb 8 2010 11:41am
Quote (Giraffkanon @ Feb 8 2010 06:52am)
[Text]

Lugnt såklart, förväntade mig inte att folk skulle utveckla sina svar direkt, det orkar inte jag heller göra. Gör inget att tråden drygas ut lite, så länge svaren kommer någon gång. :)

Okej synd, men får du för dig att fråga någon gång vill jag veta vad svaret blev. I The teachings of don Juan så är det entiteten bakom meskalinkaktusen/peyote som lär dem sångerna, alla får en unik sång avsedd för var och en av honom som de kallar på honom med, använder som skydd m.m. och i Wizard of the upper Amazon använder de sång för att styra ayahuasca/yagé sessionerna, minns inte vem eller vad det är som lär ut sångerna i den boken dock (men rekommenderar den starkt, för fan vad bra den är). :D

Vad är en blodstoppare? Någon som medvetet kan stoppa blodflödet till en viss kroppsdel?

Intressant, undrar om du har någon hjälpare som vill hålla dig borta därifrån eller liknande... Hm, kom att tänka på något annat, har du provat att korsa vattendraget igen efter att du blev renad av den där kristna killen? Tänkte säga att jag har svårt att tro på att det ligger något bakom det påståendet med vattendrag, men så fräschade jag upp minnet om NEGS i samband med det s.k."onda" inom dig och blev lite osäker (Negs = negative inorganic beings, ett uttryck myntat av Robert Bruce sas det) vilket är någon form av astrala parasiter. Läste nämligen:
...De har också svårt att korsa vattenlinjer.

Såklart ingen aning om sanningshalten i det påståendet, sökte i varje fall på "negs" på FB. Tråden "Någon som har erfarenhet av NEGS?", man får väl inte länka till andra forum här av någon anledning, pm:a annars för adress. Kan inte säga om den är bra/läsvärd, kollade bara första sidan nu. Jag köpte faktiskt boken Astral Dynamics av R.Bruce nyligen men har inte läst den än...

Lät det som att det kunde vara något språk när han talade i tungor eller var det bara jibberish?

...men detta är inte kroppsligt utan känns mer i själen.

Hehe tror inte det är riktigt samma känsla du menar, men har varit med om att jag vid separationsfasen till en utomkroppslig upplevelse råkade tänka ett uppenbarligen väldigt negativt laddat ord, som genast fick konstiga ljud att uppenbara sig och framkallade en stark känsla av att något slet i min astralkropp ner mot fotändan av sängen. Det lugnade sig efter bara ca fem sekunder, men så råkade jag tänka ordet en gång till vilket omedelbart satte igång det hela igen. Mindre ljud den andra gången men känslan av att något drog i en var ännu starkare, slets in åt höger mot väggen istället och det tog väl en 5-7 sekunder innan det lugnade sig. Var inte direkt rädd (inte helt orädd heller, men fick inte panik eller så), tyckte mest det var intressant hur stor effekt ett simpelt ord kunde ha, trots att jag inte la någon medveten intention bakom ordet, det kom bara upp i huvudet liksom. Vågade mig dock inte på att köra igen på någon vecka, för man undrade ju lite ändå...
(Ordet jag tänkte var Satan)

Sorry för en lite dryg tillsägelse DJVIP, men det behövs nog i det här forumet ibland om man vill hålla en tråd clean...
Member
Gold: 0.00
Feb 8 2010 12:35pm
De andra sakerna som jag upplevt är bla. När jag skulle lägga mig o sova hörde jag knackningar på väggen, jag var vaken för hade precis lagt mig ner.

Då hörde bara jag det och inte pappa när ja sa till om det. Sedan har jag blivit "knuffad" när jag gick i hallen det kändes som en smäll mot huvudet fast inte direkt ont utan som om något slår till dig med en kudde mot huvudet. Jag tittade och det var ingen runt om mig var hemma själv.

(kan säga att jag aldrig tagit droger så det är inget som kan ha påverkat mig under dessa tillfällen)

This post was edited by ankiie on Feb 8 2010 12:39pm
Member
Gold: 2,006.68
Feb 8 2010 12:49pm
Quote (ankiie @ Feb 8 2010 06:35pm)
De andra sakerna som jag upplevt är bla. När jag skulle lägga mig o sova hörde jag knackningar på väggen, jag var vaken för hade precis lagt mig ner.

Då hörde bara jag det och inte pappa när ja sa till om det. Sedan har jag blivit "knuffad" när jag gick i hallen det kändes som en smäll mot huvudet fast inte direkt ont utan som om något slår till dig med en kudde mot huvudet. Jag tittade och det var ingen runt om mig var hemma själv.

(kan säga att jag aldrig tagit droger så det är inget som kan ha påverkat mig under dessa tillfällen)

Angående knuffar och sånt där, visst, obehagligt är det säkert men det kan vara någon som bara vill påkalla uppmärksamhet, behöver inte alls vara illa menat på något sätt. Om det händer skumma saker ofta kan det vara en bra idé att ta dit ett medium som kan "se" vad som pågår, och vem det är och vad denne vill ha fram. Vet inte om det är svårt att hitta riktiga och duktiga medium dock, eller om jag bara har haft tur med just det.
Member
Feb 8 2010 01:11pm
Quote (TidsL @ Feb 8 2010 06:49pm)
Angående knuffar och sånt där, visst, obehagligt är det säkert men det kan vara någon som bara vill påkalla uppmärksamhet, behöver inte alls vara illa menat på något sätt. Om det händer skumma saker ofta kan det vara en bra idé att ta dit ett medium som kan "se" vad som pågår, och vem det är och vad denne vill ha fram. Vet inte om det är svårt att hitta riktiga och duktiga medium dock, eller om jag bara har haft tur med just det.

skulle va intressant o följa med ett medium när dom förklarar vad det är :)
Member
Feb 8 2010 01:17pm
När jag var liten tyckte jag att det var drygt att alla mina kompisar varit med om spökhistorier, men inte jag.

Därför var det en dag när jag råkat få näsblod av någon anledning, då såg jag mitt tillfälle att göra något spooky, jag sprang ner i källaren och lät blodet droppa litegrann på matten och på väggen. Dagen efter när jag och mamma var nere i källaren försökte jag se förvånad och skrämd ut när jag uppmärksammade blodet som fanns där. Dock var det ingenting för henne, hon trodde helt enkelt inte på mig. Det fick förbli som så att alla mina kompisar hade sett spöken, men inte jag...

Jag har för övrigt en kompis vars mamma är healer! Hon är duktig på spökhistorier!
Member
Gold: 298.00
Feb 9 2010 07:03am
Aldrig varit med om något men känner många som har varit.
Tycker det är intressant att läsa, tack för en trevlig tråd :)
Member
Feb 9 2010 12:59pm
[QUOTE=Giraffkanon,Feb 8 2010 06:52am] [text] QUOTE]

det här lät väldigt intressant, keep up the good work ! :D
Member
Gold: 1.00
Feb 9 2010 03:48pm
Separerar delar av ditt inlägg, för att lättare kunna svara på frågor.
Det må vara fult, men det är i alla fall funktionsenligt!

Quote (TidsL @ 8 Feb 2010 18:41)
Okej synd, men får du för dig att fråga någon gång vill jag veta vad svaret blev. I The teachings of don Juan så är det entiteten bakom meskalinkaktusen/peyote som lär dem sångerna, alla får en unik sång avsedd för var och en av honom som de kallar på honom med, använder som skydd m.m. och i Wizard of the upper Amazon använder de sång för att styra ayahuasca/yagé sessionerna, minns inte vem eller vad det är som lär ut sångerna i den boken dock (men rekommenderar den starkt, för fan vad bra den är). :D

Fullt möjligt. Jag är faktiskt inte särskilt påläst vad det gäller något sådant här. :)

Vad är en blodstoppare? Någon som medvetet kan stoppa blodflödet till en viss kroppsdel?

En blodstoppare är en person som kan stoppa andra människors blödande sår.
Vet att den som var i min släkt (min mormors far tror jag för övrigt det var) sägs ha varit bra nog att till och med stoppa genom telefon.

Har du provat att korsa vattendraget igen efter att du blev renad av den där kristna killen?

Nej, det har inte kommit sig för. Jag bor numera i Kiruna, sedan fyra eller fem år tillbaks, och rör mig aldrig i de delarna av Gällivare längre.
Min far bodde i närheten förut, därför jag var i närheten.
Som sagt, det där med vattendrag vet jag inte om det är någon sanningshalt i, men det var någon som sade något liknande åt mig en gång i alla fall.

Lät det som att det kunde vara något språk när han talade i tungor eller var det bara jibberish?

Jag minns det mest som jibberish.
Jag kan dock inte säga något säkert, i och med att det är drygt ett år sedan.
Dessutom var jag faktiskt rätt berusad när det hände. ^_^

Hehe tror inte det är riktigt samma känsla du menar

Nej, det var egentligen inte rätt ord, men jag saknar ett bättre sätt att uttrycka det på...

separationsfasen till en utomkroppslig upplevelse

The what now?
Har du då mediterat dig (eller liknande) till att separera dig från din kropp eller?
Låter spännande, men personligen hade jag nog inte gjort det. Speciellt inte efter att ha hört hur lätt saker och ting kan gå fel - även om jag bara har hört din etapp.
Member
Gold: 6,545.00
Feb 10 2010 02:23am
näe inte vad jag kan komma på nu iaf ^_^
Member
Gold: 26,189.00
Feb 10 2010 08:28am
Quote (H0rmil @ Feb 10 2010 09:23am)
näe inte vad jag kan komma på nu iaf ^_^

Luktar +1 :angel:
Go Back To Svenska Topic List
Prev167891011Next