Separerar delar av ditt inlägg, för att lättare kunna svara på frågor.
Det må vara fult, men det är i alla fall funktionsenligt!
Quote (TidsL @ 8 Feb 2010 18:41)
Okej synd, men får du för dig att fråga någon gång vill jag veta vad svaret blev. I The teachings of don Juan så är det entiteten bakom meskalinkaktusen/peyote som lär dem sångerna, alla får en unik sång avsedd för var och en av honom som de kallar på honom med, använder som skydd m.m. och i Wizard of the upper Amazon använder de sång för att styra ayahuasca/yagé sessionerna, minns inte vem eller vad det är som lär ut sångerna i den boken dock (men rekommenderar den starkt, för fan vad bra den är).
Fullt möjligt. Jag är faktiskt inte särskilt påläst vad det gäller något sådant här.

Vad är en blodstoppare? Någon som medvetet kan stoppa blodflödet till en viss kroppsdel?
En blodstoppare är en person som kan stoppa andra människors blödande sår.
Vet att den som var i min släkt (min mormors far tror jag för övrigt det var) sägs ha varit bra nog att till och med stoppa genom telefon.
Har du provat att korsa vattendraget igen efter att du blev renad av den där kristna killen?
Nej, det har inte kommit sig för. Jag bor numera i Kiruna, sedan fyra eller fem år tillbaks, och rör mig aldrig i de delarna av Gällivare längre.
Min far bodde i närheten förut, därför jag var i närheten.
Som sagt, det där med vattendrag vet jag inte om det är någon sanningshalt i, men det var någon som sade något liknande åt mig en gång i alla fall.
Lät det som att det kunde vara något språk när han talade i tungor eller var det bara jibberish?
Jag minns det mest som jibberish.
Jag kan dock inte säga något säkert, i och med att det är drygt ett år sedan.
Dessutom var jag faktiskt rätt berusad när det hände.

Hehe tror inte det är riktigt samma känsla du menar
Nej, det var egentligen inte rätt ord, men jag saknar ett bättre sätt att uttrycka det på...
separationsfasen till en utomkroppslig upplevelse
The what now?
Har du då mediterat dig (eller liknande) till att separera dig från din kropp eller?
Låter spännande, men personligen hade jag nog inte gjort det. Speciellt inte efter att ha hört hur lätt saker och ting kan gå fel - även om jag bara har hört din etapp.