Quote (Godis @ May 4 2014 02:20pm)
Tur en som förstod lite vad jag är ute efter! Sen tänkte jag om ni hade nå bra kosttillskott som ni använder er utav

Blir det motigt på träningsdagar kör på en pwo men det är inget måste, du kan testa med koffeintabletter som pwo eller kaffe går också bra. Ja kör på bcaa nu under deff som pwo då ja känner ja får mer energi än utan, vet inte hur mycket placebo eller effekt det ger som energi men det funkar för mig iaf. Generellt om du vill men inget är måste så skulle jag typ köra endast dessa tillskott.
1.Proteinpulver (får du inte i dig protein genom föda så kan du alltid köra på något pulver, men tänk på att mat som är i fast form mättar alltid bättre än flytande om du är på deff.)
2.multivitamin (Hur mycket kroppen kan ta upp vitaminer genom tabletter är inte lika effektivt sägs det men även om du kör på en vitamin tablett se alltid till o äta grönsaker ändå.)
3.omega3 (Käkar du inte så mycket omega 3, eller vem fan gör det egentligen? Typ makrill & lax regerar här om du ska nå dagsintaget av rekommendationerna på omega3 fettsyror. Äter du inte det minst 3ggr vecka, så kommer du aldrig nå det "naturligt" lika bra o ta det för hälsan imo, har många fördelar som kan märkas av i början om du inte ätit så mycket omega 3 innan)
4.kreatin (Kan hjälpa dig med styrkeökningar genom att dina glykogendepåer fylls. Det är vattenvikt som du kommer lägga på dig o kan se lite plufsig ut men som sagt får du några ökningar i styrka om det blir ex. från bänk 100kg till 125 kg på 6 månader och du tar kreatin kan det ha påverkat dina resultat men om det är enbart genom kreatin är typ omöjligt o säga.)
5.pwo (om du verkligen måste, testa först koffein endast, för bästa effekt samt billigaste alternativet. Dyrare val blir ett färdigt pwo pulver på marknaden.)
6.bcaa/eaa (det är sant att dem stimulerar proteinsyntesen akut innan/under/efter beroende på när du tar dem men om det leder till ökad muskeltillväxt eller inte det är inte bevisat i studier än. Dock protein efter ett pass hjälper att bevara muskelmassa speciellt under deff).