d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1696697698699700820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 27 2014 11:42am
Quote (R4mses @ Apr 27 2014 05:18pm)
tänk lite innan du skriver VAD du ska skriva och vad du vill ha svar på :)


Okej, men kommer dem här olika set & rep uppläggen förändra något under deff?
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 27 2014 02:30pm
Quote (ankiie @ 27 Apr 2014 09:13)
Blir det stor skillnad på ökning/minskning av massa vid dem här 2 olika uppläggen om vilan är lika lång delvis 3-5min. Tänker mest nu inför deff kan de va skönt me tyngre vikter & färre reps med lite mer tynglyftning baserat. Dels för o bespara mer muskelmassa om man kör tyngre vikter och mindre slitning på cns med färre reps per set men fler set istället. Påverkar det min massa negativt eller positivt?

ex. knäböj,militärpress,bänkpress,rodd
just nu 5x5=25 rep

tänkte köra 7x3=21 rep


Är din fråga alltså om 5x5 och 7x3 har samma funktion för hypertrofi?
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Apr 27 2014 04:58pm
För att försöka svara på ankies fråga: Under deff så är det som du säger lättare o köra färre reps ja. Målet med en deff är väl ändå att tappa fett samtidigt som man behåller så mkt muskelmassa som möjligt? 5x5 eller 5x3 går väl bra ja
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 27 2014 11:35pm
Quote (PlaaD @ Apr 27 2014 08:30pm)
Är din fråga alltså om 5x5 och 7x3 har samma funktion för hypertrofi?


ja
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 28 2014 01:20am
Quote (ankiie @ 28 Apr 2014 06:35)
ja


Alla hålla sig inom 3-6reps spannet är väl bland det vanligaste inom basövningarna och sedan köra några reps(säg 6-8) till på alla mindre grupper.
Banned
Posts: 29,627
Joined: Feb 4 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 10%
May 4 2014 04:50am
Någon som är bra uppdaterad med kosttillskott?
Ska inte bygga upp massa musker för att bli jätte biff, mer att omvandla min fett % till muskler och gå ner i vikt!
Har tidigare använt mig av Aminosyror. FYI 186 lång och 94kg :ph34r:
Member
Posts: 35,862
Joined: Feb 11 2007
Gold: 1,287.00
May 4 2014 05:20am
Quote (Godis @ May 4 2014 10:50am)
Ska inte bygga upp massa musker för att bli jätte biff, mer att omvandla min fett % till muskler och gå ner i vikt!

:rofl:

Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
May 4 2014 05:58am
Quote (x17 @ 4 May 2014 13:20)
:rofl:


Jag tränade på gym,

jag råkade bli bodybuilder :(

Lyfte bara vikter lite spontant och plötsligt var jag stor som ett hus. Det var inte alls så jag ville se ut :(

This post was edited by Fil on May 4 2014 05:58am
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
May 4 2014 06:20am
@17 & Fil Ja tror han menar en kroppsåteruppbyggnad. Det är typ som att ligga på underskott på vilodagar och litet överskott på träningsdagar.
kolla 1an & 2an. Du vill göra en s.k kropps återuppbyggnad.



This post was edited by ankiie on May 4 2014 06:24am
Banned
Posts: 29,627
Joined: Feb 4 2008
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 10%
May 4 2014 08:20am
Quote (ankiie @ 4 May 2014 12:20)
@17 & Fil  Ja tror han menar en kroppsåteruppbyggnad. Det är typ som att ligga på underskott på vilodagar och litet överskott på träningsdagar.
kolla 1an & 2an. Du vill göra en s.k kropps återuppbyggnad.

http://www.youtube.com/watch?v=cFowOExixPE


Tur en som förstod lite vad jag är ute efter! Sen tänkte jag om ni hade nå bra kosttillskott som ni använder er utav :blush:
Go Back To Svenska Topic List
Prev1696697698699700820Next
Add Reply New Topic New Poll