d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1695696697698699820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 19 2014 03:49am
Quote (ankiie @ 19 Apr 2014 06:16)
Jag är brukar ta av mig skorna o lyfta barfota för att kunna få kraft med benen också. Förstår inte vitsen med viktskivorna :S


Du ökar inte kraften med benen bara för att du drar barfota, du minskar din ROM och antagligen förbättrar du din balans med (om du nu har sådana jävla dämpade skor dvs).
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 19 2014 05:17am
Quote (PlaaD @ Apr 19 2014 09:49am)
Du ökar inte kraften med benen bara för att du drar barfota, du minskar din ROM och antagligen förbättrar du din balans med (om du nu har sådana jävla dämpade skor dvs).


ja det är rätt stor häldämpning i adidas powerlift 2.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 19 2014 06:01am
Quote (ankiie @ 19 Apr 2014 12:17)
ja det är rätt stor häldämpning i adidas powerlift 2.


Ah, då gör det ingen skillnad i balans då du har en stabil sko (klacken har ingen dämpning dock). Det som ändras är din ROM samt lite vinkel (quads tar över lite från hams).

Har man joggingskor eller liknande så bör man aldrig köra böj/mark i det då de skapar stor obalans för fotleder/knän/höfter.
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Apr 19 2014 08:55am
Ahh äggvita på dunk e fina grejjer :D
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 19 2014 09:00am



Idrottsspecifik träning!
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 19 2014 09:11am
Quote (bomben @ Apr 19 2014 02:55pm)
Ahh äggvita på dunk e fina grejjer :D


Standard! Gör typ alltid proteinpannkakor eller blandar med kanel/kardemumma släng in i micron som kvällsmål.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 24 2014 02:14pm
Första tungen böjen sen december.
Så jävla skönt att kunna böja utan att fotleden fuckar ur.
Att sätta 200 känns inte helt jävla omöjligt igen :D

160x1 & 180x1.
Member
Posts: 19,009
Joined: Dec 26 2010
Gold: 14,002.78
Apr 24 2014 02:30pm
Quote (PlaaD @ Apr 24 2014 09:14pm)
Första tungen böjen sen december.
Så jävla skönt att kunna böja utan att fotleden fuckar ur.
Att sätta 200 känns inte helt jävla omöjligt igen :D

160x1 & 180x1.
http://www.youtube.com/watch?v=QURegU-2Gwo


Nice
Drog 105x8 i böjen idag, helt klart nöjd! :D

Mitt pulver kom idag också! Oj vilken bra dag!
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 27 2014 02:13am
Blir det stor skillnad på ökning/minskning av massa vid dem här 2 olika uppläggen om vilan är lika lång delvis 3-5min. Tänker mest nu inför deff kan de va skönt me tyngre vikter & färre reps med lite mer tynglyftning baserat. Dels för o bespara mer muskelmassa om man kör tyngre vikter och mindre slitning på cns med färre reps per set men fler set istället. Påverkar det min massa negativt eller positivt?

ex. knäböj,militärpress,bänkpress,rodd
just nu 5x5=25 rep

tänkte köra 7x3=21 rep
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Apr 27 2014 11:18am
Quote (ankiie @ Apr 27 2014 08:13am)
Blir det stor skillnad på ökning/minskning av massa vid dem här 2 olika uppläggen om vilan är lika lång delvis 3-5min. Tänker mest nu inför deff kan de va skönt me tyngre vikter & färre reps med lite mer tynglyftning baserat. Dels för o bespara mer muskelmassa om man kör tyngre vikter och mindre slitning på cns med färre reps per set men fler set istället. Påverkar det min massa negativt eller positivt?

ex. knäböj,militärpress,bänkpress,rodd
just nu 5x5=25 rep

tänkte köra 7x3=21 rep


tänk lite innan du skriver VAD du ska skriva och vad du vill ha svar på :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1695696697698699820Next
Add Reply New Topic New Poll