d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1694695696697698820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 15 2014 06:21am
Quote (Chefen @ Apr 14 2014 08:37pm)
Tycker vi lyssnar på mannen i boratdräkt :blush:

men visst stämmer det att kreatin är det enda som är bevisat att det fungerar?

dricker just nu ett pwo som smakar något som legat i rektum på en muslimsk kvinna...


Jag personligen skulle säga att koffein är överlägset allt annat. om du inte har missbrukat koffein och byggt upp en tolerans genom kaffe. då är det bara o vänja av sig och inta det som kostillskott 200mg de dagar du styrketränar. Har hört att det inte absorberas lika bra genom kaffe och det blir en effekt som påverkas under dagen i stegande fas medans genom tablett får du ut all energi direkt och det lämpar sig bäst då o träna med. ta det 20-30 minuter innan så det hinner verka.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 15 2014 06:30am
Det är fan löjligt hur mycket glukosbaserat godis jag har börjat äta...
Fucking Maxi som säljer en påse för 5kr.
Opti innan & efter träning.
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 15 2014 06:50am
Quote (PlaaD @ Apr 15 2014 12:30pm)
Det är fan löjligt hur mycket glukosbaserat godis jag har börjat äta...
Fucking Maxi som säljer en påse för 5kr.
Opti innan & efter träning.


funderade lite på det där... är verkligen glukosbaserat godis mer opti? Så om det står socker som första ingrediens är godiset gjort på mer frukos än om det vore glukossirap först? med glukossirap först vet ja det är 75%glukos/25% fruktos. Valde att sluta med godis överlag då ja har svårt o sluta äta det :p
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 15 2014 07:03am
Quote (ankiie @ 15 Apr 2014 13:50)
funderade lite på det där... är verkligen glukosbaserat godis mer opti? Så om det står socker som första ingrediens är godiset gjort på mer frukos än om det vore glukossirap först? med glukossirap först vet ja det är 75%glukos/25% fruktos. Valde att sluta med godis överlag då ja har svårt o sluta äta det :p


Aldrig läst något om att om det är fruktos som ska stå för största delen då socker nämns som första ingrediens.
Så länge det huvudsakligen är sockerbaserat så är det ''bättre''.

Grejen med godis med högt glukosinnehåll är ju att det förhindrar fettinlagring i levern på samma sätt.
Huruvida det påverkar glykogeninlagring efter träning är det ingen större skillnad på jämfört med övriga monosackarider.
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 15 2014 07:22am
Quote (PlaaD @ Apr 15 2014 01:03pm)
Aldrig läst något om att om det är fruktos som ska stå för största delen då socker nämns som första ingrediens.
Så länge det huvudsakligen är sockerbaserat så är det ''bättre''.

Grejen med godis med högt glukosinnehåll är ju att det förhindrar fettinlagring i levern på samma sätt.
Huruvida det påverkar glykogeninlagring efter träning är det ingen större skillnad på jämfört med övriga monosackarider.


Okej det stämmer nog bra.Ja läste nu att sockerbaserat godis är 50/50 glukos/fruktos.
Quote
50 % av den fruktos vi äter blir till glukos
25 % blir till laktat som sen tas upp av andra vävnader och används som energi eller gör om till glykogen och lagras in
Ungefär 17 % blir till glykogen i levern
Resterande 8 % är man inte säker på utfallet för men det som återstår är oxidation, inlagring som fett och skapande av VLDL



Quote
The issue of dietary fructose and health is linked to the quantity consumed, which is the same issue for any macro- or micro nutrients. It has been considered that moderate fructose consumption of ≤50g/day or ~10% of energy has no deleterious effect on lipid and glucose control and of ≤100g/day does not influence body weight. No fully relevant data account for a direct link between moderate dietary fructose intake and health risk markers.
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Apr 16 2014 06:48am
Quote (ankiie @ 15 Apr 2014 12:21)
Jag personligen skulle säga att koffein är överlägset allt annat. om du inte har missbrukat koffein och byggt upp en tolerans genom kaffe. då är det bara o vänja av sig och inta det som kostillskott 200mg de dagar du styrketränar. Har hört att det inte absorberas lika bra genom kaffe och det blir en effekt som påverkas under dagen i stegande fas medans genom tablett får du ut all energi direkt och det lämpar sig bäst då o träna med. ta det 20-30 minuter innan så det hinner verka.


dricker väl en 8-14 koppar varje dag, och gjort det i drygt 9 år ^_^

Quote (eviilution @ 15 Apr 2014 07:40)
Chefen har skaffat dam... heheh hoho. Lite bögigt?


nå jävulskt :)
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 18 2014 07:10am
En bra video för er som gärna vill träna "mer"
Member
Posts: 11,066
Joined: May 11 2008
Gold: 0.01
Apr 18 2014 10:38am
skulle göra ett marklyft igår, och har korta armar och brukar få lägga under 2 vikter på vardera sidor. Hur som haver, igår så sket jag i det och gick djupare och sträckte insidan av låren/arslet/ländryggen nått JÄVULSKT!

ser ut som jag skitit ner mig eller gått och homokonverterat... :angry:
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 18 2014 12:18pm
Quote (Chefen @ 18 Apr 2014 18:38)
skulle göra ett marklyft igår, och har korta armar och brukar få lägga under 2 vikter på vardera sidor. Hur som haver, igår så sket jag i det och gick djupare och sträckte insidan av låren/arslet/ländryggen nått JÄVULSKT!

ser ut som jag skitit ner mig eller gått och homokonverterat... :angry:


Rörligheten brukar sällan vara en faktor i marklyft. Skulle vara om du sträcker benen innan du börjar lyfta med ryggen, då drar man hela lyftet med baksida lår / rumpa / ländrygg
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 18 2014 11:16pm
Quote (Chefen @ Apr 18 2014 04:38pm)
skulle göra ett marklyft igår, och har korta armar och brukar få lägga under 2 vikter på vardera sidor. Hur som haver, igår så sket jag i det och gick djupare och sträckte insidan av låren/arslet/ländryggen nått JÄVULSKT!

ser ut som jag skitit ner mig eller gått och homokonverterat... :angry:


Jag är brukar ta av mig skorna o lyfta barfota för att kunna få kraft med benen också. Förstår inte vitsen med viktskivorna :S
Go Back To Svenska Topic List
Prev1694695696697698820Next
Add Reply New Topic New Poll