d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1692693694695696820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 8 2014 10:07am
Quote (R4mses @ 8 Apr 2014 16:46)
vi diskuterar vanlig träning vs crossfit, så kommer ni med massa personliga påhopp som inte har med saken att göra.

och jo jag vet vad crossfit är


Va? Vi säger bara att du är full av skit och tom på substans. Det är så jordnära saker kan bli
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Apr 8 2014 10:17am
Quote (ankiie @ Apr 8 2014 04:06pm)
jaja ramses, crossfit är ingen skit, du kör konditionsträning för konditionen men ändå så har du ingen aning på muskelnedbrytning och återuppbyggnad vid utförande av crossfit som temporär eller fast konditionsträning. Du förespråkar utmattning genom konditionstränande genom löpning,cykling etc och det tömmer din cns behållare och tillslut kommer utmattning eller muskelförtvining som ett brev på posten. Man tappar sina ökingar eller går in i väggen.


Ahaa man måste köra crossfit för kondition annars tappar man allt och går in i väggen, tack för infon. Typisk crossfitutövare.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 8 2014 01:11pm
Jag har lagt upp ett nytt träningsschema nu

Wendler 5-3-1 + BBB
Började idag. Presspass.
Imorgon böj

Huvudprincipen är att du kör 3 set i huvudövningen, där det tredje är det där du brukar allvar, där går du all in. Kvalitet > Kvantitet alltså.

Som komplement har jag alltså lagt in BBB = big but boring
5x10 i huvudövningen, på en vikt du klarar av. Det är ändå kämpigt för en som bara är van vid att mata lågreps, men ger en satans volymträning och mängdträning i huvudövningen (= bra för tekniken)

Taggad som fan!
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 12 2014 11:18am
Sista marken från dagens tävling.
Ångrar riktigt mycket att jag inte gjorde typ 235 eller nåt.

Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 12 2014 01:38pm
haha vilken jävla bjässe :p
Member
Posts: 36,514
Joined: Aug 17 2007
Gold: 2,069.00
Apr 13 2014 05:57am
Dagens Fråga:

Nu undrar Litttle_sister över en annan grej.
Kreatin, skall man använda de vid styrketräning enligt er?
Hur bra är det, vad är det bra för?
Finns det nå bi-effekter med det? Det jag har hört är
att man får tunnare hår/håravfall av det, sant eller ej?

Tack för svar.
Member
Posts: 3,361
Joined: Jul 15 2010
Gold: Locked
Apr 13 2014 07:33am
Quote (PlaaD @ 12 Apr 2014 19:18)
Sista marken från dagens tävling.
Ångrar riktigt mycket att jag inte gjorde typ 235 eller nåt.

http://www.youtube.com/watch?v=gV2BJsnNvq0


Manligt
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 13 2014 09:11am
Quote (Litttle_Brother @ Apr 13 2014 11:57am)
Dagens Fråga:

Nu undrar Litttle_sister över en annan grej.
Kreatin, skall man använda de vid styrketräning enligt er?
Hur bra är det, vad är det bra för?
Finns det nå bi-effekter med det? Det jag har hört är
att man får tunnare hår/håravfall av det, sant eller ej?

Tack för svar.


1. Kreatin, skall man använda de vid styrketräning enligt er?

Ja, vid styrketräning eftersom det binder vätska i kroppen är det inte lämpligt för konditionsträning eftersom du kommer gå upp några kilo troligtvis, om du svarar bra på det. Om du inte lagrar vätska så fungerar kreatinet inte för dig.

2.Hur bra är det, vad är det bra för?

Det är tanken att du ska öka i styrka men som tidigare nämnt lagrar du vatten i musklerna och får ett större glykogenförråd. Över en period kanske du lyckas lyfta 25% mer vad vet jag men om du slutar med det kommer det kanske sjunka något. Det är inte alla som svarar på det, ca 40% av dem som testat får inget gensvar. så du får isåfall testa dig fram.

3. Finns det nå bi-effekter med det? Det jag har hört är
att man får tunnare hår/håravfall av det, sant eller ej?

Det finns inga bieffekter av kreatin förutom kanske svullnad mage. Det är dock inte naturligt som många påstår, det finns inte kreatin monohydrat i kött. Det är syntetiskt tillverkat och din kropp producerar inte det heller och finns inte i din kropp såtillvida du inte har intagit ett tillskott av kreatin. Det som finns i kött heter fosfat kreatin. Tanken är att höja dina nivåer av fosfat kreatin i kroppen.

This post was edited by ankiie on Apr 13 2014 09:11am
Member
Posts: 6,177
Joined: Dec 19 2007
Gold: 89,091.10
Apr 14 2014 09:10am
Quote (PlaaD @ 12 Apr 2014 18:18)
Sista marken från dagens tävling.
Ångrar riktigt mycket att jag inte gjorde typ 235 eller nåt.

http://www.youtube.com/watch?v=gV2BJsnNvq0


varför han man en sån dräkt på sig? funkar det inte med shorts och t-shirt?


bra lyft!

This post was edited by T_T2 on Apr 14 2014 09:10am
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Apr 14 2014 12:17pm
Quote (T_T2 @ 14 Apr 2014 16:10)
varför han man en sån dräkt på sig? funkar det inte med shorts och t-shirt?


bra lyft!


han vill visa sina 40slak
Go Back To Svenska Topic List
Prev1692693694695696820Next
Add Reply New Topic New Poll