d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1690691692693694820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 7 2014 01:58pm
Quote (R4mses @ 7 Apr 2014 20:36)
säger ni att crossfit inte är dåligt eller? förstår inte


Quote (Fil @ 6 Apr 2014 18:39)
De flesta som uttalar sig så har nog ingen aning vad de pratar om, baserar sina uttalanden på okunskap eller fördomar.
Eller pratar bara i största allmänhet, om att crossfit inte är det bästa sättet att bygga muskler på.

Nej, det är inte bodybuilding. Men många CF-utövare är fan så mycket grövre än du någonsin kommer bli, de har i regel också väldigt bra uthållighet.
I min stad har de till och med GRYMT bra teknik på OL


Please correct the following errors:
You must enter a message.


Vad är det du säger att crossfit är dåligt för?

Du menar att det skulle ge hunger på vilodagar enligt det du skrev innan.
Vänligen specificera eller framstå som en idiot.
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 7 2014 02:00pm
Quote (R4mses @ Apr 7 2014 06:48pm)
pga av all crossfit som förstört dina gains


Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 7 2014 02:02pm
Lokal crossfitutövare:

Kom nu och säg att crossfit förstör gains.



Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 7 2014 02:12pm
Crossfit

Fördel;
Får folk att träna tungt och hårt.
Får tjejer att lyfta och inte bara köra kardio.
Skapar större publik till främst OL men även till SL.


Nackdel;
De tar skitmycket betalt för något kampsport (som exempel) använt sig av i flera årtionden genom att sätta ett flashigt namn på det.
Folk tror att de kan göra samma WOD's som eliten gör, och där blir det då mycket skador från överbelastning och utmattning. Att göra 30st stötar är en dum idé när man är proffs men ännu sämre som amatör.
Många boxar världen runt har på tok för dåliga instruktörer = much pain no gain.

Då vi delar lokal med en Crossfitklubb så har jag fått se en del sjuka saker på film av instruktörerna där från andra klubbar när de vart på besök.
De själva är galet hårda på att ingen bullshit ska ske då de är creme de la creme inom naprapatyrket i sverige.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 7 2014 02:19pm
Quote (PlaaD @ 7 Apr 2014 21:12)
Crossfit

Fördel;
Får folk att träna tungt och hårt.
Får tjejer att lyfta och inte bara köra kardio.
Skapar större publik till främst OL men även till SL.


Nackdel;
De tar skitmycket betalt för något kampsport (som exempel) använt sig av i flera årtionden genom att sätta ett flashigt namn på det.
Folk tror att de kan göra samma WOD's som eliten gör, och där blir det då mycket skador från överbelastning och utmattning. Att göra 30st stötar är en dum idé när man är proffs men ännu sämre som amatör.
Många boxar världen runt har på tok för dåliga instruktörer = much pain no gain.

Då vi delar lokal med en Crossfitklubb så har jag fått se en del sjuka saker på film av instruktörerna där från andra klubbar när de vart på besök.
De själva är galet hårda på att ingen bullshit ska ske då de är creme de la creme inom naprapatyrket i sverige.


Min lokala crossfitklubb delar lokal med OL-klubben. Riktigt bra lyftare där!
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Apr 7 2014 03:05pm
Quote (Fil @ Apr 7 2014 08:02pm)
Lokal crossfitutövare:

Kom nu och säg att crossfit förstör gains.

https://fbcdn-sphotos-a-a.akamaihd.net/hphotos-ak-prn2/t1.0-9/1911616_10153807526010463_1034409625_n.jpg


han har roidat sen får han betalt för att säga att han kör crossfit dumfan
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 7 2014 03:24pm
Quote (R4mses @ 7 Apr 2014 22:05)
han har roidat sen får han betalt för att säga att han kör crossfit dumfan


Jag har tränat med honom, dumfan!

Om han roidar / har roidat kan jag inte svara på, det är bara ett påstående från din sida utan någon som helst uppbackning dessutom.


Du har fortfarande misslyckats totalt med att komma med något konkret utöver allmänna konstateranden.

Änsålänge framstår du bara som ett vidrigt troll.

This post was edited by Fil on Apr 7 2014 03:27pm
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Apr 7 2014 04:02pm
Quote (Fil @ Apr 7 2014 09:24pm)
Jag har tränat med honom, dumfan!

Om han roidar / har roidat kan jag inte svara på, det är bara ett påstående från din sida utan någon som helst uppbackning dessutom.


Du har fortfarande misslyckats totalt med att komma med något konkret utöver allmänna konstateranden.

Änsålänge framstår du bara som ett vidrigt troll.


man ser direkt på axlarna att det är roids ^^

visst crossfit är väl okej att köra utöver riktig träning, men då endast som en hobby eller för umgängets skull
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Apr 7 2014 10:54pm
Quote (R4mses @ Apr 7 2014 10:02pm)
man ser direkt på axlarna att det är roids ^^

visst crossfit är väl okej att köra utöver riktig träning, men då endast som en hobby eller för umgängets skull


det är det jag har sagt hela tiden... komplement till styrketräningen.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Apr 8 2014 12:10am
Quote (R4mses @ 7 Apr 2014 23:02)
man ser direkt på axlarna att det är roids ^^

visst crossfit är väl okej att köra utöver riktig träning, men då endast som en hobby eller för umgängets skull


Eller så har han tränat sedan han slutade med hocket vid 15 års ålder och är en pressgud?

Det hade varit riktigt intressant att höra din definition av crossfit, eftersom man inte kan träna det för att nå progression tydligen.

Rich Froning till exempel, tror du han kör WOD'ar för att bli bra på crossfit? När man tränar för att bli bra på crossfit, kan man kalla det crossfit också?
Go Back To Svenska Topic List
Prev1690691692693694820Next
Add Reply New Topic New Poll