Quote (berhemuli @ 25 Jan 2014 16:10)
Ja jävlar... Värsta jag upplevt faktiskt. Finns så många idioter, men det här var bara pinsamt!
- På sätt och vis kan jag tycka att tyskarna överreagerade genom att storma när Dynamo Berlin-banderollen kom upp första gången. Det var dock onödigt att över huvud taget provocera i en träningsmatch mot ett lag man inte har någon historia med.
- Det är fan inte okej att DIF-"supportrar" kontrar genom att storma och slänga ett dussin bengaler.
- Det är rent jävla idiotiskt att sedan skicka upp samma banderoll både en och två gånger till - det visar på totalt ointresse för sporten och bara på våldkåthet.
- Det är rent pinsamt att läsa på diverse DIF-forum att folk försvarar agerandet med hänvisning till att "stå upp för sitt lag".
På pluskontot:
- Det var rejält mycket folk. 7000+, lätt. På en träningsmatch!
- Bra stämning stundtals.
- Andra halvlek (dvs fram till DIFs kvittering) så var spelet rätt bra!
På minuskontot (förutom kalabaliken):
- Biljettsystemet är genomruttet. AXS-någonting, istället för Ticnet. För det första kan man inte välja platser när man bokar på nätet, utan blir tilldelad typ godtyckligt.
- För det andra kan man inte skriva ut biljetterna själv om man bokar inom 48h från matchstart. Då måste man hämta ut i biljettkassorna vid Globen.
- AXS tar i snitt 2 minuter på sig för att lämna ut biljetter som är förbokade och förbetalda. De behöver dessutom veta vilken dag du bokade, för de kan inte se det i sitt bokningssystem utifrån bokningsreferensen, men de behöver informationen ändå.
- De hade tre (!) biljettkassor öppna när de visste att ungefär 3000 skulle hämta sina biljetter.
- Jag köade i en timme trots förbetalade biljetter, och när jag äntligen fått biljetterna hade kön blivit längre. Gissningsvis var det tusen pers som kom in försent, trots att matchen blev försenad en halvtimme...
Sammanfattningsvis var dock fansens agerande (båda, men till största delen våra) den stora grejen. Illa. Hoppas nu bara inte Disciplinnämndens lotteridragning hittar på att vi ska spela utan publik, även om vi nästan förtjänar det för en gångs skull...