d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1686970717296Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jan 16 2014 09:01am
Quote (LorveN @ 16 Jan 2014 16:27)
Definitivt ett säkert spel!
Visserligen håller jag med om att domarna gärna kan tillåta lite hårdare spel på derbyn, men när Pavey tog fel på fotbollen och Mattias Jonsons kulor och inte ens får gult...  <_<


Och direkt efter attackerade med en nästan skallning en annan apa. Ja rött borde det vart där :p men gult för andra situationen.. bra minnen :D
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jan 16 2014 02:55pm
Bara massa glädje idag. Allt gick rätt! Pavey! Hinst i hockey! Torsl för dif o leksand :D sorr lorven
Member
Posts: 44,472
Joined: Apr 23 2006
Gold: 3.90
Jan 16 2014 03:29pm
Hockeyn gick helt som jag ville idag b)
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Jan 25 2014 02:53am
Fotbollspremiär!

Verkar bli en helt okej uppslutning idag, måste jag säga. ^_^
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jan 25 2014 09:10am
Quote (LorveN @ 25 Jan 2014 10:53)
Fotbollspremiär!

Verkar bli en helt okej uppslutning idag, måste jag säga. ^_^

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/fotboll/sverige/allsvenskan/djurgarden/article18239146.ab gick bra
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Jan 26 2014 01:53pm
Quote (berhemuli @ 25 Jan 2014 16:10)


Ja jävlar... Värsta jag upplevt faktiskt. Finns så många idioter, men det här var bara pinsamt!
- På sätt och vis kan jag tycka att tyskarna överreagerade genom att storma när Dynamo Berlin-banderollen kom upp första gången. Det var dock onödigt att över huvud taget provocera i en träningsmatch mot ett lag man inte har någon historia med.
- Det är fan inte okej att DIF-"supportrar" kontrar genom att storma och slänga ett dussin bengaler.
- Det är rent jävla idiotiskt att sedan skicka upp samma banderoll både en och två gånger till - det visar på totalt ointresse för sporten och bara på våldkåthet.
- Det är rent pinsamt att läsa på diverse DIF-forum att folk försvarar agerandet med hänvisning till att "stå upp för sitt lag".

På pluskontot:
- Det var rejält mycket folk. 7000+, lätt. På en träningsmatch!
- Bra stämning stundtals.
- Andra halvlek (dvs fram till DIFs kvittering) så var spelet rätt bra!

På minuskontot (förutom kalabaliken):
- Biljettsystemet är genomruttet. AXS-någonting, istället för Ticnet. För det första kan man inte välja platser när man bokar på nätet, utan blir tilldelad typ godtyckligt.
- För det andra kan man inte skriva ut biljetterna själv om man bokar inom 48h från matchstart. Då måste man hämta ut i biljettkassorna vid Globen.
- AXS tar i snitt 2 minuter på sig för att lämna ut biljetter som är förbokade och förbetalda. De behöver dessutom veta vilken dag du bokade, för de kan inte se det i sitt bokningssystem utifrån bokningsreferensen, men de behöver informationen ändå.
- De hade tre (!) biljettkassor öppna när de visste att ungefär 3000 skulle hämta sina biljetter.
- Jag köade i en timme trots förbetalade biljetter, och när jag äntligen fått biljetterna hade kön blivit längre. Gissningsvis var det tusen pers som kom in försent, trots att matchen blev försenad en halvtimme...

Sammanfattningsvis var dock fansens agerande (båda, men till största delen våra) den stora grejen. Illa. Hoppas nu bara inte Disciplinnämndens lotteridragning hittar på att vi ska spela utan publik, även om vi nästan förtjänar det för en gångs skull...
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jan 27 2014 01:07am
Dock lär böterna ni får ta över det ni fick i biljettinkomster. Synd anyways. Måste vara det största supporter kaoset inne på arenan på ett bra tag. Förutom enstaka bengaler inkastade av bajen då o då så med planstormning tänker jag på '98 (?) När norra grinden stormades mot bajen o folk sprang in på plan.
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Jan 27 2014 01:55am
Quote (berhemuli @ 27 Jan 2014 08:07)
Dock lär böterna ni får ta över det ni fick i biljettinkomster. Synd anyways. Måste vara det största supporter kaoset inne på arenan på ett bra tag. Förutom enstaka bengaler inkastade av bajen  då o då så med planstormning tänker jag på '98 (?) När norra grinden stormades mot bajen o folk sprang in på plan.


Antagligen blir det väl så. Nu vet jag inte hur mycket Disciplinnämnden vill visa sig på styva linan, men hursomhelst så uppgick ju biljettintäkterna till högst 500.000 (Ca 7000 pers, biljettpris 100 kr, 50 kr under 18 år). Sedan går ju hyran av arena/personal bort, och runtomkringförsäljningen var minimal pga biljettsystemhaveriet. Inte mycket pengar kvar sedan.

Definitivt största kaoset på en svensk arena jag har varit med om. AIKs '98 kunde ha varit värre om inte Råsunda hade haft så vackra staket. Även Bajen-DIF på SÖS kunde varit värre om staket inte funnits (Du vet, när Bajen sköt raketer mot egna sittplats-/familjeläktaren efter att DIF gjort 3-0... ;) )
Här var däremot båda lagens supportrar inne på planen samtidigt, och att man slänger bengaler mot varandra är inte helt okej. Ren tur att polisen hann komma emellan faktiskt, för annars hade det nog blivit rejält med slagsmål på mittplan.

Måste även tillägga att den enskilt läskigaste händelsen ändå är när Bajen slängde en fyrverkeripjäs bredvid Maanoja(stavning?).
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Jan 27 2014 01:59am
Quote (LorveN @ 27 Jan 2014 09:55)
Antagligen blir det väl så. Nu vet jag inte hur mycket Disciplinnämnden vill visa sig på styva linan, men hursomhelst så uppgick ju biljettintäkterna till högst 500.000 (Ca 7000 pers, biljettpris 100 kr, 50 kr under 18 år). Sedan går ju hyran av arena/personal bort, och runtomkringförsäljningen var minimal pga biljettsystemhaveriet. Inte mycket pengar kvar sedan.

Definitivt största kaoset på en svensk arena jag har varit med om. AIKs '98 kunde ha varit värre om inte Råsunda hade haft så vackra staket. Även Bajen-DIF på SÖS kunde varit värre om staket inte funnits (Du vet, när Bajen sköt raketer mot egna sittplats-/familjeläktaren efter att DIF gjort 3-0... ;) )
Här var däremot båda lagens supportrar inne på planen samtidigt, och att man slänger bengaler mot varandra är inte helt okej. Ren tur att polisen hann komma emellan faktiskt, för annars hade det nog blivit rejält med slagsmål på mittplan.

Måste även tillägga att den enskilt läskigaste händelsen ändå är när Bajen slängde en fyrverkeripjäs bredvid Maanoja(stavning?).


Håller med angående maanoja incidenten, nämnde ej det då det var mot spelare och inte emellan fans direkt.
Och jo menade inte att AIK ala '98 var värre, bara att känns att det är senaste gången något i lika grad hände, hade kunnat bli rejäla skandaler utan grindarna annars, t.ex mot bajen 04 tror jag det var, då man höll på att få upp grindarna men pressades tillbaka i sista stund när man öppnat. Även pistolskottet '99 känns lite extremt för en fotbollsläktare i sverige ^^
Go Back To Svenska Topic List
Prev1686970717296Next
Add Reply New Topic New Poll