Quote (ddown @ Apr 4 2014 10:22pm)
hur och hur länge värmer ni upp innan ni köttar?
Flerledsövning:2-3 uppvärmningsset, ja kör oftast 2st. ex. ska köra 1x5 marklyft och försöka på 130kg så blir det först 1x90, 1x110kg och sen kör ja arbetssetet på 130kg.
Isolationsövning: 8-12 reppare, 1-2uppvärmningsset ex. stångcurls, försök 40kg, kör 2x20kg, brukar ligga på 1-2x set 50% av vikten alltså
ligger på mindre set och vikt ifrån arbetsseten på isolationsövningar eftersom de är svårare att göra framsteg i. Viktigaste är att du inte tar ut dig på uppvärmningen, kör få reps och få set, hellre mindre reps o mer set om än högreppare.
This post was edited by ankiie on Apr 5 2014 01:44am