d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1686687688689690820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Mar 25 2014 03:42pm
Quote (eviilution @ 25 Mar 2014 22:25)
Är väl mest mark och bänk som jag är besviken på.

Problemet är väl att jag nu förtiden ofta kör själv då min vän typ aldrig kör för "annat viktigare som att tvätta bilen" går före gym. Det är ju liksom inge kul att lassa på låt säga 70kg och orka 2st för att sedan ha en stångjävel ligga på bröstet :D


är väl bara vika stången så vikterna ramlar av på ena sidan då?
jag kör bänken själv och har aldrig haft nåt problem när det blivit för tungt.
dock hade jag samma problem att ta mig från 50 --> 80 kg tog jäkla lång tid. sen efter 80 kg blir det lättare att öka för varje vecka.
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Mar 26 2014 12:55am
Quote (PlaaD @ Mar 25 2014 09:36pm)
Du överväger inte att testa någon form av program då?
Väl strukurerad träning garanterar nästan alltid bra ökningar.

Även att förstå hur tekniken ska gå till kan göra mycket.
Jag är basically helt självlärd när det kommer till träning, har fått lite IRL input då o då under första året jag tränade men det var inte mycket. Satt o kollade på youtube videos mest samt läste artiklar om tips, både hjälpte sjukt mycket.
Tog mig ganska exakt 1 år från första gången jag körde marklyft tills det att jag tog 200, straxt under ett år att böja 150 och några månader av bänkpressande att nå 100, detta vägandes c:a 80kg.

Newbie gainsen man har är fan det roligaste med träning.


Körde du stronglifts i början?
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Mar 26 2014 02:51am
Orkar ej citera flera då jag sitter på luren.


intense: värsta jag vet när folk slänger med vikter i golvet osv. Så det är inget för mig :)


Plaad: har inte så mycket koll på massa program och vad som skulle passa mig. Blir jäkla trassligt när man kör med olika kompisar som dessutom endast kör dagar som passar dom.

jag får väl helt enkelt prova att köra för tungt och göra så många jag klarar och ta det däe ifrån. Jag har väl kanske kört för safe.... men det är ju som sagt typ bänk som är knas, marken är väl för jag inte riktigt hittat tekniken plus är rädd för att paja rygg.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 26 2014 04:17am
Quote (ankiie @ 26 Mar 2014 07:55)
Körde du stronglifts i början?


Nae, såg inte någon idé med det.
Jag körde typ 6x3 på basövningarna och 4x10+ på alla komplement.

Tycker imo att 5x5 inte är ett bra program.
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Mar 26 2014 09:50am
Quote (PlaaD @ Mar 26 2014 10:17am)
Nae, såg inte någon idé med det.
Jag körde typ 6x3 på basövningarna och 4x10+ på alla komplement.

Tycker imo att 5x5 inte är ett bra program.


Okej, men förstår inte varför du tycker det är dåligt? Det är ju iförsig lämpat för båda massa/styrka, skapat av kroppsbyggare. Många har gjort bra gains med detta. Själv har jag gjort väldigt fina ökningar från att va ett klent spädbarn till man :p
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Mar 26 2014 10:49am
Quote (ankiie @ Mar 26 2014 03:50pm)
Okej, men förstår inte varför du tycker det är dåligt? Det är ju iförsig lämpat för båda massa/styrka, skapat av kroppsbyggare. Många har gjort bra gains med detta. Själv har jag gjort väldigt fina ökningar från att va ett  klent spädbarn till man :p


"It's not how much you can lift....
...lT'S HOW GOOD YOU LOOK"
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Mar 26 2014 10:55am
Quote (R4mses @ 26 Mar 2014 17:49)
"It's not how much you can lift....
...lT'S HOW GOOD YOU LOOK"


:thumbsup:
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 26 2014 11:25am
Quote (eviilution @ 26 Mar 2014 09:51)
Orkar ej citera flera då jag sitter på luren.


intense: värsta jag vet när folk slänger med vikter i golvet osv. Så det är inget för mig :)


Plaad: har inte så mycket koll på massa program och vad som skulle passa mig. Blir jäkla trassligt när man kör med olika kompisar som dessutom endast kör dagar som passar dom.

jag får väl helt enkelt prova att köra för tungt och göra så många jag klarar och ta det däe ifrån. Jag har väl kanske kört för safe.... men det är ju som sagt typ bänk som är knas, marken är väl för jag inte riktigt hittat tekniken plus är rädd för att paja rygg.


Där har du ett problem, skit i andra och ha fokus på din egna träning. Vill du köra bänk ett pass men polarna ska köra ben, kör enligt din egen plan.

Quote (ankiie @ 26 Mar 2014 16:50)
Okej, men förstår inte varför du tycker det är dåligt? Det är ju iförsig lämpat för båda massa/styrka, skapat av kroppsbyggare. Många har gjort bra gains med detta. Själv har jag gjort väldigt fina ökningar från att va ett  klent spädbarn till man :p


Möjligen i och med att många andra program är mycket bättre för just det målet jag har haft (styrka); Sheiko, RSR, Smolov, 5/3/1 är program som ger används även på elitnivå och ger bra resultat även då.
Stronglifts är i princip ett bra upplägg men det gäller då oftast att modifiera det väldigt mycket.

Quote (R4mses @ 26 Mar 2014 17:49)
"It's not how much you can lift....
...lT'S HOW GOOD YOU LOOK"


Nästan helt omvänt för mig ^^

This post was edited by PlaaD on Mar 26 2014 11:27am
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Mar 26 2014 12:03pm
Quote (eviilution @ 26 Mar 2014 09:51)
Orkar ej citera flera då jag sitter på luren.


intense: värsta jag vet när folk slänger med vikter i golvet osv. Så det är inget för mig :)


Plaad: har inte så mycket koll på massa program och vad som skulle passa mig. Blir jäkla trassligt när man kör med olika kompisar som dessutom endast kör dagar som passar dom.

jag får väl helt enkelt prova att köra för tungt och göra så många jag klarar och ta det däe ifrån. Jag har väl kanske kört för safe.... men det är ju som sagt typ bänk som är knas, marken är väl för jag inte riktigt hittat tekniken plus är rädd för att paja rygg.



jaha så det är bättre att du får ha stången över bröstet utan att ta dig därifrån?
du är på ett gym... behöver man släppa för att inte göra sig illa så släpper man...
är ju en annan sak om man gör det hela tiden.
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Mar 26 2014 12:05pm
Quote (Intenso8 @ 26 Mar 2014 18:03)
jaha så det är bättre att du får ha stången över bröstet utan att ta dig därifrån?
du är på ett gym... behöver man släppa för att inte göra sig illa så släpper man...
är ju en annan sak om man gör det hela tiden.


Det jag mena då är att jag kör safe när jag är själv. Jag kör inte den där extra osv.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1686687688689690820Next
Add Reply New Topic New Poll