d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1685686687688689820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 23 2014 09:36am
Copypastar från kollo

23/3

Böj
50 - 1x10
80 - 1x5
110 - 1x1
127.5 - 3x3

Walkouts
150 - 1x1
170 - 3x1

Sälrodd
50 - 3x10
70 - 3x10

Styrkevändning
50 - lite känna på med några överstötar inbakat
80 - 1x3

Hyperextensions
1x10
+15 - 1x10
+35 - 1x10
+45 - 1x10
+55 - 1x10
+60 - 1x10
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 24 2014 03:34pm
Bänkpress:

12 x 45 kilo
10 x 65 kilo (pb vikt)
06 x 65 kilo
00 x 55 kilo

Man vet att man kämpat på bra som fan första tre seten när man sänker vikten inför fjärde och klarar noll reps, lol
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Mar 25 2014 03:03pm
Quote (Svartermetalisk @ 24 Mar 2014 21:34)
Bänkpress:

12 x 45 kilo
10 x 65 kilo (pb vikt)
06 x 65 kilo
00 x 55 kilo

Man vet att man kämpat på bra som fan första tre seten när man sänker vikten inför fjärde och klarar noll reps, lol


Måste ju vara något fel på mig då jag tränat i 2 jävla år och du tar typ mer än mig.... fattar inte vad felet är. Det går fan inte att öka :S

e: Ska ta mitt liv genom att lassa på 80kg(lär jag räcka för en klenjävel som mig) i bänken sen ba släppa den på halsen.

This post was edited by eviilution on Mar 25 2014 03:05pm
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 25 2014 03:09pm
Quote (eviilution @ 25 Mar 2014 22:03)
Måste ju vara något fel på mig då jag tränat i 2 jävla år och du tar typ mer än mig.... fattar inte vad felet är. Det går fan inte att öka :S

e: Ska ta mitt liv genom att lassa på 80kg(lär jag räcka för en klenjävel som mig) i bänken sen ba släppa den på halsen.


Du har troligen tränat fel alt. inte brytt dig om träningen för 5 öre.

Jag har tränat 2½ år atm.
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Mar 25 2014 03:15pm
Quote (PlaaD @ 25 Mar 2014 21:09)
Du har troligen tränat fel alt. inte brytt dig om träningen för 5 öre.

Jag har tränat 2½ år atm.


Fel kan jag inte svara på men ingen har skrattat åt mig och ingen har bett mig göra något annorlunda.

Kan erkänna att första året var sisådär men senaste året så har jag knappt gått ut på krogen osv. och kör typ varje dag (saltat)



Typ dagsform
https://www.dropbox.com/s/n9atptdisklagwt/20140124_171532.jpg

Det har ju hänt något med kroppen iaf. ~8kg +

This post was edited by eviilution on Mar 25 2014 03:15pm
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 25 2014 03:17pm
Quote (eviilution @ Mar 25 2014 10:03pm)
Måste ju vara något fel på mig då jag tränat i 2 jävla år och du tar typ mer än mig.... fattar inte vad felet är. Det går fan inte att öka :S

e: Ska ta mitt liv genom att lassa på 80kg(lär jag räcka för en klenjävel som mig) i bänken sen ba släppa den på halsen.


Har du en partner som spottar dig?

Jag har alltid någon bakom mig som kan ta vikten om jag inte orkar så jag kan pressa absout max i varje set och jag kan gå upp i vikt även om jag tror att jag bara kommer orka 0-2 reps därför att igen: jag litar på min partner så det finns absolut ingen chans att jag får vikten över mig.

det hjälper jävligt mycket i just bänkpress

Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 25 2014 03:20pm
Quote (eviilution @ 25 Mar 2014 22:15)
Fel kan jag inte svara på men ingen har skrattat åt mig och ingen har bett mig göra något annorlunda.

Kan erkänna att första året var sisådär men senaste året så har jag knappt gått ut på krogen osv. och kör typ varje dag (saltat)

https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-frc3/t1.0-9/36762_401334052734_6710653_n.jpg

Typ dagsform
https://www.dropbox.com/s/n9atptdisklagwt/20140124_171532.jpg

Det har ju hänt något med kroppen iaf. ~8kg +


Bra förändring iaf, du ser ut att ha kapacitet för mycket mer än du skriver att lyfter.
Du kanske känner dig osäker mentalt inför att öka bara?
Mental inställning är A & O när det kommer att lyfta tungt.
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Mar 25 2014 03:25pm
Quote (PlaaD @ 25 Mar 2014 21:20)
Bra förändring iaf, du ser ut att ha kapacitet för mycket mer än du skriver att lyfter.
Du kanske känner dig osäker mentalt inför att öka bara?
Mental inställning är A & O när det kommer att lyfta tungt.


Är väl mest mark och bänk som jag är besviken på.

Problemet är väl att jag nu förtiden ofta kör själv då min vän typ aldrig kör för "annat viktigare som att tvätta bilen" går före gym. Det är ju liksom inge kul att lassa på låt säga 70kg och orka 2st för att sedan ha en stångjävel ligga på bröstet :D
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 25 2014 03:26pm
Quote (eviilution @ Mar 25 2014 10:25pm)
Är väl mest mark och bänk som jag är besviken på.

Problemet är väl att jag nu förtiden ofta kör själv då min vän typ aldrig kör för "annat viktigare som att tvätta bilen" går före gym. Det är ju liksom inge kul att lassa på låt säga 70kg och orka 2st för att sedan ha en stångjävel ligga på bröstet :D


Där har du förmodligen svaret på varför jag ökar mer än du, jag lastar på som fan och sen om jag inte orkar så är det endå helt riskfritt

Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 25 2014 03:36pm
Quote (eviilution @ 25 Mar 2014 22:25)
Är väl mest mark och bänk som jag är besviken på.

Problemet är väl att jag nu förtiden ofta kör själv då min vän typ aldrig kör för "annat viktigare som att tvätta bilen" går före gym. Det är ju liksom inge kul att lassa på låt säga 70kg och orka 2st för att sedan ha en stångjävel ligga på bröstet :D


Du överväger inte att testa någon form av program då?
Väl strukurerad träning garanterar nästan alltid bra ökningar.

Även att förstå hur tekniken ska gå till kan göra mycket.
Jag är basically helt självlärd när det kommer till träning, har fått lite IRL input då o då under första året jag tränade men det var inte mycket. Satt o kollade på youtube videos mest samt läste artiklar om tips, både hjälpte sjukt mycket.
Tog mig ganska exakt 1 år från första gången jag körde marklyft tills det att jag tog 200, straxt under ett år att böja 150 och några månader av bänkpressande att nå 100, detta vägandes c:a 80kg.

Newbie gainsen man har är fan det roligaste med träning.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1685686687688689820Next
Add Reply New Topic New Poll