d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1684685686687688820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Mar 20 2014 01:45pm
ja kvalitét ska det vara. Eleiko eller liknande hade jag satsat på, vill ju inte stången ska böja sig vid 150kg+. Är man på hugget kan man ju sitta på blocket/tradera o köpa träningsutrustning men det kan gå åt snabbt.
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Mar 21 2014 03:10pm
Quote (eviilution @ Mar 20 2014 07:45pm)
Som sagt beror det på kvalité och om det är nytt/beggat.


Du kan ju liksom köpa en sån där fin alltiallo cablemaskin för typ 2000kr på blocket ;)


Jo, en olympisk skivstång för 5000 kr är ju mycket bättre än en olympisk skivstång för 2000 kr :wallbash:

Quote (PlaaD @ Mar 20 2014 08:07pm)
50mm stång? Det är ju fatbar då.

En vanlig stång har ju 28-29mm beroende på om det är OL/SL stång


... menar ju självklart att den är till för VIKTER med en diameter på 50mm på hålet i mitten.. dvs olympisk standard.

Quote (ankiie @ Mar 20 2014 08:45pm)
ja kvalitét ska det vara. Eleiko eller liknande hade jag satsat på, vill ju inte stången ska böja sig vid 150kg+. Är man på hugget kan man ju sitta på blocket/tradera o köpa träningsutrustning men det kan gå åt snabbt.


Jo.. man ska ju självklart betala 800 för en 20kg plate när man kan få en likadan för 300 kr :D.. alla vet ju att om det står "Elekio" på den får man extra GAINZZ
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Mar 21 2014 03:19pm
Quote (bomben @ 21 Mar 2014 21:10)
Jo, en olympisk skivstång för 5000 kr är ju mycket bättre än en olympisk skivstång för 2000 kr  :wallbash:


Det enda jag jämfört är en ali-i-allo cablemaskin för 2000kr och något liknande som finns på gymmet som kostar bra mycket mer. Där är jag beredd att säga att kvalitén är lite sisådär!

Skivstången är något du hittat på själv.


e: Som jag skrev allt beror på märke/kvalité/nytt(eller beggat) Sen vad folk köper är upp till var och en.

This post was edited by eviilution on Mar 21 2014 03:25pm
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Mar 21 2014 03:47pm
Quote (eviilution @ Mar 21 2014 10:19pm)
Det enda jag jämfört är en ali-i-allo cablemaskin för 2000kr och något liknande som finns på gymmet som kostar bra mycket mer. Där är jag beredd att säga att kvalitén är lite sisådär!

Skivstången är något du hittat på själv.


e: Som jag skrev allt beror på märke/kvalité/nytt(eller beggat) Sen vad folk köper är upp till var och en.


Cabelgrejjer skulle jag säga inte passar bra för hemmabruk alls.. Som du säger.. om man ska ha något som inte suger så kostar det väldigt mycket samtidigt som man måste underhålla det också så att det inte segar ihop totalt.. Men förstår inte riktigt varför man skulle vilja ha cabelgrejjer hemma när man egentligen kan göra allt man kan göra man kan göra på cabel med friavikter.. samtidigt som man kan köra mycket tyngre med friavikter..
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Mar 21 2014 04:12pm
Quote (bomben @ 21 Mar 2014 21:47)
Cabelgrejjer skulle jag säga inte passar bra för hemmabruk alls.. Som du säger.. om man ska ha något som inte suger så kostar det väldigt mycket samtidigt som man måste underhålla det också så att det inte segar ihop totalt.. Men förstår inte riktigt varför man skulle vilja ha cabelgrejjer hemma när man egentligen kan göra allt man kan göra man kan göra på cabel med friavikter.. samtidigt som man kan köra mycket tyngre med friavikter..


Som sagt gav jag bara ett fint exempel på något som är billigt men som är skit. Sa inget om att det är bra hemma osvosvosv blalbla

This post was edited by eviilution on Mar 21 2014 04:12pm
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Mar 22 2014 02:34am
Quote (bomben @ Mar 21 2014 09:10pm)
Jo, en olympisk skivstång för 5000 kr är ju mycket bättre än en olympisk skivstång för 2000 kr  :wallbash:



... menar ju självklart att den är till för VIKTER med en diameter på 50mm på hålet i mitten.. dvs olympisk standard.



Jo.. man ska ju självklart betala 800 för en 20kg plate när man kan få en likadan för 300 kr :D.. alla vet ju att om det står "Elekio" på den får man extra GAINZZ


Det är ju stängerna och bänkarna,kabelmaskinerna som skall vara i kvalité sen om det är nån random vikstiva är ju skitsamma.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 22 2014 05:00am
Skulle vilja påstå att viktskivorna är sjukt viktiga.
Billiga skivor går sönder riktigt snabbt när man släpper dem, har ofta dålig passform med (mittringen är stor/liten).

Eleiko skiva=tål att släppas vad, 20000gg? och garanti finns.
Gymtech (som ex.) tål väl några hundra
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 22 2014 05:03am
Quote (PlaaD @ 22 Mar 2014 12:00)
Skulle vilja påstå att viktskivorna är sjukt viktiga.
Billiga skivor går sönder riktigt snabbt när man släpper dem, har ofta dålig passform med (mittringen är stor/liten).

Eleiko skiva=tål att släppas vad, 20000gg? och garanti finns.
Gymtech (som ex.) tål väl några hundra


Fast om man har begränsad budget, hade jag rekommenderat eleikostång och billiga vikter.
Märker man sedan att vikterna går sönder, kan man ju byta ut efterhand som de går sönder mot vikter av bättre kvalitet.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 22 2014 05:07am
Quote (Fil @ 22 Mar 2014 12:03)
Fast om man har begränsad budget, hade jag rekommenderat eleikostång och billiga vikter.
Märker man sedan att vikterna går sönder, kan man ju byta ut efterhand som de går sönder mot vikter av bättre kvalitet.


Ah absolut
Member
Posts: 3,361
Joined: Jul 15 2010
Gold: Locked
Mar 23 2014 08:53am
Tog 105kg*3 i veckan i bänken, rätt nöjd faktiskt. 1RM ligger väl nånstans mellan 110-115. Får hoppas ökningarna håller i sig :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1684685686687688820Next
Add Reply New Topic New Poll