Quote (Intenso8 @ 7 Mar 2014 20:13)
nån som har nåt bra knep för att göra frivändningarna lätt för en ?
jag klarar inte gå ner i front squat då man tappar balans så blir mer att man slänger upp stången utan att följa med ner i rycket.
sitter fast på 80 kg då det bara tar stopp halvvägs.
ska inte träna frivändningar utan ska köra militärpress
ligger just nu på 103 kg och känns som det står stadigt still där.
vill gärna utöka clean & jerk momentet

och det är väl front squat som hjälper mig här ?
Gör dem 10gg i veckan.
Allt beror på i vilken del av momenten du är svag, draget/droppet/böjen/dipen/överstöten.
Som Filip nämde så är det svårt att se utan att va på plats/se en video.
Det jag tippar på främst är att du suger på allt som höftaktivering, double bend & trippelextension har med att göra.
Troligtvis även dålig rörlighet i scapula/bröstryggsområdet med.
Fixa en film så ska jag försöka bedöma så gott jag kan när jag har tid. Eller som bättre alternativ som redan nämnts - sök upp din lokala (närmaste) atletklubb.
E: Also GZ till att passera skamgränsen Johanjez!
TFW när man tar 200 för första gången är svårslagen!
This post was edited by PlaaD on Mar 7 2014 02:39pm