d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Officiella Starcraft-tråden
Prev16768697071156Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 6,281
Joined: May 31 2006
Gold: 815.00
Dec 18 2011 05:59am
Quote (Svartermetalisk @ Dec 17 2011 10:50pm)
Team games suger verkligen helt sjukt mycket

:D


nah är fett skoj, blev drone rushade av 2 master spelare igår 2 gånger i rad av samma team ^^ dom blev out microed båda games B)
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Dec 18 2011 06:02am
Det är kul med team games när man får spela lite, inte när man måste rusha något för dom rushar cannons.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 18 2011 06:24am
Ost

ost everywheres :(
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Dec 18 2011 06:25am
Har precis skaffat mig Sc2. Är brutalt dålig och skulle vela ha lite tips om vad som blir enklast att starta med? Typ som Singleplayer eller online etc :)

Mvh
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 18 2011 06:29am
Quote (Spetch @ Dec 18 2011 01:25pm)
Har precis skaffat mig Sc2. Är brutalt dålig och skulle vela ha lite tips om vad som blir enklast att starta med? Typ som Singleplayer eller online etc :)

Mvh


Lättast att starta med är protoss.

googla någon basic build order som 3 gate expo och tänk på följande tre saker:

1) sluta aldrig bygga probes
2) expandera expandera expandera expandera
3) ha aldrig mycket pengar i banken.
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Dec 18 2011 06:31am
Quote (Svartermetalisk @ Dec 18 2011 02:29pm)
Lättast att starta med är protoss.

googla någon basic build order som 3 gate expo och tänk på följande tre saker:

1) sluta aldrig bygga probes
2) expandera expandera expandera expandera
3) ha aldrig mycket pengar i banken.


Om jag har spelat första Starcraft. - Kommer jag ha någon humm hur detta är då? Eller kommer jag vara helt ute och cyckla eftersom att det är så mycket skillnad på de två spelen?
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 18 2011 06:32am
Quote (Spetch @ Dec 18 2011 01:31pm)
Om jag har spelat första Starcraft. - Kommer jag ha någon humm hur detta är då? Eller kommer jag vara helt ute och cyckla eftersom att det är så mycket skillnad på de två spelen?


Det hjälper att ha spelat något RTS förut men du måste fortfarande lära dig massa saker som är unikt för detta spelet.
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Dec 18 2011 06:33am
Quote (Svartermetalisk @ Dec 18 2011 02:32pm)
Det hjälper att ha spelat något RTS förut men du måste fortfarande lära dig massa saker som är unikt för detta spelet.


32% - Blizzard Downloader....

Jag återkommer! :) Kan nog behöva lite mer tips.


Jag älskar att kolla streams på spelet. Men har aldrig fått tummen ur för att börja spela det själv ;)
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Dec 18 2011 06:36am
Quote (Spetch @ Dec 18 2011 01:33pm)
32% - Blizzard Downloader....

Jag återkommer! :) Kan nog behöva lite mer tips.


Jag älskar att kolla streams på spelet. Men har aldrig fått tummen ur för att börja spela det själv ;)


Så var det för mig också, tog mig ett halvår att tjacka spelet :D

Pma mig eller posta här om du behöver hjälp med något.



Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Dec 18 2011 06:37am
Quote (Svartermetalisk @ Dec 18 2011 02:36pm)
Så var det för mig också, tog mig ett halvår att tjacka spelet :D

Pma mig eller posta här om du behöver hjälp med något.


Will do, will do!
Thankyou.
Go Back To Svenska Topic List
Prev16768697071156Next
Add Reply New Topic New Poll