d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1677678679680681820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 4 2014 04:30pm
Quote (Fil @ Mar 4 2014 11:06pm)
Riktiga män äter kvargen ren och låtsas att de tuggar murbruk.


Har du smakat laktosfri kvarg? T_T

Det är cirkus tio gånger värre än vanlig kvarg
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Mar 4 2014 04:32pm
Quote (Svartermetalisk @ Mar 4 2014 11:30pm)
Har du smakat laktosfri kvarg? T_T

Det är cirkus tio gånger värre än vanlig kvarg


Hmm, had no clue..
Får prova detta.

Äter kvarg varje morgon som en rutin och med Fun-light smakar det faktiskt riktigt gott.
Jag väljer kesella p.g.a den mer "Krämiga/Gräddiga" smaken.
10% måste det dock vara.. 1% är otroligt torr och äcklig

This post was edited by Spetch on Mar 4 2014 04:32pm
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 4 2014 05:37pm
Youtube trollar sönder mig, videon roterar skumt direkt vid uppladdning och går inte att få åt rätt håll...
150kg, tyngsta böjen på 3månader pga skador och annan skit.
Riktigt lätt dock.
Member
Posts: 3,361
Joined: Jul 15 2010
Gold: Locked
Mar 5 2014 12:58pm
Tjena tjena, har lite funderingar på hur jag ska lägga upp träningen för att bli starkare i böjen.
Sist jag tränade så tog jag 150kgx5, och det är oftast så jag tränar. Alltså med 1 tungt set med 5 reps, innan dess värmer jag upp med
10kgs intervall med 3-5 reps på varje vikt. I.e 100x5-110x3-120x4 osv.

Borde jag satsa på fler/färre reps? 5x10 på lägre vikt? 1x3 på ännu tyngre vikt?

Kan skriva mina stats också, kan ju vara intressant för någon
1RM/estimerat max - Bästa arbetsset
Knäböj: ca 170kg - 150x5
Marklyft: 185kg - 170x4
Bänkpress: 105kg - 95x5

Bicepsmått: 39cm
Vikt: 89-90kg
Längd: 182cm
Kuken: 17cm
Member
Posts: 3,361
Joined: Jul 15 2010
Gold: Locked
Mar 5 2014 01:01pm
Quote (PlaaD @ 5 Mar 2014 01:37)
Youtube trollar sönder mig, videon roterar skumt direkt vid uppladdning och går inte att få åt rätt håll...
150kg, tyngsta böjen på 3månader pga skador och annan skit.
Riktigt lätt dock.
http://www.youtube.com/watch?v=kPHHY47jxbs


Ser helt ok ut, ser väldigt lätt ut så när formen kommer lär du öka som fan.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 5 2014 01:29pm
Quote (Johanjez @ 5 Mar 2014 19:58)
Tjena tjena, har lite funderingar på hur jag ska lägga upp träningen för att bli starkare i böjen.
Sist jag tränade så tog jag 150kgx5, och det är oftast så jag tränar. Alltså med 1 tungt set med 5 reps, innan dess värmer jag upp med
10kgs intervall med 3-5 reps på varje vikt. I.e 100x5-110x3-120x4 osv.

Borde jag satsa på fler/färre reps? 5x10 på lägre vikt? 1x3 på ännu tyngre vikt?

Kan skriva mina stats också, kan ju vara intressant för någon
                1RM/estimerat max - Bästa arbetsset
Knäböj:              ca 170kg        -        150x5
Marklyft:                185kg        -        170x4
Bänkpress:              105kg      -          95x5

Bicepsmått: 39cm
Vikt: 89-90kg
Längd: 182cm
Kuken: 17cm


Det lättaste att göra om man vill utöka sitt 1RM är först att etablera sitt nuvarande och sedan träna efter ett standard program (RSR/Smolov) eller göra ett eget upplägg om man trivs mer med RTS stil (dvs träna mer efter dagsform).
Har du gjort 170 eller uppskattar du att du gör det? Vissa kan va bra på maxningar och dåliga på reps och vissa vice versa.

Quote (Johanjez @ 5 Mar 2014 20:01)
Ser helt ok ut, ser väldigt lätt ut så när formen kommer lär du öka som fan.


Jo utan skadeproblem och stort vikttapp pga sjukdom i början av året hade jag legat på 190 utan problem i dagsläget.
Får se hur siffrorna på JSM i maj blir :)
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Mar 5 2014 01:34pm
Quote (Spetch @ Mar 4 2014 11:32pm)
Hmm, had no clue..
Får prova detta.

Äter kvarg varje morgon som en rutin och med Fun-light smakar det faktiskt riktigt gott.
Jag väljer kesella p.g.a den mer "Krämiga/Gräddiga" smaken.
10% måste det dock vara.. 1% är otroligt torr och äcklig


Haha va? Vad e meningen med att äta 10% fett kvarg? Det ska ju vara 1% för att få i sig så lite fett/kolhydrater som möjligt.. annars kan man ju lika gärna äta snickers...

Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Mar 5 2014 06:20pm
Quote (Svartermetalisk @ Mar 4 2014 09:50pm)
Vad kan jag blanda Kvarg med för att det ska bli ätbart?

Jag kör latkosfritt och det går inte att äta naturellt, fun light fungerar skitbra men jag gillar inte att trycka sötningsmedel varje dag så det går också bort

tips?


sylt
Retired Moderator
Posts: 27,977
Joined: Apr 9 2007
Gold: 85.47
Trader: Trusted
Mar 6 2014 12:39am
Quote (bomben @ Mar 5 2014 08:34pm)
Haha va? Vad e meningen med att äta 10% fett kvarg? Det ska ju vara 1% för att få i sig så lite fett/kolhydrater som möjligt.. annars kan man ju lika gärna äta snickers...


:lol:

Nja.. Kvarg över lag innehåller mycket protein och den lilla mängd socker är den samma i 1% som i 10%.

Vet inte om du var ironisk, men jag har fått in det som rutin och 1% eller 10%; väldigt bra frukost som man står sig länge på. Dessutom äter jag inte kvarg i bantningssyfte.
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Mar 6 2014 06:13am
Quote (Spetch @ Mar 6 2014 07:39am)
:lol:

Nja.. Kvarg över lag innehåller mycket protein och den lilla mängd socker är den samma i 1% som i 10%.

Vet inte om du var ironisk, men jag har fått in det som rutin och 1% eller 10%; väldigt bra frukost som man står sig länge på. Dessutom äter jag inte kvarg i bantningssyfte.


;), kanske tänkte fel vet bara att det finns ngn kvarg med hallon som heter ngt i stil med efterrätts kvarg? lr ngt... kollade på innehållet o det var typ 10 ggr mer kolhydrater i den än den med 1% fett.. dock går ju inte 1%arn att äta utan funlight men då tkr jag den smakar helt okej.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1677678679680681820Next
Add Reply New Topic New Poll