d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1676677678679680820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 28 2014 11:05am
Quote (R4mses @ 28 Feb 2014 18:00)
wat


Palmar/dorsalflexion innebär att du rör handen upp och ned (handflata/handrygg mot din handled/underarm), radial/ulnardeviation innebär att du rör handen åt sidan (tummen mot handled/lillfinger mot handled).

This post was edited by PlaaD on Feb 28 2014 11:05am
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Feb 28 2014 02:07pm
Quote (PlaaD @ Feb 28 2014 04:43pm)
Problem med palmar/dorsalflexion alt. radial/ulnardeviation?


ja troligen, körde ez bar för det ger ett mer naturligt sträckning av handflatan och ger mild påfrestning vid koncentrisk rörelse. Vad kan man göra nu då? eller så skiter ja i o träna handleder ett tag o ser om det hjälper.

This post was edited by ankiie on Feb 28 2014 02:07pm
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 28 2014 02:11pm
Quote (ankiie @ 28 Feb 2014 21:07)
ja troligen, körde ez bar för det ger ett mer naturligt sträckning av handflatan och ger mild påfrestning vid koncentrisk rörelse. Vad kan man göra nu då? eller så skiter ja i o träna handleder ett tag o ser om det hjälper.


Lokalisera istället vart i rörelsen det gör ont, dvs vilka vinklar det är som skapar problem.
Byt sedan ut rörelsen mot något annat. Att byta bort en stångövning (som skapar en låst position) mot t.ex cable (som ger en rörlig position) kan va en idé att experimentera med.
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Mar 1 2014 04:45am
Gott det var att köra rygg på stora gymmet, lite mer maskiner osv.
Member
Posts: 82,425
Joined: Apr 29 2005
Gold: 84,528.97
Trader: Trusted
Mar 1 2014 11:17am
Hittat en övning ja kan tänkas köra oftare, måste bara hitta en träningspartner:
https://www.facebook.com/photo.php?v=646355762090879&set=vb.530176347042155&type=2&theater
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 4 2014 03:50pm
Vad kan jag blanda Kvarg med för att det ska bli ätbart?

Jag kör latkosfritt och det går inte att äta naturellt, fun light fungerar skitbra men jag gillar inte att trycka sötningsmedel varje dag så det går också bort

tips?

Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Mar 4 2014 03:54pm
Quote (Svartermetalisk @ 4 Mar 2014 22:50)
Vad kan jag blanda Kvarg med för att det ska bli ätbart?

Jag kör latkosfritt och det går inte att äta naturellt, fun light fungerar skitbra men jag gillar inte att trycka sötningsmedel varje dag så det går också bort

tips?


Kör typ bär+kvarg o mixa till smoothie.
Alt. hitta en juice som har så mycket % frukt som möjligt.

Nyponsoppa & sylt funkar det med.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Mar 4 2014 04:01pm
Quote (PlaaD @ Mar 4 2014 10:54pm)
Kör typ bär+kvarg o mixa till smoothie.
Alt. hitta en juice som har så mycket % frukt som möjligt.

Nyponsoppa & sylt funkar det med.


Tungt, tack tips :=)

Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Mar 4 2014 04:06pm
Quote (Svartermetalisk @ 4 Mar 2014 22:50)
Vad kan jag blanda Kvarg med för att det ska bli ätbart?

Jag kör latkosfritt och det går inte att äta naturellt, fun light fungerar skitbra men jag gillar inte att trycka sötningsmedel varje dag så det går också bort

tips?


Riktiga män äter kvargen ren och låtsas att de tuggar murbruk.
Member
Posts: 6,580
Joined: Sep 29 2013
Gold: 150.00
Mar 4 2014 04:16pm
Quote (PlaaD @ 4 Mar 2014 22:54)
Kör typ bär+kvarg o mixa till smoothie.
Alt. hitta en juice som har så mycket % frukt som möjligt.

Nyponsoppa & sylt funkar det med.


This.

Krossade nötter funkar bra också (mandel eller cashew smakar bäst imo).
Go Back To Svenska Topic List
Prev1676677678679680820Next
Add Reply New Topic New Poll