Quote (PlaaD @ 4 Feb 2014 22:39)
Stången är på tok för långt ifrån dina ben, tog mig friheten att printa en bild på din startposition (precis innan draget påbörjas) och försöka painta lite.
Försök även ha en mer neutral nacke, din rygg och nacke följer inte varandra alls.
Det syns även rätt tydligt att du knappt spänner upp övrerygg samt bröstrygg något alls, försök aktivera lats mer.
Rött= Startläget för ditt knä
Blått= Startläget ditt knä BÖR va i
Grönt= stångens mittpunkt (lite diff kanske)
Lila pilar= vart din höft ska va, dvs lite upp och lite bak.
http://i.imgur.com/IfgY6RE.png
Ska kika på det där. Tack så mycket! Lär hiva upp ny video sen.
Quote (Fil @ 4 Feb 2014 22:02)
Till att börja med:
Du verkar vara på ett fint gym! Som har Eleikovikter och grejer! Det borde locka till sig folk som kan lyfta!
Folk som kan lyfta och har det som hobby blir i regel glada om folk frågar om hjälp. Det allra bästa skulle utan tvekan vara att fråga någon. Det har jag gjort när jag har velat lära mig byggarövningar!
Det är mycket bättre än internetvideos, så länge man frågar de som kan sin skit det vill säga!
Du startar med höften väldigt lågt och ryggen väldigt upprätt. Jag hade höjt höften lite och lutat mig mer över stången.
Ditt problem nu är att du startar i en position där du inte kan hålla ryggen rak redan innan du lyfter några vikter!
Vet inte om det är så många som brukar marka och dom som gör det vet jag inte om jag vill fråga då dom inte känns som riktigt kunniga.