d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1671672673674675820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Feb 4 2014 03:21pm
'

klokov måste fan vara sjukaste snubben alltså :O
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Feb 4 2014 03:57pm
Quote (bomben @ 4 Feb 2014 22:21)
http://www.youtube.com/watch?v=iDR5mjZl0zU'

klokov måste fan vara sjukaste snubben alltså :O


Klokov är ett monster! Har du missat honom tidigare?

https://www.youtube.com/watch?v=jdN1Sg4j-Sk
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 4 2014 03:59pm
Quote (bomben @ 4 Feb 2014 22:21)
http://www.youtube.com/watch?v=iDR5mjZl0zU'

klokov måste fan vara sjukaste snubben alltså :O


Quote (Fil @ 4 Feb 2014 22:57)
Klokov är ett monster! Har du missat honom tidigare?

https://www.youtube.com/watch?v=jdN1Sg4j-Sk


Det är jävligt synd att hans 262 överstöt inte finns på video.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Feb 4 2014 04:02pm
Quote (eviilution @ 4 Feb 2014 22:13)
Okej postar dessa ändå, fast ser riktigt illa ut i mina ögon. Det är inte ens hög vikt :S

https://www.dropbox.com/s/gmjhb8e4e6o34hy/20140204_204330.mp4

https://www.dropbox.com/s/tu4bygq5f8oz4vn/20140204_204810.mp4

Hade taskigt  med batteri som fan så kunde inte filma det följande settet där det kändes som att jag svanka som fan, dock blev jag väldigt "trött" i svanskote området...


Till att börja med:
Du verkar vara på ett fint gym! Som har Eleikovikter och grejer! Det borde locka till sig folk som kan lyfta!
Folk som kan lyfta och har det som hobby blir i regel glada om folk frågar om hjälp. Det allra bästa skulle utan tvekan vara att fråga någon. Det har jag gjort när jag har velat lära mig byggarövningar!
Det är mycket bättre än internetvideos, så länge man frågar de som kan sin skit det vill säga!

Du startar med höften väldigt lågt och ryggen väldigt upprätt. Jag hade höjt höften lite och lutat mig mer över stången.
Ditt problem nu är att du startar i en position där du inte kan hålla ryggen rak redan innan du lyfter några vikter!
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 4 2014 04:39pm
Quote (eviilution @ 4 Feb 2014 22:13)
Okej postar dessa ändå, fast ser riktigt illa ut i mina ögon. Det är inte ens hög vikt :S

https://www.dropbox.com/s/gmjhb8e4e6o34hy/20140204_204330.mp4

https://www.dropbox.com/s/tu4bygq5f8oz4vn/20140204_204810.mp4

Hade taskigt  med batteri som fan så kunde inte filma det följande settet där det kändes som att jag svanka som fan, dock blev jag väldigt "trött" i svanskote området...


Stången är på tok för långt ifrån dina ben, tog mig friheten att printa en bild på din startposition (precis innan draget påbörjas) och försöka painta lite.
Försök även ha en mer neutral nacke, din rygg och nacke följer inte varandra alls.
Det syns även rätt tydligt att du knappt spänner upp övrerygg samt bröstrygg något alls, försök aktivera lats mer.

Rött= Startläget för ditt knä
Blått= Startläget ditt knä BÖR va i
Grönt= stångens mittpunkt (lite diff kanske)
Lila pilar= vart din höft ska va, dvs lite upp och lite bak.
Member
Posts: 24,800
Joined: Dec 4 2007
Gold: 1,337.00
Feb 4 2014 09:53pm


denna hjälpte mig med deadlifts
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Feb 5 2014 02:42am
Quote (PlaaD @ 4 Feb 2014 22:39)
Stången är på tok för långt ifrån dina ben, tog mig friheten att printa en bild på din startposition (precis innan draget påbörjas) och försöka painta lite.
Försök även ha en mer neutral nacke, din rygg och nacke följer inte varandra alls.
Det syns även rätt tydligt att du knappt spänner upp övrerygg samt bröstrygg något alls, försök aktivera lats mer.

Rött= Startläget för ditt knä
Blått= Startläget ditt knä BÖR va i
Grönt= stångens mittpunkt (lite diff kanske)
Lila pilar= vart din höft ska va, dvs lite upp och lite bak.
http://i.imgur.com/IfgY6RE.png


Ska kika på det där. Tack så mycket! Lär hiva upp ny video sen.

Quote (Fil @ 4 Feb 2014 22:02)
Till att börja med:
Du verkar vara på ett fint gym! Som har Eleikovikter och grejer! Det borde locka till sig folk som kan lyfta!
Folk som kan lyfta och har det som hobby blir i regel glada om folk frågar om hjälp. Det allra bästa skulle utan tvekan vara att fråga någon. Det har jag gjort när jag har velat lära mig byggarövningar!
Det är mycket bättre än internetvideos, så länge man frågar de som kan sin skit det vill säga!

Du startar med höften väldigt lågt och ryggen väldigt upprätt. Jag hade höjt höften lite och lutat mig mer över stången.
Ditt problem nu är att du startar i en position där du inte kan hålla ryggen rak redan innan du lyfter några vikter!


Vet inte om det är så många som brukar marka och dom som gör det vet jag inte om jag vill fråga då dom inte känns som riktigt kunniga.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 7 2014 08:46am
Äntligen listat ut ny teknik som inte gör ont i fotleden när jag böjer.
Var fan på tiden! Nu ska jag dock bara lära mig bli konsistent med den ^^
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Feb 7 2014 09:24am
Quote (PlaaD @ Feb 7 2014 02:46pm)
Äntligen listat ut ny teknik som inte gör ont i fotleden när jag böjer.
Var fan på tiden! Nu ska jag dock bara lära mig bli konsistent med den ^^


Får ibland ont i knäna, speciellt höger när ja böjer. tror det gjorde lite mindre ont i mina knän när jag spretade ut fötterna mera, eller har du nåt tips?
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 7 2014 09:41am
Quote (ankiie @ 7 Feb 2014 16:24)
Får ibland ont i knäna, speciellt höger när ja böjer. tror det gjorde lite mindre ont i mina knän när jag spretade ut fötterna mera, eller har du nåt tips?


Alt.1
Kan va dålig form dvs knäna får belastning genom att de går för mycket in alt. att du böjer grunt=belastningen går över till knäna istället för höfter/rygg som när man böjer djupare.
Knäna borde/ska ''pressas'' utåt genom hela böjen.

Alt.2
Eventuell skada.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1671672673674675820Next
Add Reply New Topic New Poll