Quote (Svartermetalisk @ 14 Jan 2014 09:13)
Han är en av Europas bästa spelare i världens största sport, det är helt enormt
Vem fan bryr sig om skidåkning? lel
Visst är det enormt, vilket också märks i det mediautrymme han får. Fortfarande: Ska idrottsgalan reduceras till att bara dela ut priser till fotboll? Hade du hellre sett att svenska fotbollslandslaget fick "Årets lag", eftersom en andraplats i EM-kvalgruppen ändå är rätt schysst? Fotbollsgalan...
Quote (Mikob @ 14 Jan 2014 11:20)
Blev halvt mörkrädd när jag läste Lauls krönika. Trodde inte riktigt en så "stor" journalist kunde vara så fruktansvärt insnöad på sitt egna spår.
Instämmer. Lät lite som att Laul hade satsat pengar på Zlatan faktiskt. Det pinsamma är att Laul mycket väl vet att just Jerringpriset är folkets röst, och att Zlatan inte ens var nära.
Quote (umade @ 14 Jan 2014 11:50)
Läste hans rubrik, skrattade högt och scrollade vidare till något annat istället. Laul är ju helt körd. För honom handlar det bara om vilken sport som är störst.
Att fotboll har mest utövare gör den störst, golf är faktiskt trea (2008).
Man skulle kunna säga att Stenson vann ballon d'Or för golfare, Zlatan var inte ens top 3 i fotboll.
Precis, och rent krasst - hur viktar man någon som är fjärde bäst i världen i en stor sport mot en som är bäst i världen i en annan stor (dock mindre) sport? Det är därför priser delas ut baserat på känsla.