d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1668669670671672820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 1 2014 01:34pm
Quote (eviilution @ 1 Feb 2014 20:25)
Får väl mata på med smalmark då. Men så jekla rädd när jag kör själv alt med min kompis som kan noll om marklyft att jag böjer ryggen när jag lastar på lite. Ska försöka kunna filma utan tröja nån dag när jag är solo på gymmet och kika hur det ser ut.



ah precis, samma sak :p


edit: Kan förövrigt meddela att jag körde ben igår och kunde köra 60kg "utan problem" så kan nog lasta på lite till så vi kan finna den rätta tränings vikten.. Dock rädd att mitt vänstra knä ska ryka så karriären tar slut ^^


Idén med marklyft är egentligen att ''aldrig'' lyssna på PT's så länge de inte har erfarenhet inom tyngre träning som merit, samma sak gäller med knäböj & bänkpress.

Rundning av ryggen gäller för ländryggen, rundar du övre rygg är det lungt (så länge du inte känner smärta/obehag av det dvs) och är en vanlig teknik bland elitlyftare.

Basically;

Hitta en startpositition (bredd på fötter/grepp) du är bekväm i
Andas och spänn upp bröst, mage, nedre/övre rygg.
Påbörja draget (dra snabbt/långsamt beroende på hur du känner dig starkast/bekvämast) och försök att under hela draget skjuta fram höften genom att spänna röven, detta hjälper till med utlåsningen samt genom att aktivera mer muskler blir formen och styrkan bättre.
Avsluta draget när höften är i vanlig position och du är helt vertikal, försök brösta upp dig vid utlåsningen.

This post was edited by PlaaD on Feb 1 2014 01:34pm
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Feb 1 2014 01:45pm
Aldrig känt någon smärta utan känner mig mer färdig i ryggen.
Mycket bra att du nämnde att det ej gör så mycket om övre rygg krokas lite. Kan ju vara så att det bara känns att det är skit krokigt för armarna drar ned så skulderbladen skjuts ut.
Men ska se om jag kan få fram en ny bra film utan tröja imorgon. Får gå dit ganska sent så ingen är där :D

Varför kunde du inte bara bott lite närmre Västerås så jag hade kunnat få lite pro coachning !

This post was edited by eviilution on Feb 1 2014 01:46pm
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Feb 1 2014 02:01pm
käkar nu 260g okokta makaroner = 546g kokta på kvällen. Anna-skipper kan ta sig i röven om att kolisar bara blir fett på kvällen lol. Faktum är att enligt studier har man sett en ökad förbränning vid ett större intag på kvällen än på dagen, dock tror jag inte riktigt på det heller men men.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 1 2014 02:11pm
Quote (eviilution @ 1 Feb 2014 20:45)
Aldrig känt någon smärta utan känner mig mer färdig i ryggen.
Mycket bra att du nämnde att det ej gör så mycket om övre rygg krokas lite. Kan ju vara så att det bara känns att det är skit krokigt för armarna drar ned så skulderbladen skjuts ut.
Men ska se om jag kan få fram en ny  bra film utan tröja imorgon. Får gå dit ganska sent så ingen är där :D

Varför kunde du inte bara bott lite närmre Västerås så jag hade kunnat få lite pro coachning !


Känner du att du har tid över så åk över till Örebro/Eskilstuna som har sveriges bästa klubbar, där lär du kunna få all hjälp du vill ha.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Feb 1 2014 02:20pm
Quote (ankiie @ 1 Feb 2014 21:01)
käkar nu 260g okokta makaroner = 546g kokta på kvällen. Anna-skipper kan ta sig i röven om att kolisar bara blir fett på kvällen lol. Faktum är att enligt studier har man sett en ökad förbränning vid ett större intag på kvällen än på dagen, dock tror jag inte riktigt på det heller men men.


Så säger hon för att hon inte förstår bättre! ^^
I överlag är det viktigaste att tänka på kalorier in - kalorier ut
Jag föredrar hyfsat jämnt blodsocker så jag fördelar mina kalorier ganska jämnt över dagen.
Om jag äter mer vid något tillfälle så är det inför träningspassen för att orka lyfta som FAN.
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Feb 2 2014 02:28pm
De händer grejer! Vågen säger mig 76kg! Nu jeklar ska jag bli stark och grov!
Member
Posts: 5,913
Joined: May 6 2009
Gold: 0.00
Feb 3 2014 03:34pm


wow 390 overhand gripp :D 3 reps riktigt imponerande ;)
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Feb 3 2014 03:46pm
Quote (bomben @ 3 Feb 2014 22:34)
http://www.youtube.com/watch?v=DhwsCCtsaDk

wow 390 overhand gripp :D 3 reps riktigt imponerande ;)


Det var väl den jag länkade en sida bak? :P
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 3 2014 04:13pm
Quote (bomben @ 3 Feb 2014 22:34)
http://www.youtube.com/watch?v=DhwsCCtsaDk

wow 390 overhand gripp :D 3 reps riktigt imponerande ;)


Hookgrip, då han är tyngdlyftare i grunden.
Han har dock bytt till mixat grepp på sina SL tävlingar nu.


Helt sjukt att det där klippet snart är 6år gammalt med, shit va sjukt.
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Feb 4 2014 08:39am
Börjar resan mot sexpacket idag.

90 dagar utan alkohol.

Kostschema

Träningsschema

PT

Wish me GL
Go Back To Svenska Topic List
Prev1668669670671672820Next
Add Reply New Topic New Poll