Quote (eviilution @ 1 Feb 2014 19:57)
JAG VILL VÄXA!!!!!!!!!!
Är det sämre att köra marklyft bredbent armarna innanför benen alá tynglyftare än att köra axelbrett och armarna utanför benen ?
Sumomark som du menar tar mer på benen och övre rygg.
Smalmark tar mer på ryggen överlag.
Sumo är dock svårt tekniskt då man behöver bra teknik för att inte fucka upp kroppen (folk kör ofta sumo trots horribel rörlighet i höfter/ljumskar).
Skulle rekommendera marklyft eller kronlyft (du börjar med stången vid typ knäna), kombinerat med latsdrag, skivstångsrodd & hantelrodd för massa i ryggen.