d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1667668669670671820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jan 30 2014 06:22am
Quote (ankiie @ 30 Jan 2014 13:20)
hade glömt mjölk men bara bebisar får den drycken, en individ i vuxen ålder får inte det naturligt. Hade en vuxens människa idag druckit mjölk hade vi blivit övergödda om vi hade samma tillgång till annan mat, så evolutionen försäkrar sig om en fortsatt positiv riktning genom att det forslas bort under den senare perioden i livet.


Jo det stämmer, det är ju egentligen onaturligt för människan att dricka mjölk efter ''bebis-stadiet''.
Särskilt från andra djur.

This post was edited by PlaaD on Jan 30 2014 06:22am
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Jan 30 2014 06:26am
Whatever, Swefag masterrace kan dricka mjölk np

Annars kan man pressa laktosfri, det är fan fett gott när man vant sig

Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jan 30 2014 06:34am
Quote (Svartermetalisk @ 30 Jan 2014 13:26)
Whatever, Swefag masterrace kan dricka mjölk np

Annars kan man pressa laktosfri, det är fan fett gott när man vant sig


Ah, ''nordländer'' dricker ju sjuka mängder mjölk, låt andra länder dricka så mycket och de blir kaos av laktosen.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Jan 31 2014 11:42am
Mina hybridmark går bra

130 kilo, 3x5 tungt
Därefter 140 kilo, 2x5 LÄTT

Vid nästsista setet fick jag upp blicken och såg en unge stå och gapa i rummet bredvid. Han vände bort blicken rätt fort.

Hahaha :D
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Feb 1 2014 12:57pm
JAG VILL VÄXA!!!!!!!!!!


Är det sämre att köra marklyft bredbent armarna innanför benen alá tynglyftare än att köra axelbrett och armarna utanför benen ?
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Feb 1 2014 01:01pm
Quote (eviilution @ 1 Feb 2014 19:57)
JAG VILL VÄXA!!!!!!!!!!


Är det sämre att köra marklyft bredbent armarna innanför benen alá tynglyftare än att köra axelbrett och armarna utanför benen ?


Tyngdlyftare kör inte med benen brett, en del styrkelyftare gör det däremot!


Det beror på vad du vill åt. Det krävs mer benstyrka för att köra sumomark, och det är tyngre för ryggen att köra smalt.
Mig passade det tydligen utmärkt att köra bredbent nu när jag började experimentera med det!
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Feb 1 2014 01:12pm
Quote (Fil @ 1 Feb 2014 19:01)
Tyngdlyftare kör inte med benen brett, en del styrkelyftare gör det däremot!


Det beror på vad du vill åt. Det krävs mer benstyrka för att köra sumomark, och det är tyngre för ryggen att köra smalt.
Mig passade det tydligen utmärkt att köra bredbent nu när jag började experimentera med det!


tynglyft/styrkelyft... samma sak :D

Jasså, trodde det tog mer på ben med axelbrett och mer isolering på rygg med "sumolyft" då det känns som man mest jobbar rygg. Kändes som sumo tog mer på min lilla rygg och lättare att känna att ryggen är rak, är skit rädd för att kroka ryggen vid marklyft :/
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Feb 1 2014 01:13pm
Quote (eviilution @ 1 Feb 2014 19:57)
JAG VILL VÄXA!!!!!!!!!!


Är det sämre att köra marklyft bredbent armarna innanför benen alá tynglyftare än att köra axelbrett och armarna utanför benen ?


Sumomark som du menar tar mer på benen och övre rygg.
Smalmark tar mer på ryggen överlag.

Sumo är dock svårt tekniskt då man behöver bra teknik för att inte fucka upp kroppen (folk kör ofta sumo trots horribel rörlighet i höfter/ljumskar).
Skulle rekommendera marklyft eller kronlyft (du börjar med stången vid typ knäna), kombinerat med latsdrag, skivstångsrodd & hantelrodd för massa i ryggen.
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Feb 1 2014 01:14pm
Quote (eviilution @ 1 Feb 2014 20:12)
tynglyft/styrkelyft... samma sak :D

Jasså, trodde det tog mer på ben med axelbrett och mer isolering på rygg med "sumolyft" då det känns som man mest jobbar rygg. Kändes som sumo tog mer på min lilla rygg och lättare att känna att ryggen är rak, är skit rädd för att kroka ryggen vid marklyft :/


Tyngdlyftning:
https://www.youtube.com/watch?v=pok4dGNT_rw

Styrkelyft:
https://www.youtube.com/watch?v=DhwsCCtsaDk
Member
Posts: 5,972
Joined: Jun 29 2008
Gold: 3,000.70
Feb 1 2014 01:25pm
Quote (PlaaD @ 1 Feb 2014 19:13)
Sumomark som du menar tar mer på benen och övre rygg.
Smalmark tar mer på ryggen överlag.

Sumo är dock svårt tekniskt då man behöver bra teknik för att inte fucka upp kroppen (folk kör ofta sumo trots horribel rörlighet i höfter/ljumskar).
Skulle rekommendera marklyft eller kronlyft (du börjar med stången vid typ knäna), kombinerat med latsdrag, skivstångsrodd & hantelrodd för massa i ryggen.


Får väl mata på med smalmark då. Men så jekla rädd när jag kör själv alt med min kompis som kan noll om marklyft att jag böjer ryggen när jag lastar på lite. Ska försöka kunna filma utan tröja nån dag när jag är solo på gymmet och kika hur det ser ut.

Quote (Fil @ 1 Feb 2014 19:14)


ah precis, samma sak :p


edit: Kan förövrigt meddela att jag körde ben igår och kunde köra 60kg "utan problem" så kan nog lasta på lite till så vi kan finna den rätta tränings vikten.. Dock rädd att mitt vänstra knä ska ryka så karriären tar slut ^^

This post was edited by eviilution on Feb 1 2014 01:26pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev1667668669670671820Next
Add Reply New Topic New Poll