d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1636637638639640820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 7,821.00
Sep 12 2013 03:37am
Quote (ankiie @ 12 Sep 2013 11:29)
Atg!  B)

Bra där!
Member
Gold: 0.00
Sep 12 2013 04:29am
någon som kan svara på en ganska basic fråga?

hur mitt liv ser ut just nu, och gjort de senaste veckorna:
styrketränar 2-3ggr per vecka
springer en mil 1 gång per vecka, har tänkt att öka till 2 gånger per vecka iaf (möjligtvis prova på ett maraton nästa sommar, eller lidingöloppet), men vi får se hur det blir under vintern. gillar inte att springa på band.
super 1-2 gånger/vecka, och då ingår en bakisdag med en pizza och läsk
äter inte godis, chips, läsk osv
lever inte speciellt aktivt, promenerar kanske 3-4km om dagen om man räknar ihop allt. inte mer
dricker 2-3 proteinshakes (28g per portion) om dagen, gainer efter styrketräning och ibland gainer efter löpning. äter i princip bara makaroner och köttbullar eller makaroner och korv (lol). till frukost är det 2 riskakor och en proteinshake vanligtvis. äter en lunch, en middag. endast proteinshake som mellanmål.
bra sömnvanor - 5-7h per natt

de senaste veckorna har jag rasat i fettmassa, och har fått större/synligare muskler. som det ser ut nu så har jag max 2kg fett kvar runt magen som jag vill ha bort, och ser gärna att armarna fortsätter växa. kommer det att funka hela vägen eller kommer jag att stöta på en såkallad "vägg" där jag behöver trappa upp med träningen och kosten?
känns även som att jag fått en jävla ökning med testosteron i kroppen? har inte känt såhär förr när jag tränat. kan det ha att göra med att jag gjorde slut med tjejen? (ja jag är seriös haha) e: menar på att det är väl ganska psykiskt hur mkt testosteron man utvecklar?

This post was edited by Simon on Sep 12 2013 04:32am
Member
Sep 12 2013 07:16am
Fortsätt som du gör nu men se till att inte tappa vikt för snabbt, ett lagom tempo är 0.5kg i veckan så musklerna är kvar med dig hela vägen. Det kommer inte ta längre än en månad på så vis för o bli av med 2kg. intressant fråga det där med testosteron, det är evolutionens gång som gör oss män mer benägna till ökat testosteron innan vi har funnit en kvinna, vi ska jaga efter kvinnor vilket gör att kroppen producerar större mängder testosteron men om du e nyfiken så varsågod o googla lite :p... tunga flerledsövningar är testosteronhöjande, speciellt helkroppspass där du aktiverar alla muskler.
Member
Gold: 26,189.00
Sep 12 2013 07:53am
Quote (Simon @ 12 Sep 2013 11:29)
någon som kan svara på en ganska basic fråga?

hur mitt liv ser ut just nu, och gjort de senaste veckorna:
styrketränar 2-3ggr per vecka
springer en mil 1 gång per vecka, har tänkt att öka till 2 gånger per vecka iaf (möjligtvis prova på ett maraton nästa sommar, eller lidingöloppet), men vi får se hur det blir under vintern. gillar inte att springa på band.
super 1-2 gånger/vecka, och då ingår en bakisdag med en pizza och läsk
äter inte godis, chips, läsk osv
lever inte speciellt aktivt, promenerar kanske 3-4km om dagen om man räknar ihop allt. inte mer
dricker 2-3 proteinshakes (28g per portion) om dagen, gainer efter styrketräning och ibland gainer efter löpning. äter i princip bara makaroner och köttbullar eller makaroner och korv (lol). till frukost är det 2 riskakor och en proteinshake vanligtvis. äter en lunch, en middag. endast proteinshake som mellanmål.
bra sömnvanor - 5-7h per natt

de senaste veckorna har jag rasat i fettmassa, och har fått större/synligare muskler. som det ser ut nu så har jag max 2kg fett kvar runt magen som jag vill ha bort, och ser gärna att armarna fortsätter växa. kommer det att funka hela vägen eller kommer jag att stöta på en såkallad "vägg" där jag behöver trappa upp med träningen och kosten?
känns även som att jag fått en jävla ökning med testosteron i kroppen? har inte känt såhär förr när jag tränat. kan det ha att göra med att jag gjorde slut med tjejen? (ja jag är seriös haha) e: menar på att det är väl ganska psykiskt hur mkt testosteron man utvecklar?

Beroende på vad du vill uppnå så har du olika val. Vill du inte rasa i muskelmassa bör du äta lite mer och gå ner i vikt långsammare. Men vill du bara bli rippad fortsätt som du gör, anledningen till att det känns/ser ut som att du har byggt muskler är för att du har tappat kroppsfet. Väldigt sällsynt att du bygger muskler samtidigt som du går ner i vikt! :)
Member
Sep 12 2013 08:18am
Quote (Yllegarnet @ 12 Sep 2013 15:53)
Beroende på vad du vill uppnå så har du olika val. Vill du inte rasa i muskelmassa bör du äta lite mer och gå ner i vikt långsammare. Men vill du bara bli rippad fortsätt som du gör, anledningen till att det känns/ser ut som att du har byggt muskler är för att du har tappat kroppsfet. Väldigt sällsynt att du bygger muskler samtidigt som du går ner i vikt! :)

jag känner faktiskt att jag blivit starkare också!

tack för hjälpen boyz

ankiie intressant det där haha, då kanske jag har utvecklat mer testosteron eftersom jag är på jakt igen 8D
Member
Sep 13 2013 04:47am
Inte bästa möjliga teknik. Men ändå, tangerat PB på 95 kilo frivändning, och det kändes rätt så enkelt

Member
Gold: 100.11
Sep 13 2013 09:55am
Quote (Fil @ 13 Sep 2013 12:47)
Inte bästa möjliga teknik. Men ändå, tangerat PB på 95 kilo frivändning, och det kändes rätt så enkelt

http://www.youtube.com/watch?v=ZacfUL-S3Rw

tappa inte stången på fötterna bara. har hört att 95kilo kan göra rätt så ont!

Sidenote, har nyss börjat gymma. Målet; att gå upp några pannor och samtidigt få bättre idrottsfysik.

Någon som har något tips på hur man gör för att gaina vikt? (Vet en hel del själv, men alltid gött att få höra lite tips från någon som vet/ gjort samma sak!)

:thumbsup: :D
Member
Gold: 2,945.50
Sep 13 2013 10:00am
Quote (Luvve @ 13 Sep 2013 17:55)

Sidenote, har nyss börjat gymma. Målet; att gå upp några pannor och samtidigt få bättre idrottsfysik.

Någon som har något tips på hur man gör för att gaina vikt? (Vet en hel del själv, men alltid gött att få höra lite tips från någon som vet/ gjort samma sak!)

Ät mer än du gör av med och kör tunga basövningar (mark,böj,bänk,ohp,rodd), ha mest fokus på ben & rygg.
Member
Sep 13 2013 10:50am
Quote (Luvve @ 13 Sep 2013 17:55)

Wat? Hur skulle jag kunna tappa stången på fötterna där? :P
Member
Sep 13 2013 11:42am
Quote (PlaaD @ Sep 13 2013 04:00pm)
Ät mer än du gör av med och kör tunga basövningar (mark,böj,bänk,ohp,rodd), ha mest fokus på ben & rygg.

detta.. va uttråkad, det är det här han snackar om
Go Back To Svenska Topic List
Prev1636637638639640820Next
Add Reply New Topic New Poll