Quote (ankiie @ Sep 3 2013 08:05pm)
Precis! Man kan väl anpassa sig till ett mer krävande schema precis som musklerna anpassar sig vid tyngre vikter men en högre prestation är inte linjär i progression det blir snarare en degressiv kurva ju mer man tränar.
Quote (Yllegarnet @ Sep 3 2013 08:15pm)
Håller helt och hållet med. Alla är inte lika, bara inse

Underskatta inte vanligt folk som kör tills blodet sprutar :p, om du sätter högre krav på vad du ska göra på gymmet KOMMER du bli MYCKET starkare. Kombinera det med att du käkar bättre/mer mat och sover tillräckligt.. Dock märker du inte detta på ett pass eller så, men om du kör forced reps bara för att orka dina 5reps på varje sett kommer det ge utdelning efter några månader.
Dock är det ju inte kul att gå fram och tillbaka med knäböj stången bara för att köra 5reps på 140 när man egentligen bara klarar 2-3 men om man verkligen lägger ner tiden och kör såhär på varje basövning så får man nya PBn inom en snar framtid. Dock leder ju det till att passen ibland kan bli väldigt långa samt att man inte kan köra såhär om man har varit ute o festat dagen innan osv...
Om man vill undvika överträning så tror jag det går relativt enkelt, dock om man är en sådan person som ibland skippar lunchen pga man glömde matlådan eller liknande så tror jag att man kommer dra på sig överträning ganska fort om man gymmar "hårt". Dock skulle jag säga att det är inte många som gymmar "hårt" på de gymmen jag har varit på