d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1633634635636637820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 0.00
Sep 3 2013 02:49am
Quote (Yllegarnet @ Sep 2 2013 08:21pm)
Jag skulle personligen hellre köra färre övningar med fler set, men smaken är som baken! Testa dig fram och kör det du trivs med, se till att inte överträna dig bara så du börjar krympa istället för att bli större! :)

körde sådär igår o jag tyckte om det, ska fortsätta :P Kanske eventuell kör 2 fbw och en över+underkropp så det blir 4pass totalt men börjar nog såhär. 3 ggr i veckan mån+ons+fre sen utöver det bara lite kondition på dem andra dagarna.
Quote (Ost @ Sep 2 2013 09:07pm)
Finns inge ''överträning''.

För lite mat, sömn och vila finns dock.

Överträning finns visst, har själv vart där förut... tar ungefär en månad innan du känner av symptomen och i det börjar med att du får sänka i vikter... sen kommer insomnia,depression och dålig aptit, humörsvängningar, muskelvärk. Då körde jag 6ggr i veckan styrka och 7ggr intensiv kondition. Men har tillomed börjar känna av det vid endast 6ggr styrketräning så jag föredrar att träna styrka 2dagar i rad till följd av en vilodag för att CNS och återhämtningen ska fungera optimalt.
Member
Gold: 13.90
Sep 3 2013 04:54am
Att en ''vanlig'' person skulle hamna i spannet ''överträning'' är det jag inte tror ett dugg på, många bara använder detta som en ursäkt, men har inte ens varit där. Detta kanske kan hända för topp-atleter, men aldrig för en vanlig person.

Köra axlar sju dagar i veckan har inte ett dugg att göra med överträning, det handlar om att du inte vet hur du ska träna. Om du tränar såhär mycket hamnar detta under ''för lite vila'', ingen jävla överträning.

Jag tror fortfarande att folk tränar dåligt, äter dåligt och vilar dåligt.

Detta är vad jag tycker, ni behöver inte ta illa upp eller något sånt, tyck vad ni vill precis som jag gör. Jag tror inte bara på det, bara något påhittat fenomen som ursäkt.

I'll just leave this here:

Member
Sep 3 2013 05:53am
Overreaching/Overloading Är ju typ vad han ct gör i den andra videon här som han kallar "overtraining" http://www.youtube.com/watch?v=LAhNyvTF5Uw]http://www.youtube.com/watch?v=LAhNyvTF5Uw

Har man legat i som fan tränat varje dag stenhårt o länge samt kört kondition, legat på ett stort kaloriunderskott osv... då smäller det förr eller senare.

This post was edited by ankiie on Sep 3 2013 05:55am
Member
Gold: 2,945.50
Sep 3 2013 11:07am
persa lite fint första dagen på nya gymmet.
Member
Sep 3 2013 11:11am
Quote (Ost @ Sep 3 2013 11:54am)
Att en ''vanlig'' person skulle hamna i spannet ''överträning'' är det jag inte tror ett dugg på, många bara använder detta som en ursäkt, men har inte ens varit där. Detta kanske kan hända för topp-atleter, men aldrig för en vanlig person.

Köra axlar sju dagar i veckan har inte ett dugg att göra med överträning, det handlar om att du inte vet hur du ska träna. Om du tränar såhär mycket hamnar detta under ''för lite vila'', ingen jävla överträning.

Detta är vad jag tycker, ni behöver inte ta illa upp eller något sånt, tyck vad ni vill precis som jag gör. Jag tror inte bara på det, bara något påhittat fenomen som ursäkt.

http://www.youtube.com/watch?v=SmmQ7Vk7Wpk

Men med "overtraining" så menas det väll med att man kör samma muskelgrupp efter varandra? tex vissa snubbar kör bänkpress varje pass osv.. det är enligt min åsikt inte bra, men att man ger upp innan man har givit 100% är väll ganska naturligt? Det är ju det som skiljer de som är lyckas/inte lyckas :d
Member
Gold: 14,002.78
Sep 3 2013 12:48pm
jävligt nöjd, klarade äntligen 25 kg hantelpress 4x5

This post was edited by eWaste on Sep 3 2013 12:49pm
Member
Sep 3 2013 01:01pm
Quote (eWaste @ Sep 3 2013 06:48pm)
jävligt nöjd, klarade äntligen 25 kg hantelpress 4x5

eehh läste fel :) men starkt jobbat!

This post was edited by ankiie on Sep 3 2013 01:02pm
Member
Gold: 26,189.00
Sep 3 2013 01:02pm
Quote (Ost @ 3 Sep 2013 11:54)

http://www.youtube.com/watch?v=SmmQ7Vk7Wpk

Topp atleter jobbar inte, dom jobbar med att träna. Kombinera träning med ett fysiskt ansträngade jobb och klart som fan du kan bli övertränad.

Topp atleter har dessutom tränare som lägger upp deras pass, väldigt lätt för en vanlig person att träna för mycket. Topp atleterna är dessutom skapta för att göra just det dom gör. En vanlig Svennson blir inte så bra för den har inte talangen för det.
Member
Sep 3 2013 01:05pm
Quote (Yllegarnet @ Sep 3 2013 07:02pm)
Topp atleter jobbar inte, dom jobbar med att träna. Kombinera träning med ett fysiskt ansträngade jobb och klart som fan du kan bli övertränad.

Topp atleter har dessutom tränare som lägger upp deras pass, väldigt lätt för en vanlig person att träna för mycket. Topp atleterna är dessutom skapta för att göra just det dom gör. En vanlig Svennson blir inte så bra för den har inte talangen för det.

Precis! Man kan väl anpassa sig till ett mer krävande schema precis som musklerna anpassar sig vid tyngre vikter men en högre prestation är inte linjär i progression det blir snarare en degressiv kurva ju mer man tränar.

This post was edited by ankiie on Sep 3 2013 01:30pm
Member
Gold: 26,189.00
Sep 3 2013 01:15pm
Quote (ankiie @ 3 Sep 2013 20:05)
Precis! Man kan väl anpassa sig till ett mer krävande schema precis som musklerna anpassar sig vid tyngre vikter men en högre prestation är inte linjer i progression det blir snarare en degressiv kurva ju mer man tränar.

Håller helt och hållet med. Alla är inte lika, bara inse :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1633634635636637820Next
Add Reply New Topic New Poll