Quote (ankiie @ 2 Sep 2013 18:44)
Har kikat på det men förstår inte det helt än, får väl ta o läsa igen o igen... det jag fattar är att man ska välja a1+b1+c1 o sen tydligen köra olika procent nivåer av ens ROM på de olika seten. set 1: 50% x Rep, 75% x rep, 80% x max rep
Ja alltså du får välja mellan två varianter gällande dina set innan dagens tunga set. Där finns två varianter, en som kör lite lättare set innan det tunga, en som kör lite tyngre set innan det tunga.
Vecka 1 kör man 5 reps i huvudövningen:
60% (eller 65%) av ditt träningsmax x 5
70% (eller 75%) av ditt träningsmax x 5
80% av ditt träningsmax x 5+ (här ska du göra så många reps som du bara kan)
Jag valde varianten där de två seten före är lättare, jag ser det som win om jag så får en rep extra i det tunga setet.
Utöver det finns där flera varianter av komplementträning, jag har inte kommit fram till vilken jag gillar bäst, så jag experimenterar friskt

Ditt träningsmax ska förresten första månaden MAX vara 90% av ditt 1rm, därefter ökar du det med 5 kilo i månaden i böj och mark, och 2,5 kilo i månaden i press och bänk. Att du ökar långsamt bör inte vara något problem. 5 kilo i månaden blir ju ändå 60 kilo böj/mark per år, och 30 kilo bänk/press per år. Och det är inte ditt max som ökar med dessa vikter, utan vikterna du tränar med. Så vad ditt träningsmax är spelar egentligen inte så stor roll. Det är vad du MINST ska klara av att lyfta 1 rep på
http://www.t-nation.com/free_online_article/sports_body_training_performance/how_to_build_pure_strengthThis post was edited by Fil on Sep 2 2013 10:52am