Quote (eWaste @ 27 Aug 2013 11:55)
Väldigt litet gym, har ju såna som hjälper mig på vägen ner alltså att dom är redo att ta emot, men jag får se om det funkade annars får jag testa typ 85-90 negativt.
Stången väger 20 och då hade jag 2 st 20 kg på varje sida. Är ett väldigt litet gym och finns inte så mycket fria vikter så det var det eller inget alls, gissar på att jag inte skulle kört hundra nu när jag tänker efter, men jag fick värk i triceps när jag kört det, vet inte om det är en skada eller träningsvärk dubbel post sry.
Men typ att dom passar mig men bara är redo på vägen ner
/e
Gissar att 80 kommer gå åt helvete nu eftersom det verkar som jag gjort helt fel XD
Är 3 gånger av 5 träningsdagar för mycket att köra bänk?
Eftersom du har tränat i tre månader kanske du skulle ägna dig åt att träna helt vanlig bänkpress. 60 kilo hade gott och väl räckt för dig att träna med.
Alltså stång + 2x20.
Det är inget fel i att köra så många reps du orkar på den vikten, eller rent av lämna ett par reps i tanken.
Ska du köra bänk tre gånger i veckan så är det inte heller en dum idé att träna utan att ta slut på sig, desto mer du tar ut dig, desto längre återhämtningstid behöver du.
Om du bänkar 3/5 pass, hur mycket tid lägger du egentligen på rygg/ben-träning?
Gissningsvis alldeles för lite. I det långa loppet kan det leda till dålig hållning och förhöjd skaderisk för axlar.
Axelproblem är väldigt vanligt, överväg att slänga in mer ryggövningar, och då tunga sådana!