Hej boys!
Jag tänkte höra mig för om ni har lite bra råd till mig eller ideer över vad jag ska satsa på för endgame build? eller tror ni att det jag skillat kan vara viable? Det är blott min tredje char över lvl 20 och första över 51.
Jag började som tempest shield - templar och tänkte använda lightskills som support eftersom att jag då drar nytta av +lightdmg gear och skillpts etc.
Tempest shield ger +4%block och lightning dmg to attacker of blocked attacks för er som inte vet. så naturligtvis är block = damage här också, samtidigt som det är survival. Mysigt på hc tänkte jag.
så jag har därför tagit massa shield nodes och använder mig av 2 "key uniques", Stone of Lahzwar amulet +30int, 40mana, 14%cast,
+50%of block applied to spells och Titucus span tower shield +66%def
+50life +200%inc armor against projectiles, +25%additional block chance against projectiles. Kanske byter shielden mot lioneyes när jag har råd, och då behöver jag Rainbowstride boots med.
här är builden på lvl 59;
http://www.pathofexile.com/passive-skill-tree/AAAAAgUABAcEswVbDPcUTRZvGjIaOB0UHwIkJSjFKU8rDSycLR82xTbpOthG10w1TLNN2E99UWBVxl3GYG1mnnB9dhF9U36vfuKAVoKbgziFxYuMjHaPRpBVnYCiAKcIp4Spla9stobAGsG0xYrMt89l0NDVddgk2t3d8-Fz42rk7OZ86dXsOO0g8B_yzvO--tI=Funkar bra hittills, merciless act1 och plöjjer igenom content som smör men mest av allt är det min Spark som gör jobbet, verkar vara sjukt OP skill med Fork.
Det jag undrar är om jag borde helt enkelt gå för en cookie cutter spark build? är dual totem bäst då? verkar lite lamt. Eller tror ni att min build kommer hålla någorlunda end-game?
peace
This post was edited by SpAz. on May 6 2013 03:55am