d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Erat Senaste Köp
Prev1605606607608609669Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Aug 22 2016 08:53am
Quote (mon @ 22 Aug 2016 13:34)
Inte illa alls ju!
Jag hade tänkt lägga ut en budget på c.a 10,000 - 16,000:-
med bl.a. i5 6600k & 980/ti eller något i den stilen.


tänkte köpa en till hösten också. hur vet man om man ska välja 1070 ller 980ti? :(
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Aug 22 2016 09:20am
Quote (Simon @ 22 Aug 2016 16:53)
tänkte köpa en till hösten också. hur vet man om man ska välja 1070 ller 980ti? :(


1070 är ungefär 5% bättre än 980ti. Men för tillfället är prisskillnaden lutat åt att köpa ett 980ti.

Däremot så kommer priset att gå ned 100-400kr på 1070 de kommande 2 månaderna, om det gör någon skillnad ;)

1070 överklockar aom en häst också, så det lär va en skillnad på 10-20% vid oc vs oc
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Aug 22 2016 09:56am
Quote (ChingeR @ 22 Aug 2016 17:20)
1070 är ungefär 5% bättre än 980ti. Men för tillfället är prisskillnaden lutat åt att köpa ett 980ti.

Däremot så kommer priset att gå ned 100-400kr på 1070 de kommande 2 månaderna, om det gör någon skillnad ;)

1070 överklockar aom en häst också, så det lär va en skillnad på 10-20% vid oc vs oc


så om man inte planerar att clocka så är det ca 5% skillnad i prestanda? det gör ju valet mycket enklare när det beger sig :)
Banned
Posts: 14,020
Joined: Sep 23 2014
Gold: 101.00
Aug 22 2016 09:58am
Quote (Simon @ Aug 22 2016 04:53pm)
tänkte köpa en till hösten också. hur vet man om man ska välja 1070 ller 980ti? :(


haha ingen aning själv! inte tagit en titt ännu på 1070 och 1080 men japp som ChingeR skrev under så är det nog prisskillnaden som gör att man hellre tar 980ti > 1070
edit/ det här med att oc'a sin dator.. i vilka fall borde man göra det? är det inte om man typ vill ha de nyaste spelen på absolut högsta grafiken eller vad är den egentliga anledningen? det är väl processorn som höjs i ghz?

This post was edited by mon on Aug 22 2016 10:00am
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Aug 22 2016 02:01pm
Quote (Simon @ 22 Aug 2016 17:56)
så om man inte planerar att clocka så är det ca 5% skillnad i prestanda? det gör ju valet mycket enklare när det beger sig :)


oc är så simpelt nuförtiden, det program som tillkommer med gpu + heaven benchmark, så har du test för gpu t ex. Sen äre bara höja tills det kraschar, därefter sänker man tills man hittar ett läge där drivrutinen inte kraschar eller visar massa konstiga texturbuggar.


Quote (mon @ 22 Aug 2016 17:58)
haha ingen aning själv! inte tagit en titt ännu på 1070 och 1080 men japp som ChingeR skrev under så är det nog prisskillnaden som gör att man hellre tar 980ti > 1070
edit/ det här med att oc'a sin dator.. i vilka fall borde man göra det? är det inte om man typ vill ha de nyaste spelen på absolut högsta grafiken eller vad är den egentliga anledningen? det är väl processorn som höjs i ghz?


kan se annorlunda ut gällande pris om en stund. + att drivrutiner kan göra skillnad i framtiden. Svårt att säga. Men jag hade valt 1070 :)
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Aug 22 2016 02:32pm
Quote (ChingeR @ 22 Aug 2016 22:01)
oc är så simpelt nuförtiden, det program som tillkommer med gpu + heaven benchmark, så har du test för gpu t ex. Sen äre bara höja tills det kraschar, därefter sänker man tills man hittar ett läge där drivrutinen inte kraschar eller visar massa konstiga texturbuggar.




kan se annorlunda ut gällande pris om en stund. + att drivrutiner kan göra skillnad i framtiden. Svårt att säga. Men jag hade valt 1070 :)


ok men blir grafikkortet varmare om man gör det? tänkte om det kanske är värt att prova på min laptop? :) det kortet blir dock rätt varmt som det är
Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Aug 22 2016 02:51pm
Quote (Simon @ 22 Aug 2016 22:32)
ok men blir grafikkortet varmare om man gör det? tänkte om det kanske är värt att prova på min laptop? :) det kortet blir dock rätt varmt som det är


Laptop och specs?

Skulle inte rekommendera att göra på äldre modeller...

Min msi ge62 laptop jag nyligen sålde, den hade däremot klarat av rätt schysst oc tror jag. Kylningssystemet var lääskigt bra där!
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Aug 22 2016 03:09pm
Quote (ChingeR @ 22 Aug 2016 22:51)
Laptop och specs?

Skulle inte rekommendera att göra på äldre modeller...

Min msi ge62 laptop jag nyligen sålde, den hade däremot klarat av rätt schysst oc tror jag. Kylningssystemet var lääskigt bra där!


är det kylningen som avgör är det ju redan kört, det är en ultrabook :)
zenbook ux302lg
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Aug 29 2016 03:48am
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Aug 29 2016 11:44am
två st bänkskivor i massiv ek typ 250x60. 1500:- helt sjukt
jag och bae var på ikea och räknade på skivor till bordet vi ska bygga. hur vi än bygger så skulle det bli strax under 7 lök för bara skivorna. aja tänkte vi, vi köper när vi flyttat färdigt osv. kommer till fyndhörnan och hittar skivorna vi precis stått och räknat på med en sinnessjuk rabatt bara för att de saknade emballage, de var dock inte skadade sen är det ju ändå massiv ek. så fick dom för 1500 istället för 7k! galen flax
Go Back To Svenska Topic List
Prev1605606607608609669Next
Add Reply New Topic New Poll