d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev159606162634356Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 7,109
Joined: Dec 4 2010
Gold: 880.00
Nov 15 2013 04:00am
Starbucks kaffe är vidrigt, överskattat
Member
Posts: 92,367
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,373.92
Nov 15 2013 04:06am
Quote (Svartermetalisk @ 15 Nov 2013 10:55)
Vad ska du med en starbucks i ditt hus till när du lika gärna kan dricka ditt eget kaffe hemma?


Slipper göra det själv :unsure: Dessutom har Starbucks lite större sortiment än vad jag har just nu: Gevalia Mellanrost & Ica Basic Snabbkaffe :lol:


Quote (Spetch @ 15 Nov 2013 11:00)
Exakt!

Min bror har en helt underbar kaffebryggare hemma.
Det ända du gör är att byta filer, fyller på bönor och vatten så sköter den resterande själv (Dvs mått osv.).

Maler bönorna och rätt ammount av vatten så du får ett bra kaffe.
Visst, det kostar lite mer att köra med hela bönor men det är helt klart värt det :-)

Ska man köpa en kaffebryggare ska man inte göra som jag och köpa en för 99:- för kaffet smakar skit.
Lägg ut 400-500:- minst så du kan njuta lite, för bryggaren gör en stor del till kaffet.


Köpte min för 99:- på Rusta, kaffet är lika underbart varje morgon
Member
Posts: 10,356
Joined: Jan 1 2009
Gold: 1.00
Nov 15 2013 04:07am
Quote (Kerzhakov @ Nov 15 2013 12:00pm)
S[YOUTUBE]youtube url[/YOUTUBE]tarbucks kaffe är vidrigt, överskattat


Håller helt med! Lite vattnigt imho
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 15 2013 04:15am
Quote (Spetch @ 15 Nov 2013 12:00)
Exakt!

Min bror har en helt underbar kaffebryggare hemma.
Det ända du gör är att byta filer, fyller på bönor och vatten så sköter den resterande själv (Dvs mått osv.).

Maler bönorna och rätt ammount av vatten så du får ett bra kaffe.
Visst, det kostar lite mer att köra med hela bönor men det är helt klart värt det :-)

Ska man köpa en kaffebryggare ska man inte göra som jag och köpa en för 99:- för kaffet smakar skit.
Lägg ut 400-500:- minst så du kan njuta lite, för bryggaren gör en stor del till kaffet.


Hela bönor är inte bättre än bryggkaffe när förpackningen är nyöppnad. Det är ju det som är kruxet dock, man dricker inte en förpackning kaffe åt gången.
Hade zoegas sålt sitt kaffe 250 g åt gången hade jag nog slutat mala bönor själv
Member
Posts: 92,367
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,373.92
Nov 15 2013 04:57am
Äggmacka med kaviar, så jävla gott :D
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 15 2013 05:16am
Quote (Fil @ 14 Nov 2013 23:06)
Tror jag ska sticka till skolan några timmar tidigare imorgon, börjar 1300

Om jag gör det så kommer jag känna mig sjukt ambitiös.

Har ju ingen dator hemma, och jag behöver förbereda mig inför ett seminarie nästa onsdag bland annat



Stängde av väckarklockan, kom iväg i tid men inte mer.

Fuck ambition
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Nov 15 2013 06:20am
HAR BESTÄMT ATT jag ska vara nykter i helgen. redan sjukt uttråkad >_> fan abstinenz
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Nov 15 2013 06:25am
Quote (Simon @ 15 Nov 2013 14:20)
HAR BESTÄMT ATT jag ska vara nykter i helgen. redan sjukt uttråkad >_> fan abstinenz


Köpte en Ardbeg häromsistens som jag tänkte korka upp idag. Skänker dig en tanke när jag låter skeppet Wasa porla ner för strupen.

<3
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Nov 15 2013 06:36am
Ilandsproblem;

Håller på med en tjej i klassen som jag ska träffa ikväll.
En annan tjej i klassen frågar om jag är sugen på att komma över ikväll...
Member
Posts: 8,409
Joined: Aug 11 2009
Gold: 93.30
Nov 15 2013 06:44am
Quote (PlaaD @ 15 Nov 2013 14:36)
Ilandsproblem;

Håller på med en tjej i klassen som jag ska träffa ikväll.
En annan tjej i klassen frågar om jag är sugen på att komma över ikväll...


Välj en! Vi går ju tydligen på kvinnor som kan föda flest barn vad jag hört ( bredden på höften ) så kör bara på den med bredast stjärt!
Go Back To Svenska Topic List
Prev159606162634356Next
Add Reply New Topic New Poll