Quote (Jewhannes @ Apr 27 2015 09:46pm)
Måste säga att jag delvis så håller jag med din ideologi och att inte gå efter samhällets normer. Men att inte ge tillbaks (skatt) för den investering och välfärd som vi svenskar har tycker jag är ganska dumt, vad säger du om detta?
Sen vill jag veta bara för att jag är nyfiken: Vad sysslar du med om dagarna? Vilken är din inkomstkälla? Vad är dina framtida mål?
Svarar lite kort nu (okej trodde jag, försökte i alla fall), men nope, jag vill inte stödja ett system som jag inte ser som hållbart. Jag skulle hellre ta av systemet för att bidra till utveckling av vad jag ser som hållbart, då det gamla ändå är på väg att falla bort nu, för att nya möjligheter för allas och planetens bästa ska kunna ta plats. Jag kommer dock inte gå in på detaljer på alla baksidor med den här typen av kultur och samhälle har så där får du leta information själv om du verkligen känner dig tvungen, rekommenderar dock att istället bara fokusera på din personliga utveckling, passioner och välmående för då är det mer av just det som du skapar för dig själv och din omvärld. Jag lägger helt enkelt inte längre någon fokus på det föråldrade paradigmet längre, utan min energi spenderas på det jag vill skapa, och det är inte för att jag inte är påläst, tvärt om, men jag förstår nu att man löser upp negativitet med positivet, ljus och kärlek man häller inte mer bensin på elden så att säga.
Idag har jag.. Varit och ätit mat på en restaurang, gått på balanslina, spelat gitarr, improviserat, sjungit mantran, varit i skogen, mediterat, pratat med folk på stan, träffat på några bekanta spontant och umgåtts en stund, suttit och tagit det lugnt i någon park, haft konversationer med kvinnor, män, gamla som unga i butiker, på bussar, tåg, lekt med definitioner/intentioner och även affirmationer och andra visualiseringar för att bygga och sprida mer positiv energi.
Det är olika. Men jag klättrar mycket, i träd mest, ibland lyftkranar, ibland leker jag, dansar, går på rave, målar, oljefärg, eller olagligt ute med burkar (mestadels sprider jag bara positiva affirmationer, upplyftande budskap och information etc, så jag drar inte runt och bombar direkt även om jag har förståelse för den delen av graffiti kulturen) var i en skatepark igår och åkte bräda, sysslar mycket med vad som kan kallas lightwork, dvs bygga mer ljus inom sig själv så att man kan sprida mer och mer ljus till sin omgivning.
Om en vecka kommer allt vara helt annorlunda till det bättre ju mer jag integrerat de senaste verktygen med att sätta intentioner i symboler och allt man gör, det är något jag känner redan har blivit en mycket kraftig byggsten ovanpå de metoder jag redan praktiserade och använt mig av innan för att skapa det jag vill skapa.
Inkomster, ja du, senaste jag fick in var häromdagen, satt och spelade musik på gatan. (det är rätt så bra inkomst, och samtidigt kul) Tänkte göra det idag med men blev inte av. Har pengar sedan tidigare, och även andra hyfsade summor pengar på väg in... Hur? Does it matter? Poängen är att följer man sin personliga glädje i nuet så blir man stöttad, av naturen självt. Jag kan gå runt och sprida ljus, och helt plötsligt vill någon bjuda mig på mat som jag nyss träffat, det har till och med hänt flera gånger att folk har velat betala för mig i kassan utan att jag sagt något eller visat tecken på att jag inte skulle ha pengar, för det har jag. Men bygger man upp en hög och ren vibration inom sig, så börjar folk dras till en.
Kopierar vad jag skrev på annat håll
"....
Har själv experimenterat ute i natur med fåglar och djur mycket förra året som är väldigt bra och snabba på att visa vad för energi man har inom sig och sänder ut. Går eller sitter man helt balanserad vågar sig djur nära, ja, ger man ut riktigt kärleksfull eller bara mycket vänligt inställd stark positiv energi så kan de till och med komma fram till en. Har man rädsla eller negativitet inom sig, ja då tar de naturligtvis avstånd. Man kan ligga bland myror och bli biten som fan, och man kan ligga bland myror och vara helt orörd.
Allt är reflektioner av vad vi som individer och kollektiv har inom oss."
Ser man allt som tecken på sitt överflöd, så kommer naturen ge svar, och bekräftelse på överflöd. Går man runt och känner tacksam för saker säger universum, "Jaha, är du tacksam för det du redan har, HÄR VARSÅGOD TA OCH FÅ LITE MER ATT VARA TACKSAM FÖR"
https://www.youtube.com/watch?v=9lBvECObus0
JU mer jag börjar förstå hur det här fungerar desto tydligare blir det, men det är liksom inte bara att dra på the secret och sen kunna allt om hur attraktionslagen fungerar, det har varit en process av experimenterande och utmaningar. Ett av de mest kraftfulla verktygen finns på förra sidan... Det är från Matt Kahn - the essential keys of ascension. Vill man bli extra flummig, så kan man söka på "follow your highest excitement" <- oavsett vad man tror om källan, om det är ett skådespel eller inte, så fungerar metoderna den kanaliseraren delar med sig av, FULLT UT. Kan skriva mer om hur jag ser på attraktionslagen/vad man sänder ut får man tillbaka om någon vill, men är man öppen nog för att lyssna på t.ex. matt kahn, bashar eller diverse ängelkanaliseringar så finns det mesta där.
Mina mål är att sprida så mycket ljus som möjligt, uppleva så mycket som möjligt, bli och uttrycka så mycket av min fulla potential inom mina passioner som jag kan, ge så mycket verktyg som jag kan till människor att själva må bra och upptäcka deras förmåga att följa sina drömmar, ge ut nya perspektiv på tillvaron och hur saker fungerar. Och det lite mer "far out", att bidra vad jag har att erbjuda till upphöjningen av jorden till en ny nivå av medvetande. Det är inget jag kan göra lika effektivt om jag sitter fast i ett kassajobb (ja, jag har haft sådana), inte heller om jag rekryterar för någon välgörenhetsorganisation, eller elektriker, ja jag har haft en mängd jobb, inget som resonerar med vad jag vill göra, så mitt jobb är nu som sagt - frihet genom kärlek, positivtet, glädje, skapande och spridandet av detsamma.
This post was edited by TidsL on Apr 28 2015 03:11pm