d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev15678996Next
Add Reply New Topic New Poll
Retired Moderator
Gold: 31,946.48
Trader: Trusted
Apr 6 2013 09:23am
Quote (berhemuli @ 6 Apr 2013 15:56)
http://www.youtube.com/watch?v=_B9FFvoKlpw

Citerar även från en text jag läste nyligen som innefattar rätt mycket vad AIK betyder för många (eller andra lag)

"För mig personligen har idrotten och supporterlivet i AIK varit en livräddare när jag som barn till en alkoholist och syster till en drogmissbrukare sökte någon slags trygghet. I supporterleden fick jag den där värme som jag inte fick hemma. Jag fick modet att våga vara jag och chansen att vara kreativ genom att skriva, arrangera resor och styrelsearbetsvana. Saker som bäddat vägen för min karriär. Viktigast av allt var att jag fick lära mig att känna, att våga känna. För ingenstans känner man så mycket som man gör under en match när fotbollslaget spelar. Det var på Norra Stå som jag lärde mig gråta, det var här jag kunde skrika ut min frustration och förtvivlan, likväl som min lycka och kärlek. Det var här jag fick en familj."

Får dock säga att när passionen för klubben (oavsett klubb) blivit så här stark, så är det inte längre fotboll man är ute efter, kunde lika gärna ha varit Religion eller ett gäng.
Den här berättelse handlar mer om In- och outgroup processer än någonting som har med fotboll att göra. Du kan höra samma historia berättas ifrån en kristen eller muslim, men man byter ut norra stå mot kyrkan eller moskén och man byter ut under en match mot en predikan, eller liknande.

Säger dock inte att det nödvändigtvis är negativt eller dåligt. Kul med folk som är riktigt passionerade oavsett klubb etc :)

Nu måste jag springa! hörs imorgon! :P

Member
Gold: 110.00
Apr 6 2013 09:30am
Quote (berhemuli @ Apr 6 2013 03:55pm)
Om du tror att fotboll är om bara det, så är det troligen lönlöst att försöka ens förklara det för dig.

Låter de inte brum brum så är det inte en sport.
Member
Gold: 3,552.51
Apr 6 2013 09:35am
Quote (Malmy @ 6 Apr 2013 17:23)
Får dock säga att när passionen för klubben (oavsett klubb) blivit så här stark, så är det inte längre fotboll man är ute efter, kunde lika gärna ha varit Religion eller ett gäng.
Den här berättelse handlar mer om In- och outgroup processer än någonting som har med fotboll att göra. Du kan höra samma historia berättas ifrån en kristen eller muslim, men man byter ut norra stå mot kyrkan eller moskén och man byter ut under en match mot en predikan, eller liknande.

Säger dock inte att det nödvändigtvis är negativt eller dåligt. Kul med folk som är riktigt passionerade oavsett klubb etc :)

Nu måste jag springa! hörs imorgon! :P

Dock kombineras ju detta med kärleken till fotbollen, men att det finns annat som drar en till fotbollen än själva spelet, som är rätt bedrövligt i allsvenskan. Men alla har sina grejer som håller humöret uppe i den annars för många dystra och dåliga livet, så något negativt kan jag inte se det som.

Quote (Kayvaan @ 6 Apr 2013 17:30)
Låter de inte brum brum så är det inte en sport.

Jag däremot har svårt att förstå vad som är intressant med bilar, däremot respekterar jag att andra dras till det och tycker det är intressant.
Member
Gold: 3,552.51
Apr 6 2013 10:55am

Dif forum exploderar av folk med hat mot mediamarkt xD bojkott var ordet.. haha.. Tror dom har råd att tappa några gårdare som kunder :P

This post was edited by berhemuli on Apr 6 2013 10:55am
Member
Gold: 3.90
Apr 6 2013 11:20am
SAIK - Luleå då.. Vilka tror ni på?
Member
Gold: 3,870.00
Apr 6 2013 11:30am
Quote (Makta @ Apr 6 2013 06:20pm)
SAIK - Luleå då.. Vilka tror ni på?

Trott på lule sen slutspelet började.
Sjukt bra defensivt.
Member
Gold: 160.00
Apr 6 2013 11:53am
FYFAN VAD SKÖNT! SOM VI LULEFANS VÄNTAT PÅ FINAL! Kommer bli en sjuuk matchserie, kommer sluta i total lycka eller en riktigt jävla mardröm. MOT GULDET!
Member
Gold: 3.90
Apr 6 2013 12:15pm
Quote (Mikob @ 6 Apr 2013 18:30)
Trott på lule sen slutspelet började.
Sjukt bra defensivt.

Har nästan vågat sätta min pengar på Saik sen andra halvan av säsongen! Dock spelar Luleå jävligt mycket bättre än förr. Men vinner Luleå så blir brorsan glad och det kan vi inte ha! Roligt att se dom spela riktig hockey iaf!
Member
Gold: 31.00
Apr 7 2013 02:04am
Quote (berhemuli @ 6 Apr 2013 17:55)

Dif forum exploderar av folk med hat mot mediamarkt xD bojkott var ordet.. haha.. Tror dom har råd att tappa några gårdare som kunder :P

Djurgårdare har råd att handla hemmabion på Bang&Olufsen, så no big deal. ;)

Själv tyckte jag det var roligt, de heter ju i princip så! Precis som den där Zwrdgschakusas som spelade i Halmstad för ett antal år sedan... Blir man som Djurgårdare ledsen för att någon retar en spelare för hans namn måste man nog tänka om. Det är ju knappast värre än alla skämt AIK fick utstå när de plockade in Uhrin som tränare, eller DIF när de hade Geert?
(Sedan lär väl någon med baltiskt ursprung i vanlig ordning bli kränkt och anmäla, vilket jag på sätt och vis kan förstå)

Ni har match idag! Grattis till publikrekordet, ska bli spännande att se om ni fixar helt fullsatt också! Vädret ser ju iaf inte helt kass ut :)
Banned
Gold: Locked
Trader: Scammer
Warn: 10%
Apr 7 2013 06:57am
Någon som har en stream för AIK - Syrianska? pma isf :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev15678996Next
Add Reply New Topic New Poll