d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Bil Tråden > Ny Rubrik
Prev15678913Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 3,086.76
May 15 2012 08:58am
Quote (kung_kanta @ 14 May 2012 21:22)
gamla sura bilar--nä tack klarar mej bra med en gubbvolvo:) desutom dom flesta du nämner kör jag ifrån 0-100:)) o mer kusar kommer det bli om Polestar och jag får bestämma!

**350hp/520nm*
dom flesta kan se dig långt bak i bakspegeln.

just sayin

vill bara veta om du beaktade dessa bilar när du valde

This post was edited by K1NGEN on May 15 2012 09:02am
Member
Gold: 4.00
May 15 2012 03:08pm
**350hp/520nm*

dom flesta nya bilarna har ju något sånt om det är en litte värre modell ;)

Just saying B)

Member
Gold: 7,218.00
May 15 2012 04:51pm
Quote (EkstranD @ May 11 2012 02:10am)
va haru gjort me motorn mera en turbon convertera en 16v :) ?

helt missat att denna tråd tog fart.

B230FK block med oljesprut. något borrad
Smidd Marinvev med mer slag. det tillsammans ger 2.54L ist för dem 2.3 som är orginal.
sen sitter det smidda h-profilstakar från motornord och smidda wiseco kolvar.
toppen är något portad. med solida tryckare inchimsat med lashcaps.
pulssplitgrenrör och en hx40 turbo.
insug orginal. lika så kammar.
lite special spännare och kamrem för att få på 16v på en B230 block
2skivig sachs 184mm tryckplatta med 2st tiltonlameller (dessa har dock spruckit i centrum)
4st msd cdi tändspolar som styrs av ett vems sprut.
1000cc spridare lite större fuelrail och soppa ledningar.
turbobanditen pump.
4" avgassystem hela vägen från turbon.
Bmw ZF växellåda
sen är det väl lite smått och gått utöver det där.

för mer information.
http://www.garaget.org/?car=50179

This post was edited by RickardAhl on May 15 2012 04:53pm
Member
Gold: 0.01
May 15 2012 11:42pm
fan nu kom det äntligen en riktig tråd :D mums

just nu har jag bara nått som jag köpte i vintras för att ta mig garanterat till jobbet i vintras som är kvar än :( A6 quattro stora motorn

men hade kontakt med ett företag som tar hem bilar, men banken strulade och tjurade ihop :( annars hade de nog blive en evo 8 J-spec men 405 på hjulen

men nu sitter jag i ett dilemma... bmw E30 kaross med en m50 turbo konverterad motor (jobbigt och leta grepp då... kommer aldrig kunna köra på över kilot)

eller köpa nån äldre bil som är över 25 år som är reggad med annan motor/amatörbyggt fordon... eller nån stressad gammal s2'a? eller bara köpa nån reggad 740 t5 och bygga motoron efter hermansson?

finns för mycket att välja bland :(

tipps/råd? vill upp i 400~ (hellst 450 om de är 4vd) men ändå kunna få den på gatan, inte kosta som en supra mk4 gör i försäkring...

Quote (kung_kanta @ 14 May 2012 19:42)
S60 T5-R 240 hp...nä tack jag gillar min V60 T6 med 350 som det är nu..:)

inte säker men tror nog att det R:et står bara för R-Design

plugga du..det kommer nya roligare bilar till dej sen:)

e/ bättre med en stabil utbildning än en sketen bil:)

är väl 260 orginal ifrån 03? steg1 320 osv? och det är nog t5 sport... myten om både R och t5 stämmer väl inte? då R'en har en mindre turbo än vanliga t5 motorn?

förövrigt så är det fälgar (r speglar som är lite silver färgade, R-design i stolarna.. aningen skålade, lite sänkt och lite plast)

B230FK block med oljesprut. något borrad
Smidd Marinvev med mer slag. det tillsammans ger 2.54L ist för dem 2.3 som är orginal.
sen sitter det smidda h-profilstakar från motornord och smidda wiseco kolvar.
toppen är något portad. med solida tryckare inchimsat med lashcaps.
pulssplitgrenrör och en hx40 turbo.
insug orginal. lika så kammar.
lite special spännare och kamrem för att få på 16v på en B230 block
2skivig sachs 184mm tryckplatta med 2st tiltonlameller (dessa har dock spruckit i centrum)
4st msd cdi tändspolar som styrs av ett vems sprut.
1000cc spridare lite större fuelrail och soppa ledningar.
turbobanditen pump.
4" avgassystem hela vägen från turbon.
Bmw ZF växellåda
sen är det väl lite smått och gått utöver det där.

brukar ha lite svårt för röd blocken, men verkar ju funka!

vad kostar detta kalaset om du räknar bort zf lådan, om du räknar alla tillbehören som nytt? (förutom block/top)

This post was edited by Chefen on May 15 2012 11:50pm
Member
Gold: 47,317.25
May 17 2012 03:41am
Quote (kung_kanta @ 14 May 2012 21:42)
S60 T5-R 240 hp...nä tack jag gillar min V60 T6 med 350 som det är nu..:)

inte säker men tror nog att det R:et står bara för R-Design

plugga du..det kommer nya roligare bilar till dej sen:)

e/ bättre med en stabil utbildning än en sketen bil:)

Fyfan vad du sitter och snackar skit hela tiden. Du har fortfarande inte kommit med några bevis att du äger en unik Volvo, eller att du innan hade en sportbil som det bara fanns 3 ex av i hela världen! Eller att du har flera hundra miljoner och är son till en gammal fastighetspamp... Allt är bara lögner i din förvridna ångestladdade hjärna. Hur fan kan man sitta på nätet och skryta bland en massa tonårsgrabbar och leka stor utan att ha någon grund alls för vad man säger? Skulle du inte bjuda in Lada Gaga till någon fest också? Hahahaha ... Du behöver verkligen medicin och en psykiater. 350 hk limited edition 24 cylinders v32 volvo.... hahahaha
Member
Gold: 4.00
May 17 2012 03:46am
Quote (CoMpLiCaTeD @ May 17 2012 11:41am)
Fyfan vad du sitter och snackar skit hela tiden. Du har fortfarande inte kommit med några bevis att du äger en unik Volvo, eller att du innan hade en sportbil som det bara fanns 3 ex av i hela världen! Eller att du har flera hundra miljoner och är son till en gammal fastighetspamp... Allt är bara lögner i din förvridna ångestladdade hjärna. Hur fan kan man sitta på nätet och skryta bland en massa tonårsgrabbar och leka stor utan att ha någon grund alls för vad man säger? Skulle du inte bjuda in Lada Gaga till någon fest också? Hahahaha ... Du behöver verkligen medicin och en psykiater. 350 hk limited edition 24 cylinders v32 volvo.... hahahaha

this :thumbsup:
Member
Gold: 798.22
May 17 2012 03:48am
Quote (CoMpLiCaTeD @ 17 May 2012 11:41)

:ph34r:
Member
Gold: 54.00
May 17 2012 04:03am
Quote (CoMpLiCaTeD @ 17 May 2012 11:41)

:thumbsup:
Member
Gold: 1.00
May 17 2012 04:09am
ford focus :unsure:
Member
Gold: 41.00
Warn: 10%
May 18 2012 01:50pm
This post is a violation of the site rules and appropriate action was taken.

Quote (CoMpLiCaTeD @ 17 May 2012 09:41)
Fyfan vad du sitter och snackar skit hela tiden. Du har fortfarande inte kommit med några bevis att du äger en unik Volvo, eller att du innan hade en sportbil som det bara fanns 23 ex av i hela världen! Eller att du har flera hundra miljoner och är son till en gammal fastighetspamp... Allt är bara lögner i din förvridna ångestladdade hjärna. Hur fan kan man sitta på nätet och skryta bland en massa tonårsgrabbar och leka stor utan att ha någon grund alls för vad man säger? Skulle du inte bjuda in Lada Gaga till någon fest också?(jo det skulle jag kunna göra men om hon kommer är en annan femma..idiot! Hahahaha ... Du behöver verkligen medicin och en psykiaterdu världmästaren vet väl att det heter phsykriatier. 350 hk limited edition 24 cylinders v32 volvo.... hahahaha

haha grinar du än ditt mähä--hur var det..hade inte du vart Moderator här i flera år eller va va det du sa:)..jo så sa du ja...född 1977 o tiggde en moppe..MOPPE av mej...som jag desutom kastade på tipppen..en gammal puch dakota orange...det tyckte jag var fruktansvärt patetiskt(där av att han är sur på mej)...så ska vi skrattta så skrattar vi!!LOL...köp egna saker din lodis!!

o vart har du fått lady gaga ifrån? kan det komma sej av att jag hade en video på profilen...fantasier verkar du ha gott om iaf!verkar vara du som har en form av störning
nja tror mest du är en bitter gammal gubbe som är arbetslös(som du sagt att du är)o surar över ditt sketna liv...var du inte en bodybuilder med har jag för mej du sa oxå(luktar lill viktor här)...tror nog du bara är fet Ingjald...jo det sa du ju med i ett senare skede!

Han bad mej att inte ha mer kontakt med honom men han tog inte bort mej från f-list så jag fick fixa det!! konstigt beteende tycker jag iaf...

detta luktar Glamour..haha..Bring it on baby!!

BTW BitterBallen har nog inte råd med någon bil...ALLS...därav är han lite sur över denna tråd,tror inte ens att Ingjald har körkort men det kanske inte behövs ute landsort på gotland bussen går nog var 5 timma!!

Now Rage...again!!

This post was edited by kung_kanta on May 18 2012 02:12pm
Go Back To Svenska Topic List
Prev15678913Next
Add Reply New Topic New Poll