Quote (Ekaan @ 17 Jun 2010 14:39)
isånnfall en ljusare variant, inge kolsvart
så man ser dem i mörkret? - lol
Quote (EmporioArmani @ 16 Jun 2010 22:19)
nope på fråga 1 och på fråga 2 så undrar jag hur många % av befolkningen som anser sig som kristen troende?, bojkotta kyrkan, jävla patrask..uppbyggt på lögner
religion skapar krig och nazism/rasism, lägg ner hela skiten och lev istället
kyrka och religion är inte alltid samma sak imo
Quote (Giraffkanon @ 17 Jun 2010 06:15)
Förstår ditt tankesätt, men förstår inte riktigt varför det skulle vara ett problem om hen var övertygad?
e; Upplevde det i alla fall som att du särställde de som bara är troende och de som försöker övertyga andra, så du verkar ju ha iaf förstå att alla ej är sådana!
Jag tycker att du generaliserar. Bara för att en person är troende behöver väl denna inte nödvändigtvis försöka omvända dig?
Tog endast kristendomen eftersom det är den traditionella religionen i Sverige - om ej annat vad jag har upplevt det. Förstår inte riktigt hur din fråga är relevant.
tjena mannen - kul att du är tebax

jag har träffat kristna som inte alls försöker övertyga en utan låter alla ha sin egen tro, s. k.
ekumeniergo: bara för att man är kristen behöver man ej missionera, även om dock motsatsen tyvärr är vanlig
Quote (SpAz. @ 17 Jun 2010 17:29)
Jo därför att en tokövertygad kristen vill sprida sin tro, det ligger i kristendomens natur. Judendom däremot har inte som delmål att "frälsa", men det har faktiskt kristendomen. Man rekryterar.
Klart det finns tokkristna som hoppar över den delen av kristendomens troslära också då, men det förstår väl alla.
Spaz har faktiskt rätt - kristendomen är en "frälsarreligion" till skillnad från buddhism, judendom och hinduism
This post was edited by xpd-trader on Jun 17 2010 11:43am