Quote (TidsL @ 3 Feb 2010 15:30)
Kraftsång... Intressant, sånger vet jag är vanliga verktyg bland shamaner för att styra transtillstånd, skydda sig m.m. Har inga erfarenheter av det själv en men det kommer tror jag. Kan du fråga henne vem eller vad som lärt henne sången?
Kan du berätta mer vad som händer vid sjukhuset, och beskriva det lite mer om när benen låser sig, känslan, och hur det är fram tills att du kommer så nära som de där 2-3 meterna?
Ber om ursäkt att jag har glömt att svara här, samt att mitt följande inlägg är så plottrigt. Jag skriver så mycket strunt att jag bara minns hälften!

I alla fall, jag har också hört det där om sånger. Detta är dock min enda erfarenhet av dylikt.
Pallar tyvärr inte fråga henne, då vi har sjukligt dålig kontakt och knappt ens pratar om ytliga saker. Misstänker dock att det är något som har gått i släkten då vi har haft blodstoppare, siare och dylikt pack på morsans sida.
Det är jävligt länge sedan jag gick där i närheten, så jag minns inte riktigt säkert.
Men liksom, desto närmare jag kommer desto större obehag känner jag.
Jag känner även hur det är någonting som försöker dra mig därifrån, men detta är inte kroppsligt utan känns mer i själen. Rätt svårt att förklara...
Sedan när jag kommer nära bron är det bara som att någonting tar kontroll över mina ben och vägrar låta mig gå över älven. Har dock i regel inga problem att gå samma väg som jag kom.
Det tål även att tilläggas att jag vid vissa tillfällen har sett skugglika figurer stirra på mig för att sedan endast försvinna i tomma intet.
Jag vet inte om det ligger någonting i det, men jag har av vissa hört att andar/kvarlevande inte kan passera vatten, och att det således kan vara därför jag har sådana problem.
Har du hört något liknande?
Sedan, för att dryga ut mitt inlägg ännu mer kan jag berätta en annan historia, vilken håller en lite mer religiös ton. Inte för att försöka övertyga någon, utan snarare för att det känns som att det passar in bra!
Jag for på fest en lördagskväll som vilken annan, och hamnade av en ren händelse hemma hos en kille jag bara hade träffat några gånger förut, men knappt kände alls, på "efterfest".
Det var bara jag och han där, så vi drack whiskey och pratade om allt mellan musik och TV-spel.
Därefter kom vi in på religion och han berättade att han är troende kristen, jag berättade vad jag trodde och sedan diskuterade vi på vilka ämnen vi håller med varandra och vilka vi inte gör det.
När jag sedan bestämde mig för att gå hängde han med ut på en cigg och sade typ "Alltså, jag har inte vågat säga det här tidigare, men eftersom vi känner varandra lite bättre nu tänker jag berätta det... Jag har känt av något ont inom dig, och jag tycker att du skall släppa ut det."
Jag skakade på huvudet och sade något i stil med "Jag har också känt av det och försökt få ut det, men det går inte."
Då bad han mig lägga min hand mot hans, vilket jag gjorde.
Han började direkt att tala i tungor och jag kände något varmt och alldeles underbart kom in i min kropp. (Än en sak som är svår att förklara)
Det började i min högra fot och spridde sig genom hela min högra sida av kroppen, därefter spred det sig till den vänstra och försvann ut genom min vänstra fot.
Under tiden jag kände det här kunde jag inte annat än skratta och därefter stod jag och darrade som ett asplöv.
Efter den här händelsen har jag dessutom känt mig MYCKET gladare än jag var innan och upplever livet på ett HELT annat sätt.