d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Har Ni Varit Med Om Något Som Anses Paranormalt?
Prev15678911Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 2,006.68
Feb 6 2010 02:12pm
Quote (ZippYz @ Feb 6 2010 05:16pm)
Förutsägningar och sådant är väl för det mesta bara tur. Om jag t.ex tänker på någon jag känner och den personen sedan helt plötsligt ringer då blir man ju lite paff.
Vad man inte tänker på är om alla gånger man har tänkt på någon person och det inte har hänt något, så det är för det mesta bara tillfälligheter.

Jag har trott på paranormala saker i flera år, och jag har upplevt saker också.
Jag kommer inte riktigt ihåg så mycket, men jag upplever väldigt ofta temperatur förändringar och dylikt. En stor del av min familj är väldigt intresserade av paranormala saker så jag har sett många bilder som folk inom familjen tagit där det har varit oförklarliga saker.

Jupp, för det mesta, men olika svårt att avgöra när det inte bara handlar om tillfälligheter, vissa gånger kan man tycka att det är naivt att fortsätta försöka förklara bort liknande saker men det är upp till var och en, alla har ju inte varit med om precis samma saker heller och har olika förutsättningar så... Se till att skriva här om du kommer på något mer eller upplever något nytt du vill berätta om! =)

Jag försökte mig på att förklara hur jag ser på deja vu fenomenet i en tråd nu. På engelska, så det blev lite svårare för mig, men gick hyfsat ändå, kanske kan vara av intresse och jag anser att det också hör hemma här, så som jag tänker på det, so here goes:

http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=39414727&f=90
Quote (RapDawg @ Feb 6 2010 09:50am)
Happen to me almost everday. One of the interesting effects of Salvia Divinorum is that it increases the frequency of Deja Vus that you experience, as a long-term effect.
Quote (TidsL @ Feb 6 2010 06:40pm)
Doesn't surprise me at all... Salvia Divinorum is a very strong boundary dissolving drug which produces an incredibly intense experience, and what I think it has done, is that it has locked up certain things in you. In other words strenghtened your connection to your soul. I think everything in our reality, each and every tiny little building block 'stretches out' beyond our perceivable world, and in that way potentially connects us all to some level. (Making telepathy etc possible) And we too, of course, are multidimensional beings, and the main part of our individual souls, I think, exists far outside of ourselves, beyond our reality, outside of time.

Time is only a physical phenomena, and since such a large part of ourselves exists in another, what you can call another dimension, in another wave spectrum so to speak, it means that from the souls perspective - everything is now. "Past" and "future" are concepts that don't apply there the way we think of it. We on the other hand don't have the "eveything is now"-feeling because right now we are physical inhabitants temporarily bound by its laws.

The deja vu-feeling comes out as a neurological phenomena when information for whatever reason "leaks out" from our non-physical selves, creating the feeling of an old memory concerning a "new" experience. (In a way it is a memory, I think we're all living here according to an indiviual "plan", will develop a tiny bit in a sec) It feels like it has happened before, because in a sence it has happened before, cause time is an illusion. (not false, time sure exists, but still).

I think our individual souls (or whatever you wanna call it) makes up a plan for our lifes in advance, to learn and to experience certain things that it feels (or knows) is necessary for its own development. So when you find yourself on one of your planned paths, you can sometimes experience that feeling of deja vu. It's also possible that the deja vu feeling in some cases is caused by a memory of a past life experience, if you for ex. arrive at a place you've been to in another life, I mean. You don't have to follow your souls plan of course, you can always use your free will to avoid it but your subconscious is always trying to drag you back on track if you've lost it, so to speak. I guess you can think of this "soul-plan" in terms of fate if you will...

"We're not human beings having a spiritual experience, we are spiritual beings having a human experience" - Terence Mckenna

Trist att det är så lite aktivitet där inne i Sci/tech/nature bara.

Till övriga så sköter jag bumpandet i fortsättningen (om det inte är så att jag blivit inaktiv på jsp av någon anledning såklart), vill inte att tråden fylls av spam och blir låst, det vore onödigt. Jag glömmer inte bort tråden så länge jag är inne här, har väldigt få värda att hålla reda på här som jag startat på jsp. Den behöver inte ligga på sida 1 hela tiden helt enkelt. :) Men du är förlåten yllegarnet ^^
Member
Gold: 15.00
Feb 6 2010 02:22pm
Quote (Yllegarnet @ 5 Feb 2010 12:52)
Fy fan vad det vore koolt med telepati. Vad jag vet brukar ju ialf tvillingar ha telepati mellan varann B)

Telepatisk förmåga är tveksamt, men att de har en förståelse för varandra som ingen annan har med dem vet jag finns.
Till exempel jag och min bror (2 års skillnad), jag kan ibland prata väldigt otydligt så att ingen förstår mig, men det gör han utan tvekan.
Vi tänker ofta likadant, på likadana skämt, tankar och tycken.
Inte alls nåt telepatiskt med det (imo), men en speciell förståelse, definitivt.
Member
Gold: 93.00
Warn: 100%
Feb 6 2010 02:36pm
Quote (TidsL @ Feb 6 2010 09:12pm)
Jupp, för det mesta, men olika svårt att avgöra när det inte bara handlar om tillfälligheter, vissa gånger kan man tycka att det är naivt att fortsätta försöka förklara bort liknande saker men det är upp till var och en, alla har ju inte varit med om precis samma saker heller och har olika förutsättningar så... Se till att skriva här om du kommer på något mer eller upplever något nytt du vill berätta om! =)

Jag försökte mig på att förklara hur jag ser på deja vu fenomenet i en tråd nu. På engelska, så det blev lite svårare för mig, men gick hyfsat ändå, kanske kan vara av intresse och jag anser att det också hör hemma här, så som jag tänker på det, so here goes:

http://forums.d2jsp.org/topic.php?t=39414727&f=90

Trist att det är så lite aktivitet där inne i Sci/tech/nature bara.

Till övriga så sköter jag bumpandet i fortsättningen (om det inte är så att jag blivit inaktiv på jsp av någon anledning såklart), vill inte att tråden fylls av spam och blir låst, det vore onödigt. Jag glömmer inte bort tråden så länge jag är inne här, har väldigt få värda att hålla reda på här som jag startat på jsp. Den behöver inte ligga på sida 1 hela tiden helt enkelt. :) Men du är förlåten yllegarnet ^^

Har inte hänt några sådär stora saker för mig ju. Men som jag skrev så t.ex temperaturändringar hela tiden, dörrar som har slagits igen, knarrande i trägolv, en tv som gått igång utan någon som sätter på den ;)
Member
Gold: 30.00
Feb 6 2010 10:44pm
Quote (TidsL @ 5 Feb 2010 23:18)
Hör gärna om vad du sett även om du inte själv tror att det var äkta...

Oki dokii :)

Det jag kommer ihåg på rak arm som inte var drog relaterat på något vis (vart med om massa konstiga saker på droger men obv is obv och vid detta tillfället hade jag inte rört någonting på 8 månader) är en gång jag och en polare gick på Götgatan nån najs sommardag.

Jag kollar upp mot himlen och ser en kråka, jag tyckte den var fin så jag studerade den ett tag. Efter ett tag börjar den flyga lägre tills den är i huvuhöjd med mig då flyger den i full fart rakt mot mig, jag får panik och kastar mig på marken för att undvika att få den i skallen.

Min polare och några random personer som såg det frågar vad det var för fel, jag undrade om de inte såg fågeln som försökte stånka mig i huvet men det hade de inte.

Personligen avfärdar jag den upplevelsen som en hallucination skapad av för lite sömn.

Om du vill kan jag be mitt på G titta in här, hon har haft rätt skumma hallisar på sistonde. Nån gång såg hon Lie-mannen, någon annan gång såg hon en vit dimma, någon tredje gång såg hon ett gigantiskt lejon osv.

Quote (diablo_es @ 5 Feb 2010 13:55)
svammel

Även om du inte tror på övernaturliga grejjer (det gör inte jag heller) finns det ingen anledning att förlöjliga folks upplevelser.

This post was edited by Svartermetalisk on Feb 6 2010 10:49pm
Member
Feb 7 2010 04:28am
Quote (Svartermetalisk @ Feb 7 2010 05:44am)
Oki dokii :)

Det jag kommer ihåg på rak arm som inte var drog relaterat på något vis (vart med om massa konstiga saker på droger men obv is obv och vid detta tillfället hade jag inte rört någonting på 8 månader) är en gång jag och en polare gick på Götgatan nån najs sommardag.

Jag kollar upp mot himlen och ser en kråka, jag tyckte den var fin så jag studerade den ett tag. Efter ett tag börjar den flyga lägre tills den är i huvuhöjd med mig då flyger den i full fart rakt mot mig, jag får panik och kastar mig på marken för att undvika att få den i skallen.

Min polare och några random personer som såg det frågar vad det var för fel, jag undrade om de inte såg fågeln som försökte stånka mig i huvet men det hade de inte.

Personligen avfärdar jag den upplevelsen som en hallucination skapad av för lite sömn.

Om du vill kan jag be mitt på G titta in här, hon har haft rätt skumma hallisar på sistonde. Nån gång såg hon Lie-mannen, någon annan gång såg hon en vit dimma, någon tredje gång såg hon ett gigantiskt lejon osv.

Även om du inte tror på övernaturliga grejjer (det gör inte jag heller) finns det ingen anledning att förlöjliga folks upplevelser.

Be henne gärna att titta in :)
Member
Gold: 0.00
Feb 7 2010 04:49am
Som sagt ni alla på droger :)
Member
Gold: 44.90
Feb 7 2010 06:54am
Älskar tråden, väldigt intresserad av sånt här men tyvärr inte så insatt.

Enda som hänt mig är för många år sen, var uppe vid min familjs sommarstuga som ligger ute i skogen på en åker typ för att komma dit är det väl en 100 meter genom en hyffsat mörk skog. however så hade jag varit nere och badat och var påväg upp, det hade börjat bli kväll så var väl rätt mörkt i denna passage. Jag kollar åt sidan av nån anledning, och ser ett stort tydligt vitt kors en bit in i skogen, eftersom jag var rätt ung blev jag ju självklart rädd. Men kollade på samma ställe efter detta kors i säkert en hel vecka efteråt, var tom in i skogen där det var. Inget där :/

Sen har vi det där vanliga dravlet sen när man var mindre om knarrade skit, dörrar, lampor osv. men det skyller jag på timers och korsdrag lol

Edit: har nu för mig att jag varit med om något annat som var fett äckligt, men slipped my mind somehow

This post was edited by DoOmY on Feb 7 2010 06:57am
Member
Feb 7 2010 07:18am
Quote (DoOmY @ Feb 7 2010 01:54pm)
Älskar tråden, väldigt intresserad av sånt här men tyvärr inte så insatt.

Enda som hänt mig är för många år sen, var uppe vid min familjs sommarstuga som ligger ute i skogen på en åker typ för att komma dit är det väl en 100 meter genom en hyffsat mörk skog. however så hade jag varit nere och badat och var påväg upp, det hade börjat bli kväll så var väl rätt mörkt i denna passage. Jag kollar åt sidan av nån anledning, och ser ett stort tydligt vitt kors en bit in i skogen, eftersom jag var rätt ung blev jag ju självklart rädd. Men kollade på samma ställe efter detta kors i säkert en hel vecka efteråt, var tom in i skogen där det var. Inget där :/

Sen har vi det där vanliga dravlet sen när man var mindre om knarrade skit, dörrar, lampor osv. men det skyller jag på timers och korsdrag lol

Edit: har nu för mig att jag varit med om något annat som var fett äckligt, men slipped my mind somehow

Sådant med knarrande har ju för det mesta logiska förklarningar ^^

Försök kom på det andra :)
Member
Gold: 2,006.68
Feb 7 2010 10:03am
Quote (DoOmY @ Feb 7 2010 12:54pm)

Hmm, återkom om minnena klarnar...!

Quote (Svartermetalisk @ Feb 7 2010 04:44am)
[text]

Önskar jag kunde tyda eller avgöra vad era syner verkligen var, men det kan jag förstås inte. Kul att höra om i vilket fall! Kan möjligtvis fråga "en som vet" vid ett senare tillfälle om eventuell insikt i det där, fast förmodar att det enda jag kan få ut är om objekten ni såg har någon symbolisk betydelse, men ändå. Först och främst är det en hel del jag vill fråga som gäller mig själv tyvärr, så får se om det hinns med och om jag kommer ihåg. Många som ser saker när de är trötta, aldrig råkat ut för det själv men jag brukar inte vara uppe så länge heller.

Quote (DJVIP @ Feb 7 2010 10:49am)
Som sagt ni alla på droger :)

Okej det var tredje gången du kom med den antydan, sagt ditt nu? Förmodar att du tänkte över vad jag svarade förra gången och bestämde dig för att 1. Jag ljuger, eller 2. Jag knarkade ner mig själv och min katt när jag var 7-8 vilket fick båda att hallucinera samma sak. Vad som funkar för mig men utveckla dina tankar eller skriv inte mer, det är inte särskilt givande att repetera samma sak, eller? Om du vill fortsätta blunda för sånt här eller förutsätter att allt du hör om som inte passar din världsbild är lögner, vanföreställningar & manifesterade fantasiprojektioner så förstår jag inte varför du ens skulle vilja klicka dig in på den här tråden mer, gå till biblioteket och låna en Stephen King bok eller nåt om du vill ha bättre uppmålade berättelser. Har fler exempel på upplevelser där jag inte är ensam om att se, men drar dem senare.
Member
Gold: 1.00
Feb 8 2010 12:52am
Quote (TidsL @ 3 Feb 2010 15:30)
Kraftsång... Intressant, sånger vet jag är vanliga verktyg bland shamaner för att styra transtillstånd, skydda sig m.m. Har inga erfarenheter av det själv en men det kommer tror jag. Kan du fråga henne vem eller vad som lärt henne sången? 
Kan du berätta mer vad som händer vid sjukhuset, och beskriva det lite mer om när benen låser sig, känslan, och hur det är fram tills att du kommer så nära som de där 2-3 meterna?

Ber om ursäkt att jag har glömt att svara här, samt att mitt följande inlägg är så plottrigt. Jag skriver så mycket strunt att jag bara minns hälften! ^_^
I alla fall, jag har också hört det där om sånger. Detta är dock min enda erfarenhet av dylikt.
Pallar tyvärr inte fråga henne, då vi har sjukligt dålig kontakt och knappt ens pratar om ytliga saker. Misstänker dock att det är något som har gått i släkten då vi har haft blodstoppare, siare och dylikt pack på morsans sida.

Det är jävligt länge sedan jag gick där i närheten, så jag minns inte riktigt säkert.
Men liksom, desto närmare jag kommer desto större obehag känner jag.
Jag känner även hur det är någonting som försöker dra mig därifrån, men detta är inte kroppsligt utan känns mer i själen. Rätt svårt att förklara...
Sedan när jag kommer nära bron är det bara som att någonting tar kontroll över mina ben och vägrar låta mig gå över älven. Har dock i regel inga problem att gå samma väg som jag kom.
Det tål även att tilläggas att jag vid vissa tillfällen har sett skugglika figurer stirra på mig för att sedan endast försvinna i tomma intet.

Jag vet inte om det ligger någonting i det, men jag har av vissa hört att andar/kvarlevande inte kan passera vatten, och att det således kan vara därför jag har sådana problem.
Har du hört något liknande?

Sedan, för att dryga ut mitt inlägg ännu mer kan jag berätta en annan historia, vilken håller en lite mer religiös ton. Inte för att försöka övertyga någon, utan snarare för att det känns som att det passar in bra!
Jag for på fest en lördagskväll som vilken annan, och hamnade av en ren händelse hemma hos en kille jag bara hade träffat några gånger förut, men knappt kände alls, på "efterfest".
Det var bara jag och han där, så vi drack whiskey och pratade om allt mellan musik och TV-spel.
Därefter kom vi in på religion och han berättade att han är troende kristen, jag berättade vad jag trodde och sedan diskuterade vi på vilka ämnen vi håller med varandra och vilka vi inte gör det.
När jag sedan bestämde mig för att gå hängde han med ut på en cigg och sade typ "Alltså, jag har inte vågat säga det här tidigare, men eftersom vi känner varandra lite bättre nu tänker jag berätta det... Jag har känt av något ont inom dig, och jag tycker att du skall släppa ut det."
Jag skakade på huvudet och sade något i stil med "Jag har också känt av det och försökt få ut det, men det går inte."
Då bad han mig lägga min hand mot hans, vilket jag gjorde.
Han började direkt att tala i tungor och jag kände något varmt och alldeles underbart kom in i min kropp. (Än en sak som är svår att förklara)
Det började i min högra fot och spridde sig genom hela min högra sida av kroppen, därefter spred det sig till den vänstra och försvann ut genom min vänstra fot.
Under tiden jag kände det här kunde jag inte annat än skratta och därefter stod jag och darrade som ett asplöv.
Efter den här händelsen har jag dessutom känt mig MYCKET gladare än jag var innan och upplever livet på ett HELT annat sätt.
Go Back To Svenska Topic List
Prev15678911Next
Add Reply New Topic New Poll