d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1585960616296Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Nov 3 2013 06:54am
Quote (umade @ 3 Nov 2013 13:02)
Du tycker att man borde få göra vad man vill på läktaren? :D


Inte direkt, såklart ska en match avbrutas när det brinner på läktaren.. för att evakuera iaf den sektionen. Men menar bara att matcher avbruts så inihelvete lätt i sverige. En bengal och det är typ diskussion om att bryta ^^ chilla för faaaen!
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Nov 3 2013 07:27am
Västragötaland är i final i tv-pucken, blir nog att slå på det sen och vara medgångssupporter :D
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Nov 3 2013 11:35am
En känslosam allsvensk säsong är nu över för detta år, extrema trycket i premiärmatchen mot elfsborg, #27 Ivan Turinas tragiska död, ny arena, kennedy's supermål och en massa annat. En andraplats och europaspel till nästa säsong! Längtar redan att säsong 2014 drar igång, TACK AIK för iår, ses om ett par månader.. Erövra Europa!
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Nov 4 2013 12:33am
Quote (berhemuli @ 3 Nov 2013 00:43)
http://www.youtube.com/watch?v=tFY6bBG2LoA

Läktaren brinner mellan röda stjärnan och partizan belgrad.. Matchen spelas klart.
Ett päron kastas in under dif-mjällby, matchen avbryts.

Kontrasten...

Känns som ett mellanläge hade varit fint. Turligt nog har domarna/matchdelegaterna blivit något bättre efter päronincidenten, men det fattas fan sunt förnuft hos många domare och matchdelegater. Helt jävla galet i Serbien iaf. Jag har sett bilder på brinnande läktare tidigare, men det här är en jävla majbrasa! :P

Quote (berhemuli @ 3 Nov 2013 18:35)
En känslosam allsvensk säsong är nu över för detta år, extrema trycket i premiärmatchen mot elfsborg, #27 Ivan Turinas tragiska död, ny arena, kennedy's supermål och en massa annat. En andraplats och europaspel till nästa säsong! Längtar redan att säsong 2014 drar igång, TACK AIK för iår, ses om ett par månader.. Erövra Europa!

Och för min del har den svängigaste och märkligaste säsongen tagit slut. Uträknade och tokjumbo, för att sedan bli ett av allsvenskans mest formstarka lag sett till 2/3 av säsongen trots obefintliga ändringar i spelarmaterial. Aldrig har så mycket hängt på en tränare! För övrigt: 2000 åker till sista matchen, en helt obetydlig match - i Växjö. I Högmo-masker! :)

Slutligen, vem vinner helgens hedersomnämnande? Solklart Begovic!
http://www.youtube.com/watch?v=P1Lvr7IvFHQ
När gjorde en målvakt ett spelmål senast i PL? Och framför allt, när gjorde någon målvakt det efter 13 sekunder? Kung! :D

This post was edited by LorveN on Nov 4 2013 12:33am
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Nov 5 2013 07:06am
Sådärja, då strök Besvärsnämnden Bajens straff på två matcher utan publik. Jag måste ju säga att det känns riktigt bra av två skäl:
1) Disciplinnämnden med Khennet i spetsen blev överkörda ännu en gång. Med lite tur inser de snart att de är inkompetenta och borde avgå.
2) Kollektiv bestraffning ska inte förekomma.
Låt oss nu bara hoppas att detta inte är två lyckodrag i rad ur SvFF-tombolan, utan att man faktiskt har omvärderat lite. Besvärsnämnden ansåg ju t.ex. att DIF prompt skulle förlora med 0-3 pga päronet.

Dagens apropå: Friends Arena-cirkusen fortsätter. SvFF vill sälja 20 av sina drygt 30 procent, Jernhusen ska "se över sin ägandesituation" och Solna stad vill även de minska sin andel. Vem vill köpa det ekonomiskt sjunkande skeppet? 2012 gjordes en förlust på 250 MSEK, i år räknar man med förlust på 200 MSEK. Det hade varit väldigt spännande att se vad man hade för prognoser när företagen gick in och köpte andelarna en gång i tiden... :)
Jag spår ökad kommunalskatt i Solna senast i samband med valet 2014.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Nov 5 2013 07:11am
Vad tror ni om kvällens cl? funderar på lite bets..
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Nov 5 2013 08:14am
Quote (berhemuli @ 5 Nov 2013 14:11)
Vad tror ni om kvällens cl? funderar på lite bets..


Trippel med tre bortasegrar för:
ManU @2,45
Galatasaray @2,38
Real Madrid @2,90
Totalt @16,91
Jag vågar tyvärr inte klämma in att Leverkusen bortaslår Shakhtar till @3,15, men det skulle kunna funka.

Morgondagens matcher är inte lika roliga, den enda som är spelvärd där är att Arsenal bortaslår Dortmund till @5,15.

Av ren patriotism måste man också spela på att Sverige U17 slår Nigeria U23 nu kl 16.30 till @5,75. ;)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Nov 5 2013 09:04am
Quote (LorveN @ 5 Nov 2013 16:14)
Trippel med tre bortasegrar för:
ManU @2,45
Galatasaray @2,38
Real Madrid @2,90
Totalt @16,91
Jag vågar tyvärr inte klämma in att Leverkusen bortaslår Shakhtar till @3,15, men det skulle kunna funka.

Morgondagens matcher är inte lika roliga, den enda som är spelvärd där är att Arsenal bortaslår Dortmund till @5,15.

Av ren patriotism måste man också spela på att Sverige U17 slår Nigeria U23 nu kl 16.30 till @5,75. ;)


med sociedads nuvarande form vågar jag inte lira på man u borta.. däremot ö2.5mål blev det där.
Är även inne på juvevinst mot real, ett måste ifall dom vill fixa sig vidare i cl iår. blir lite singelspel ikväll.

La även på U17 sverige går vidare för 4.00 100kr :P
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Nov 5 2013 02:48pm
Quote (LorveN @ 5 Nov 2013 16:14)
Trippel med tre bortasegrar för:
ManU @2,45
Galatasaray @2,38
Real Madrid @2,90
Totalt @16,91
Jag vågar tyvärr inte klämma in att Leverkusen bortaslår Shakhtar till @3,15, men det skulle kunna funka.

Morgondagens matcher är inte lika roliga, den enda som är spelvärd där är att Arsenal bortaslår Dortmund till @5,15.

Av ren patriotism måste man också spela på att Sverige U17 slår Nigeria U23 nu kl 16.30 till @5,75. ;)


real och gala atm fel, ja och man u. Går bra nu? :D
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Nov 7 2013 01:23am
Quote (berhemuli @ 5 Nov 2013 21:48)
real och gala atm fel, ja och man u. Går bra nu? :D

...funkar :rolleyes:
Quote (LorveN @ 5 Nov 2013 15:14)
Morgondagens matcher är inte lika roliga, den enda som är spelvärd där är att Arsenal bortaslår Dortmund till @5,15.


Resten gick helt åt helvete förstås. Vad fan håller de på med? Till råga på allt sket sig min trippel med resultatspel, även om jag fick in ett av resultaten. Odds på den? 1350x. :P
Go Back To Svenska Topic List
Prev1585960616296Next
Add Reply New Topic New Poll