Quote (Litttle_Brother @ 6 Apr 2016 18:12)
Okok, men hur funkar ett surround headset i FPS spel? Endast hört negativ om det, samt mitt förra headset med surround sög i fps spel.
Man hör ljuden som på ett vanligt stereo headset men man kan inte alls avgöra varifrån, man hör på ett ungefär hur nära men inte alls om de där fram/bak/höger/vänster.
Har ett stereo headset nu som jag har kört ett bra tag och det funkar helt ok, hör mycket bättre med det än mitt gamla surround. Men hade gärna gjort en uppgradering sen.
Du får gärna säga hur det funkar/hur du hör det. För så som det står på prisjakt så äre ju "Simulerat surroundljud". Och eftersom headset aldrig kan ha helt
äkta surround ljud då det bara är 2 utgångar för ljudet så förstår jag inte hur surround kan vara bra för fps, inte i min erfarenhet so far i alla fall ^^
Nu har jag inte använt mina g930 sen g933 släpptes.
Tror du det inte fungerar så be kompis springa runt dig medans du har skärmen avslagen.
Quote (AMME @ 6 Apr 2016 15:16)
Har precis köpt g930.
hade g35 innan och dom var sjukt grymma. Dessa är ännu bättre men mjukvaran suger ju riktigt hårt?
Om det är någon med g930 och windows 10 här så får ni gärna tipsa om vilken version av software som fungerar bra.
7.1 surround finns ej, voice changer har dom tagit bort? Skrammligt ljud lite då och då.
Skulle rekommendera g930 eller g35 för cs helt klart men tråkigt att mina g930 inte fungerar korrekt :(
Ska finnas lösning på detta, gäller all logitechs mjukvara till w10.
Men jag har inte uppgraderat så har bara hört från vänner