d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1565758596096Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Oct 25 2013 04:17am
Mutumba skojar va?

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik/mutumba-utvald-tillsammans-med-psg-stjarnan--kolla-de-galna-lejonskorna/

”Jag blev otroligt glad å stålt å få höra att jag vah en av få i världen såm blivit utvald å få testa skorna först. Jag är cok glad för skorna är en del av min grej med lejånet jag elskar lejån å ser mej sjelv såm ett lejån så man kan seja att jag å skorna ”, skriver han i ett sms.

:lol:
Member
Posts: 41,890
Joined: Jul 7 2005
Gold: 0.00
Oct 25 2013 04:20am
Quote (umade @ 25 Oct 2013 12:17)
Mutumba skojar va?

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik/mutumba-utvald-tillsammans-med-psg-stjarnan--kolla-de-galna-lejonskorna/

”Jag blev otroligt glad å stålt å få höra att jag vah en av få i världen såm blivit utvald å få testa skorna först. Jag är cok glad för skorna är en del av min grej med lejånet jag elskar lejån å ser mej sjelv såm ett lejån så man kan seja att jag å skorna ”, skriver han i ett sms.

:lol:


slashasen revealed
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Oct 26 2013 01:20am
Quote (umade @ 25 Oct 2013 11:17)
Mutumba skojar va?

http://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/aik/mutumba-utvald-tillsammans-med-psg-stjarnan--kolla-de-galna-lejonskorna/

”Jag blev otroligt glad å stålt å få höra att jag vah en av få i världen såm blivit utvald å få testa skorna först. Jag är cok glad för skorna är en del av min grej med lejånet jag elskar lejån å ser mej sjelv såm ett lejån så man kan seja att jag å skorna ”, skriver han i ett sms.

:lol:


Alltså, nog för att han inte verkar ha något vidare läshuvud, men han kan väl inte vara SÅ jävla dålig på att stava? :wacko:
edit: Någon i fotbollskanalens kommentarsfält länkade till Mutumbas twitter. Det verkar vara SÅ jävla illa.
https://twitter.com/MartinMutumba

This post was edited by LorveN on Oct 26 2013 01:22am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 26 2013 10:11am
Angående mutumba så var det snack om stavningen under nån intervju o han sa att hjan gillar stava på rinkebysvenska. Men kunde stava riktigt också.. var nåt mer om det.
Angående idag. Herregud! Inte sett fyra mål än men snart hemma från båt.
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Oct 26 2013 10:33am
Quote (berhemuli @ 26 Oct 2013 17:11)
Angående mutumba så var det snack om stavningen under nån intervju o han sa att hjan gillar stava på rinkebysvenska. Men kunde stava riktigt också.. var nåt mer om det.
Angående idag. Herregud!  Inte sett fyra mål än men snart hemma från båt.


Ja, se på fan, ni tog chansen om Europaplats. Teoretiskt sett kan ni fortfarande tappa den, men det känns jävligt osannolikt, så grattis! ;)
(Glöm inte: Vi smiskade alla topplagen, tacka oss) ;)
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 26 2013 11:15am
Quote (LorveN @ 26 Oct 2013 18:33)
Ja, se på fan, ni tog chansen om Europaplats. Teoretiskt sett kan ni fortfarande tappa den,  men det känns jävligt osannolikt, så grattis! ;)
(Glöm inte: Vi smiskade alla topplagen, tacka oss) ;)

Teoretiskt kan vi ta guld.. haha. Vore sjukt.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 27 2013 10:55am
Europaspel säkrat då tack vare maifs vinst idag! Vill ha lottning nu! Blir resa om det inte blir, turkiet, polen, israel eller ryssland typ.
Member
Posts: 142,234
Joined: Jun 18 2005
Gold: 457,914.30
Oct 27 2013 11:06am
Zzzlatan eller PoE ikv?
först ska man bara söka jobb... :cry:
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Oct 28 2013 01:44am
Quote (LorveN)
Bubblare: Mjällby hemmasmiskar IFK @4,85. Laget är i fritt fall, och Hysén trasig. Värt ett singelspel.


Quote (berhemuli @ 27 Oct 2013 17:55)
Europaspel säkrat då tack vare maifs vinst idag!  Vill ha lottning nu! Blir resa om det inte blir, turkiet, polen, israel eller ryssland typ.

Maifs seger mot IFK finansierade mina övriga (misslyckade) spel den här helgen. :)

För övrigt borde DIF ha slagit Gefle igår. 25 avslut, varav 10 på mål. Visserligen var Gefles mål rättvist, då de dominerade den första kvarten totalt, men sedan var det spel mot ett mål. Tyvärr en taktisk miss att inte ha Broberg från start, för när han väl kom in så var han bäst på plan.

Sedan måste man ju säga att det är en mäktig känsla när hela arenan kör "Vi vill ha - Högmo kvar" långa stunder i andra halvlek. Inte många tränare som hyllats så mycket från läktarhåll. Synd att han inte fick avsluta med en seger hemma, men han är lika omtyckt ändå. DIF med Högmo spelar fotboll och dominerar spelet mot 3/4 av motståndarlagen även om de inte alltid lyckas avgöra - bara en sån sak!

Sedan blev det kombinationen - Hockey direkt efter fotbollen. Helvete vad sliten halsen blir av 4,5h skrikande. :o

This post was edited by LorveN on Oct 28 2013 01:46am
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 28 2013 02:19pm
guldet gick men det är ok.. för vi vann i hockeyn! 5min kvar ligger under 1-3 booom 4mål på 5min. vinst 5-3!
Go Back To Svenska Topic List
Prev1565758596096Next
Add Reply New Topic New Poll