d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2012
Prev1545556575898Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Apr 9 2012 07:23am
Man kan inte fylla ett lag med individualister. Se på RM. Nu är deras spelare bra mycket bättre än City's men slutar det i titlar? Nä.
Nu är dom iofs så pass samspelta i RM och Mourinho är en ypperlig tränare, något Mancini inte är.
Sälj lite skit, få in spelare med pondus som skiter totalt i vem som gör mål så länge det blir vinst.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 9 2012 07:30am
Quote (umade @ 9 Apr 2012 15:23)
Man kan inte fylla ett lag med individualister. Se på RM. Nu är deras spelare bra mycket bättre än City's men slutar det i titlar? Nä.
Nu är dom iofs så pass samspelta i RM och Mourinho är en ypperlig tränare, något Mancini inte är.
Sälj lite skit, få in spelare med pondus som skiter totalt i vem som gör mål så länge det blir vinst.


Kommer ihåg när Real köpte in allt som fanns. Det gick bra så länge de hade sin otroligt stabila defensiva del (Hierro, McMannaman, Helguera, Salgado, Carlos)
Samt att de hade mofo'ing guden Zidane <3
Direkt när den defensiva delen började försvinna kollapsade laget rätt bra.

Anledningen till att Barca funkar så bra är att de köper in individualister som jobbar åt alla håll och att nästan alla är bra spelfördelare, vilket inte City riktigt kollat över när de köper in.
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Apr 9 2012 07:35am
Quote (PlaaD @ Apr 9 2012 03:30pm)
Kommer ihåg när Real köpte in allt som fanns. Det gick bra så länge de hade sin otroligt stabila defensiva del (Hierro, McMannaman, Helguera, Salgado, Carlos)
Samt att de hade mofo'ing guden Zidane  <3
Direkt när den defensiva delen började försvinna kollapsade laget rätt bra.

Anledningen till att Barca funkar så bra är att de köper in individualister som jobbar åt alla håll och att nästan alla är bra spelfördelare, vilket inte City riktigt kollat över när de köper in.


Så nämner du inte Makelele :(

Barcelonas dominans ligger i deras spelidé. Löpvilliga yttrar och ett mittfält som har världens bästa bolltouch. Varje gång Xavi eller Iniesta får bollen så har dom tre-fyra spelare dom kan nå med en touch.
Så är det inte i något annat lag.
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 9 2012 07:39am
Quote (umade @ 9 Apr 2012 15:35)
Så nämner du inte Makelele :(

Barcelonas dominans ligger i deras spelidé. Löpvilliga yttrar och ett mittfält som har världens bästa bolltouch. Varje gång Xavi eller Iniesta får bollen så har dom tre-fyra spelare dom kan nå med en touch.
Så är det inte i något annat lag.


Fan satt och tänkte på vad han hette men fick bara hjänsläpp hela tiden!

Jo det stämmer bra, sen att de har Messi gör inte saken sämre då det ofta är 3-4 man som går mot honom vilket öppnar upp för yttrarna desto mer.
Member
Posts: 53,726
Joined: Aug 20 2008
Gold: 30.00
Apr 9 2012 03:44pm
Quote (PlaaD @ Apr 9 2012 12:56pm)
Han säljs.
Förstår inte vad City håller på med nu. De inledde säsongen fantastiskt, men under andra halvan har de underskattat motståndarna och slappnat av för mycket.


City är bättre än Arsenal men när det verkligen gällde chokade dom fett, det blir alltid såhär för coacher som köper och köper och köper utan att bygga ett lag, det rullar som fan ett tag men när det verkligen gäller saknas dom där rutinerade spelarna som kan stötta spelarna som börjar tänka för mycket i slutspurten.



Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Apr 9 2012 03:57pm
Quote (Svartermetalisk @ Apr 9 2012 11:44pm)
City är bättre än Arsenal men när det verkligen gällde chokade dom fett, det blir alltid såhär för coacher som köper och köper och köper utan att bygga ett lag, det rullar som fan ett tag men när det verkligen gäller saknas dom där rutinerade spelarna som kan stötta spelarna som börjar tänka för mycket i slutspurten.


Måste nog försvara City lite här då dom faktiskt tagit in ett antal veteraner. Det är nog faktumet att dom värvat för mycket av allt :D
Member
Posts: 5,252
Joined: Aug 2 2008
Gold: 47.00
Apr 9 2012 04:13pm
Quote (umade @ Apr 9 2012 11:57pm)
Måste nog försvara City lite här då dom faktiskt tagit in ett antal veteraner. Det är nog faktumet att dom värvat för mycket av allt :D


O.o
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Apr 9 2012 04:17pm
Quote (Charlieone @ Apr 10 2012 12:13am)
O.o


Problem KID?
Barry, Toure, Tevez?
Eller hur tänker ni när jag säger veteraner? :D

Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Apr 11 2012 01:57pm
Alltså, Malmö är ju för roliga :rofl:
Member
Posts: 107,673
Joined: Jan 20 2007
Gold: 2,443.00
Apr 11 2012 02:35pm
ÖSK - HIF 0-0

Fan vad jag saknar en anfallare man kan lita på :<
Sörum var usel. Han fick tusen öppna lägen men missade allt.
Finnbogason sköt varje gång han fick bollen men träffade inte mycket.

FFUU
Go Back To Svenska Topic List
Prev1545556575898Next
Add Reply New Topic New Poll