Quote (Intenso8 @ 13 Nov 2013 23:12)
jo men min otur brukar alltid slå till när det är som värst haha
"Det tar lång tid beroende på vilket företag det gäller, De flesta skickar 2-3 påminnelser och sedan inkasso, Inkassobolaget kan dröja med att skicka till kronofogden upp till ett halvår beroende på deras bedömmning av din betalningsförmåga/vilja.
Är det staten som skickat fakturan exempelvis: Skatt, vägskatt, parkeringsböter,
uppehåll/försäkringskassan etc så kommer det gå snabbt till fogden. max en månad innna du är prickad.
Som skrivet, ring dem du har skuld till och be om ytterligare frist det går ofta, ingen vill gå igenom krånglet med att driva in en skuld den "långa" vägen.
"