d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Svenska Chatten > Pls No Spam Guise
Prev153545556574356Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 31,927
Joined: Nov 11 2009
Gold: 4,611.00
Nov 13 2013 02:19pm
Quote (PhearCIII @ Nov 13 2013 09:09pm)
Lånade du ut din telefon... Till en okänd... Somalie?

http://memeorama.com/wp-content/uploads/2012/03/Oh-You-Make-Me-Cry-Laughing-Meme-Rage-Face-.png


Nästan så dumt att jag förtjände det lol
Member
Posts: 60,027
Joined: Jun 27 2007
Gold: 8,806.69
Nov 13 2013 02:20pm
Quote (Orvar @ Nov 13 2013 09:19pm)
Nästan så dumt att jag förtjände det lol


Visst är det jävligt tråkigt, men en somalie.. :D
Member
Posts: 31,927
Joined: Nov 11 2009
Gold: 4,611.00
Nov 13 2013 02:24pm
Quote (PhearCIII @ Nov 13 2013 09:20pm)
Visst är det jävligt tråkigt, men en somalie.. :D


Var dock inte en helt random, jag var med en polare, och han kände personen somalien var med lite typ
Member
Posts: 36,992
Joined: Jan 6 2007
Gold: 7,821.00
Nov 13 2013 02:28pm
Quote (PhearCIII @ 13 Nov 2013 20:21)
http://img.pr0gramm.com/2013/11/rz8nyat.jpg


hahahaahahaha
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Nov 13 2013 02:51pm
kul att man inte får nån fraktura när man beställt och hämtat ut ett paket

man vill ju betala skiten så fort som möjligt
Member
Posts: 92,367
Joined: Dec 8 2005
Gold: 1,333.17
Nov 13 2013 02:53pm
Quote (Intenso8 @ 13 Nov 2013 21:51)
kul att man inte får nån fraktura när man beställt och hämtat ut ett paket

man vill ju betala skiten så fort som möjligt


Om någon vecka får du påminnelse + hot om kronofogden npnp
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Nov 13 2013 03:04pm
Quote (SCXiao @ 13 Nov 2013 21:53)
Om någon vecka får du påminnelse + hot om kronofogden npnp


14 dagar på mig men dom rinner iväg så jävla fort :P

skickade precis ett mail till dom så klarna kan skicka frakturan till mig

inte roligt med skuld på 18k hos kronofogden
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Nov 13 2013 03:07pm
Quote (Intenso8 @ 13 Nov 2013 23:04)
14 dagar på mig men dom rinner iväg så jävla fort :P

skickade precis ett mail till dom så klarna kan skicka frakturan till mig

inte roligt med skuld på 18k hos kronofogden


fogden tar längre tid än så, först ska det komma ett gäng påminnelser
Member
Posts: 19,868
Joined: Nov 8 2010
Gold: 54.00
Nov 13 2013 03:12pm
Quote (c00kie_m0nster @ 13 Nov 2013 22:07)
fogden tar längre tid än så, först ska det komma ett gäng påminnelser


jo men min otur brukar alltid slå till när det är som värst haha
Member
Posts: 27,407
Joined: Feb 23 2008
Gold: 1,145.00
Nov 13 2013 03:15pm
Quote (Intenso8 @ 13 Nov 2013 23:12)
jo men min otur brukar alltid slå till när det är som värst haha

"
Det tar lång tid beroende på vilket företag det gäller, De flesta skickar 2-3 påminnelser och sedan inkasso, Inkassobolaget kan dröja med att skicka till kronofogden upp till ett halvår beroende på deras bedömmning av din betalningsförmåga/vilja.

Är det staten som skickat fakturan exempelvis: Skatt, vägskatt, parkeringsböter,
uppehåll/försäkringskassan etc så kommer det gå snabbt till fogden. max en månad innna du är prickad.


Som skrivet, ring dem du har skuld till och be om ytterligare frist det går ofta, ingen vill gå igenom krånglet med att driva in en skuld den "långa" vägen."
Go Back To Svenska Topic List
Prev153545556574356Next
Add Reply New Topic New Poll