d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Den Officiella Diablo 3 Tråden
Prev1536537538539540545Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Gold: 8,807.69
Sep 30 2013 05:26am
Det största felet i D3 är ju att det inte finns någon vettig valuta, guldet blir ju snoppvärdelöst när AH tas bort
Member
Gold: 3,515.00
Sep 30 2013 05:26am
Quote (SpAz. @ Sep 30 2013 12:11pm)
Nej för helvete.
tyvärr verkar diablo 3-tillverkarna tro att detta är rätt riktning också... Redan har vi sett massa acc bounds i d3 och mer har lovats ut.

Att hitta något fett i diablo blir långt ifrån samma känsla om du inte kan byta det mot andra feta grejer du behöver mer, kanske göra feta deals!!!

Acc bound är bara en quick fix, en billig utväg för dåligt planerad itemization / trading system :mellow:
Död åt det!

Farma ska vara rewarding, men inte enda sättet att hitta uppgraderingar :mad:
hoppas du har rätt men vad jag förstått så är Accbound något dom förespråkar även för exp?`

iaf xpac ser lovande ut om man jämför med original. Fortf väldigt höga krav, mycket som ska göras om i GRUNDEN för att det ska vara värdigt diablo franchisen men det blir bättre o bättre med varje nyhet om RoS
kommer köpa det. trodde inte jag skulle säga det men nog fan kommer jag ge det en chans.

spännande o se vad dom ersätter AH med.

Jsp kanske? :D

E:
Quote (PhearCIII @ Sep 30 2013 12:26pm)
Det största felet i D3 är ju att det inte finns någon vettig valuta, guldet blir ju snoppvärdelöst när AH tas bort

Det funkar fint för att crafta :)

This post was edited by LiiMule on Sep 30 2013 05:27am
Member
Gold: 457,914.30
Sep 30 2013 05:37am
Quote (LiiMule @ 30 Sep 2013 13:26)
Jsp kanske? :D

tror nog att dom kommer göra ett försök OM dom fortfarande anser trading som en viktig del i diablo, vilket jag hoppas annars är dom lika inkompetenta som när dom var ledda av Jay Wilson... Tror dom lärt sig lite faktiskt med ny riktning osv.

Om inte något nytt system för trading, helst med standardiserad valuta -> jsp / fg kommer få sig en boost och användas
Om värdelöst försök till system -> js / fg

men blizzard har inget intresse av att d2jsp ska vara metropol för trading. Så jag tror dom kommer försöka få folk att trejda in game.
det hoppas jag också :) frågan blir hur på bästa sätt :)
Quote (PhearCIII @ 30 Sep 2013 13:26)

vet inte vad jag tycker är DET STÖRSTA problemet. men det finns många, och även flera stora.

Några stora fel enligt mig:
*Itemization - inte kul med items, svårt att hitta bra, finns ingen variation i VAR/VAD man farmar, eller vad för stats man letar efter. Inget "pussel" att bygga en gubbe med itemsen för alla items ger + x-y i statiska attribut , ungefär. BOORING.
*Trading - AH är för automatiserat, marknaden blir överfylld och trading för opersonligt. Inget samspel mellan spelare, typ diskutera pris, prata om deals/items, skryta lite osv. Var trots allt en aktivitet som många uppskattade i d2, att showa lite gear snacka lite bargaina lite.
*ekonomi/trading: Saknas valuta med reellt värde, som gör att du vill ha guld. Förutom att GULD används på ah är det i princip värdelöst. Sätt in t.ex. GOLDSINKS! Exempel kan vara: gamble, högre pris men högre reward på crafting, högre repair cost (gillar inte den lösningen personligen), sätt in guld som avgift för att re-allocata din gubbes stats/skills, Möjlighet att kunna färga/byta utseende på skills, gear, mera.
*User Interface / Match making - Spelet saknar Lobby, Open World, Listade servers eller något annat som gör det till en social och levande upplevelse att spela multiplayer. Detta är en stor katastrof.
*Varierad end game - Finns inget utrymme för att välja / prioritera olika sätt att "farma", spela "end game" i pvm. Vad är bäst? Jo mest antal mobs/per minut... Blir enkel matematik precis som med spelets itemization.
*Avsaknad av motiv för att uppgradera / fullända gear - PvP är mindre balancerat än i d2 (visst, pub var obalanserat man kan 100% absorbera ele dmg exempelvis. Men dmg 1/6 till exempel var till för att balansera). Det krävs mer av PvP år 2013 för att folk ska på allvar vilja Spela det mycket som i d2.
*Genomgående tråkig customization av karaktären. Avsaknad av "builds" i form av skillpoints/skill kombinationer kombinerat med tråkig, endimensionell planering av karaktärens utrustning gör att det inte finns behov av att planera, pussla ihop effektivare sätt att bygga en gubbe. Detta tilltalade många i diablo 2.
*Ladder reset - Skapar incitament* för spelare som "tröttnat" och känt att dom inte kan nå högre att återuppleva känslan av att bygga en gubbe.

Diablo 2 var inte perfekt i alla avseenden långt ifrån viktigt att komma ihåg. Och mycket hände med patches / expansionen. Men diablo 3 är så sterilt att jag blir ledsen i ögat.

Edit: sorry för swengelska överallt.

This post was edited by SpAz. on Sep 30 2013 06:02am
Member
Gold: 8,807.69
Sep 30 2013 05:54am
Quote (SpAz. @ Sep 30 2013 12:37pm)
tror nog att dom kommer göra ett försök OM dom fortfarande anser trading som en viktig del i diablo, vilket jag hoppas annars är dom lika inkompetenta som när dom var ledda av Jay Wilson... Tror dom lärt sig lite faktiskt med ny riktning osv.

Om inte något nytt system för trading, helst med standardiserad valuta -> jsp / fg kommer få sig en boost och användas
Om värdelöst försök till system -> js / fg

men blizzard har inget intresse av att d2jsp ska vara metropol för trading. Så jag tror dom kommer försöka få folk att trejda in game.
det hoppas jag också :) frågan blir hur på bästa sätt :)

vet inte vad jag tycker är DET STÖRSTA problemet. men det finns många, och även flera stora.

Några stora fel enligt mig:
*Itemization - inte kul med items, svårt att hitta bra, finns ingen variation i VAR/VAD man farmar, eller vad för stats man letar efter. Inget "pussel" att bygga en gubbe med itemsen för alla items ger + x-y i statiska attribut , ungefär. BOORING.
*Trading - AH är för automatiserat, marknaden blir överfylld och trading för opersonligt. Inget samspel mellan spelare, typ diskutera pris, prata om deals/items, skryta lite osv. Var trots allt en aktivitet som många uppskattade i d2, att showa lite gear snacka lite bargaina lite.
*ekonomi/trading: Saknas valuta med reellt värde, som gör att du vill ha guld. Förutom att GULD används på ah är det i princip värdelöst. Sätt in t.ex. GOLDSINKS! Exempel kan vara: gamble, högre pris men högre reward på crafting, högre repair cost (gillar inte den lösningen personligen), sätt in guld som avgift för att re-allocata din gubbes stats/skills, Möjlighet att kunna färga/byta utseende på skills, gear, mera.
*User Interface / Match making - Spelet saknar Lobby, Open World, Listade servers eller något annat som gör det till en social och levande upplevelse att spela multiplayer. Detta är en stor katastrof.
*Varierad end game - Finns inget utrymme för att välja / prioritera olika sätt att "farma", spela "end game" i pvm. Vad är bäst? Jo mest antal mobs/per minut... Blir enkel matematik precis som med spelets itemization.
*Avsaknad av motiv för att uppgradera / fullända gear - PvP är mindre balancerat än i d2 (visst, pub var obalanserat man kan 100% absorbera ele dmg exempelvis. Men dmg 1/6 till exempel var till för att balansera). Det krävs mer av PvP år 2013 för att folk ska på allvar vilja Spela det mycket som i d2.
*Genomgående tråkig customization av karaktären. Avsaknad av "builds" i form av skillpoints/skill kombinationer kombinerat med tråkig, endimensionell planering av karaktärens utrustning gör att det inte finns behov av att planera, pussla ihop effektivare sätt att bygga en gubbe. Detta tilltalade många i diablo 2.
*Ladder reset - Skapar intensiv för spelare som "tröttnat" och känt att dom inte kan nå högre att återuppleva känslan av att bygga en gubbe.

Diablo 2 var inte perfekt i alla avseenden långt ifrån viktigt att komma ihåg. Och mycket hände med patches / expansionen. Men diablo 3 är så sterilt att jag blir ledsen i ögat.

Allt du nämner stämmer ju givetvis, men allt blir långt ifrån bra om man inte börjar med grundbyggstenarna

En reset t.ex, vad gör det för nytta i D3 när allt annat suger balle? Man blir bara trött av att behöva börja om
Member
Gold: 93.30
Sep 30 2013 11:19am
Blizzard får skärpa sig och langa en expansion till Diablo II istället! Eller downpatcha till 1.08 i nuvarande så jag kan köra cowruns med Ith-CB och Arky +240 vita:D

Hur kan jag tycka att farma cowruns i D2 var kul när allt som har med minsta farming att göra i D3 är lika kul som att mala ner könet till köttfärs?
Member
Gold: 0.00
Sep 30 2013 11:55am
Quote (Snigelfis @ Sep 30 2013 05:19pm)
Blizzard får skärpa sig och langa en expansion till Diablo II istället! Eller downpatcha till 1.08 i nuvarande så jag kan köra cowruns med Ith-CB och Arky +240 vita:D

Hur kan jag tycka att farma cowruns i D2 var kul när allt som har med minsta farming att göra i D3 är lika kul som att mala ner könet till köttfärs?

1.08 = för vi gillar buggade saker :p, det vore bättre med en ny patch det blir mer jämt så. alla noobs kommer gråta annars :/

This post was edited by ankiie on Sep 30 2013 11:55am
Member
Gold: 848.22
Sep 30 2013 12:40pm
d2 får gärna vara precis exakt så som det är nu, minus alla bottar och hax
Member
Gold: 14,002.78
Oct 6 2013 02:19am
200x manticore och bara skit
30x mempo och 0 crit
Retired Moderator
Gold: 30,896.48
Trader: Trusted
Oct 12 2013 10:26am
Någon som spelar d3 på europe och har lust att lira lite?

började precis igen.. och lvlar en monk som är lvl 17 (ish)

vore najz med lite sällskap, gärna vent eller skype så man kan snacka lite skit medan man spelar :)

edit: lvl 19 nu, snart 20... btw spelar mp 10... men antar att alla gör det nu för tiden men ifall att det spelar roll :P

This post was edited by Malmy on Oct 12 2013 10:48am
Member
Gold: 3,515.00
Oct 14 2013 03:03pm
Quote (LiiMule @ Sep 30 2013 12:03pm)

Gick inte så bra som jag tänkte, men 150m sitter inte fel det heller! :)
Go Back To Svenska Topic List
Prev1536537538539540545Next
Add Reply New Topic New Poll