Quote (LiiMule @ 30 Sep 2013 13:26)
Jsp kanske?

tror nog att dom kommer göra ett försök OM dom fortfarande anser trading som en viktig del i diablo, vilket jag hoppas annars är dom lika inkompetenta som när dom var ledda av Jay Wilson... Tror dom lärt sig lite faktiskt med ny riktning osv.
Om inte något nytt system för trading, helst med standardiserad valuta -> jsp / fg kommer få sig en boost och användas
Om värdelöst försök till system -> js / fg
men blizzard har inget intresse av att d2jsp ska vara metropol för trading. Så jag tror dom kommer försöka få folk att trejda in game.
det hoppas jag också

frågan blir hur på bästa sätt

Quote (PhearCIII @ 30 Sep 2013 13:26)
Det största felet i D3 är ju att det inte finns någon vettig valuta, guldet blir ju snoppvärdelöst när AH tas bort
vet inte vad jag tycker är DET STÖRSTA problemet. men det finns många, och även flera stora.
Några stora fel enligt mig:
*Itemization - inte kul med items, svårt att hitta bra, finns ingen variation i VAR/VAD man farmar, eller vad för stats man letar efter. Inget "pussel" att bygga en gubbe med itemsen för alla items ger + x-y i statiska attribut , ungefär. BOORING.
*Trading - AH är för automatiserat, marknaden blir överfylld och trading för opersonligt. Inget samspel mellan spelare, typ diskutera pris, prata om deals/items, skryta lite osv. Var trots allt en aktivitet som många uppskattade i d2, att showa lite gear snacka lite bargaina lite.
*ekonomi/trading: Saknas valuta med reellt värde, som gör att du vill ha guld. Förutom att GULD används på ah är det i princip värdelöst. Sätt in t.ex. GOLDSINKS! Exempel kan vara: gamble, högre pris men högre reward på crafting, högre repair cost (gillar inte den lösningen personligen), sätt in guld som avgift för att re-allocata din gubbes stats/skills, Möjlighet att kunna färga/byta utseende på skills, gear, mera.
*User Interface / Match making - Spelet saknar Lobby, Open World, Listade servers eller något annat som gör det till en social och levande upplevelse att spela multiplayer. Detta är en stor katastrof.
*Varierad end game - Finns inget utrymme för att välja / prioritera olika sätt att "farma", spela "end game" i pvm. Vad är bäst? Jo mest antal mobs/per minut... Blir enkel matematik precis som med spelets itemization.
*Avsaknad av motiv för att uppgradera / fullända gear - PvP är mindre balancerat än i d2 (visst, pub var obalanserat man kan 100% absorbera ele dmg exempelvis. Men dmg 1/6 till exempel var till för att balansera). Det krävs mer av PvP år 2013 för att folk ska på allvar vilja Spela det mycket som i d2.
*Genomgående tråkig customization av karaktären. Avsaknad av "builds" i form av skillpoints/skill kombinationer kombinerat med tråkig, endimensionell planering av karaktärens utrustning gör att det inte finns behov av att planera, pussla ihop effektivare sätt att bygga en gubbe. Detta tilltalade många i diablo 2.
*Ladder reset - Skapar incitament* för spelare som "tröttnat" och känt att dom inte kan nå högre att återuppleva känslan av att bygga en gubbe.
Diablo 2 var inte perfekt i alla avseenden långt ifrån viktigt att komma ihåg. Och mycket hände med patches / expansionen. Men diablo 3 är så sterilt att jag blir ledsen i ögat.
Edit: sorry för swengelska överallt.
This post was edited by SpAz. on Sep 30 2013 06:02am