d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Sporttråden 2013
Prev1525354555696Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 3,962
Joined: Sep 5 2003
Gold: 3.43
Oct 18 2013 10:08pm
Quote (berhemuli @ 19 Oct 2013 04:19)
Checkade ut lite, såg ut att vara hyffsade odds nu.  Jag håller med om att det har varit så, att bara dårar lirar där. Förutom ett par enstaka grova överodds ibland.
Har du ens kollat igenom vad dom erbjuder nu för odds? Grovt bättre än förut. skiljer med små decimaler nu från  bet365 och unibet t.ex när jag jämförde premierleague som ett exempel. Hade högre odds än betsafe, dock har betsafe sällan varit ok.
Men nu är det ens okej odds. Dvs vettiga.
För dig är dock kanske vettigt endast det högsta oddset, dvs betta på 15olika sidor för att alltid hitta det hösta möjliga odds. whatever floats your boat.


Enda sättet att gå plus i det långa loppet, så visst är jag väldigt kräsen :). Men klart intressant att dom närmar sig mainstream-sidorna när det gäller oddssättningen. Så var det verkligen inte under den tiden som jag spelade. Då använde man bara SvS till "felplacerade" odds som du redan påpekat. Betsafe kunde också bjuda på en hel del smällkarameller på den tiden, speciellt när det handlade om hcp-bets. Dom har förbättrat sig alltså?
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 18 2013 10:21pm
Quote (gorgy @ 19 Oct 2013 06:08)
Enda sättet att gå plus i det långa loppet, så visst är jag väldigt kräsen :). Men klart intressant att dom närmar sig mainstream-sidorna när det gäller oddssättningen. Så var det verkligen inte under den tiden som jag spelade. Då använde man bara SvS till "felplacerade" odds som du redan påpekat. Betsafe kunde också bjuda på en hel del smällkarameller på den tiden, speciellt när det handlade om hcp-bets. Dom har förbättrat sig alltså?


Betsafe har jo lite ibland bra odds men för det mesta är allt ca 0.10-0.20 under andra sidor om man jämför. Dock kan man hitta ibland högoddsare. Gillar dock inte betsafe längre, mest pga strul med supporten och insättningar (haha brukar vara krångel med uttag ^^ )

Men förstår att man är väldigt skeptisk mot svs såhär i början, men helt klart en sida man bör hålla koll på mer nu. Jag orkar inte bry mig om odds skiljer med 0.05-0.10 på olika sidor utan kör på den sidan jag är på då. Men såklart börjar det bli skiftande på 0.20+ då bör man välja efter den sidan som har högst. Är dock ej någon proffessionell spelare utan lirar lite då och då. Dock i princip alltid med rätt research och bra grunder till spelen, plussar även om jag inte går så hardcore på det.


Är även medveten om att mina meddelanden kan låta rätt osammanhängande nu och säkert 150 stavfel, skyller på den oändliga migränen. Ber även om ursäkt om jag låter dryg.
Member
Posts: 3,962
Joined: Sep 5 2003
Gold: 3.43
Oct 19 2013 12:16am
Quote (berhemuli @ 19 Oct 2013 05:21)
Betsafe har jo lite ibland bra odds men för det mesta är allt ca 0.10-0.20 under andra sidor om man jämför. Dock kan man hitta ibland högoddsare. Gillar dock inte betsafe längre, mest pga strul med supporten och insättningar (haha brukar vara krångel med uttag ^^ )

Men förstår att man är väldigt skeptisk mot svs såhär i början, men helt klart en sida man bör hålla koll på mer nu. Jag orkar inte bry mig om odds skiljer med 0.05-0.10  på olika sidor utan kör på den sidan jag är på då. Men såklart börjar det bli skiftande på 0.20+ då bör man välja efter den sidan som har högst. Är dock ej någon proffessionell spelare utan lirar lite då och då. Dock i princip alltid med rätt research och bra grunder till spelen, plussar även om jag inte går så hardcore på det.


Är även medveten om att mina meddelanden kan låta rätt osammanhängande nu och säkert 150 stavfel, skyller på den oändliga migränen. Ber även om ursäkt om jag låter dryg.


Du låter inte dryg. Ganska imponerade om du lyckas gå plus utan att jaga bästa oddsen hela tiden, inte många som gör det. Jag hårdkörde för 3-4 år sedan samtidigt som jag pluggade - det var ingen bra kombination för studierna. Närmare 30 betsidor tillsammans med moneybookers-spam. Bonushuntande och trading mellan sidorna. 12 timmar om dagen på research och oddsjagande. Kände folk i de lägre divisionerna inom hockey och fotboll i Sverige, hade folk som klockade hästar i travet under warmup, privata mailgrupper med tips. Lönen blev på cirkus 15000 per månad. Värt det? Knappast.

Förde statistik över samtliga spel i Excel. Tio miljoner i omsättning - låter helt sjukt, jag vet. Men ROI:n höll sig strax över 50% vilket ledde till en "hyfsad" månadspeng. Inte direkt glamoröst om man tänker på timpenningen. Men helt klart en rolig upplevelse.

Kan dock säga att jag är glad att jag lämnat det bakom mig.
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 19 2013 12:30am
Quote (gorgy @ 19 Oct 2013 08:16)
Du låter inte dryg. Ganska imponerade om du lyckas gå plus utan att jaga bästa oddsen hela tiden, inte många som gör det. Jag hårdkörde för 3-4 år sedan samtidigt som jag pluggade - det var ingen bra kombination för studierna. Närmare 30 betsidor tillsammans med moneybookers-spam. Bonushuntande och trading mellan sidorna. 12 timmar om dagen på research och oddsjagande. Kände folk i de lägre divisionerna inom hockey och fotboll i Sverige, hade folk som klockade hästar i travet under warmup, privata mailgrupper med tips. Lönen blev på cirkus 15000 per månad. Värt det? Knappast.

Förde statistik över samtliga spel i Excel. Tio miljoner i omsättning - låter helt sjukt, jag vet. Men ROI:n höll sig strax över 50% vilket ledde till en "hyfsad" månadspeng. Inte direkt glamoröst om man tänker på timpenningen. Men helt klart en rolig upplevelse.

Kan dock säga att jag är glad att jag lämnat det bakom mig.


Jo, nej folk uppfattar mig lätt dryg så tänkte gardera med ursäkten innan. :D
Jo alltså jag hobbyspelar ju mest, lite som med pokern, plussar några tusen i månaden ibland mer ibland mindre. grötar ner mig i vissa ligor när jag väl håller på och tar reda på allt nödvändigt och spelar på det som jag anser är säkra spel. Sen visserligen slänger man en 50lapp på något roligt kombo ibland för en kvälls underhållning ^^ Men när jag senast grötade ner mig i något var det bundesliga och brasilianska ligan (grov övervärde där då!!). ca 1-2 säsonger sen. Nu har jag inte orkat aktivt följa matcherna och tappat det mesta. Så kör enbart via statstik/dagsform/skadade spelare/etc research när jag bettar nu.
Respekt att du orkade hålla på med det som du gjorde, men jag skulle nog inte orka gå lika hardcore, så länge jag plussar så är mitt hobbyspel ok. Däremot har jag vänner som sätter in säkert 2000kr i månaden på bets, torskar 11 månader av 12. och fortsätter för att dom tycker det är kul att betta. Men ja då är det ju inte direkt värt det.
Member
Posts: 3,962
Joined: Sep 5 2003
Gold: 3.43
Oct 19 2013 12:49am
Quote (berhemuli @ 19 Oct 2013 07:30)
Jo, nej folk uppfattar mig lätt dryg så tänkte gardera med ursäkten innan. :D
Jo alltså jag hobbyspelar ju mest, lite som med pokern, plussar några tusen i månaden ibland mer ibland mindre. grötar ner mig i vissa ligor när jag väl håller på och tar reda på allt nödvändigt och spelar på det som jag anser är säkra spel.  Sen visserligen slänger man en 50lapp på något roligt kombo ibland för en kvälls underhållning ^^ Men när jag senast grötade ner mig i något var det bundesliga och brasilianska ligan (grov övervärde där då!!). ca 1-2 säsonger sen. Nu har jag inte orkat aktivt följa matcherna och tappat det mesta. Så kör enbart via statstik/dagsform/skadade spelare/etc research när jag bettar nu.
Respekt att du orkade hålla på med det som du gjorde, men jag skulle nog inte orka gå lika hardcore, så länge jag plussar så är mitt hobbyspel ok. Däremot har jag vänner som sätter in säkert 2000kr i månaden på bets, torskar 11 månader av 12. och fortsätter för att dom tycker det är kul att betta. Men ja då är det ju inte direkt värt det.


Du verkar ha en sund inställning till betting. Fortsätt med det. Jag har ett antal vänner som har hamnat i ett spelmissbruk mer eller mindre. En stor del av det är jag "ansvarig" för. Det var ju coolt att skryta om att man levde på betting under studietiden vilket sög dessa personer in i helvetet.
Men visst fasiken är det roligt att gröta ner sig i ligor man annars inte ens skulle titta på? Jag har haft en hel del roliga matcher inom sydamerikansk fotboll som jag sent kommer att glömma. Samtidigt lär man sig att analysera och - i mitt fall - räkna på sannolikheter. Vilket alltid är användbart.

Combos spelade jag nästan aldrig. Möjligtvis under fyllan för struntsummor. Jag har för mig att jag satte en 8-ling och fick ut 22000 på nb. Kommande dag fick jag storhetsvansinne och förlorade 15000. Det var då jag började fundera på att lägga av. Ena dagen glad, andra dagen bedrövad.

Nu för tiden bettar jag bara 1-2 gånger per år. Superbowl (tillsammans med massa god mat och öl) samt Stanley Cup-finalen - om det går till en avgörande match. Det räcker för mig.

This post was edited by gorgy on Oct 19 2013 12:50am
Member
Posts: 13,728
Joined: Jun 14 2008
Gold: 160.00
Oct 19 2013 10:41am
Magi!

Member
Posts: 44,246
Joined: Apr 30 2010
Gold: 7,940.00
Oct 19 2013 10:43am
Quote (MyRus @ 19 Oct 2013 18:41)
Magi!

http://www.youtube.com/watch?v=reTBIJnsRLM


helt stört snyggt
Member
Posts: 1,943
Joined: Feb 27 2003
Gold: 31.00
Oct 21 2013 06:12am
Sverige lottade mot Portugal. Blä. <_<
Member
Posts: 29,506
Joined: Dec 7 2006
Gold: 3,552.51
Oct 21 2013 06:24am
Quote (LorveN @ 21 Oct 2013 14:12)
Sverige lottade mot Portugal. Blä.  <_<


Wei, dvs sverige kommer ge höga odds. Då kan jag betta på sverige och delta i mina svenska vänners hejande att sverige vinner. Och förlorar sverige så är jag ändå glad. en winwin situation.
Member
Posts: 63,968
Joined: Oct 13 2009
Gold: 354.00
Oct 21 2013 08:47am
Quote (berhemuli @ Oct 21 2013 01:24pm)
Wei, dvs sverige kommer ge höga odds. Då kan jag betta på sverige och delta i mina svenska vänners hejande att sverige vinner. Och förlorar sverige så är jag ändå glad. en winwin situation.


Fuck Sverige i fotboll :D
Go Back To Svenska Topic List
Prev1525354555696Next
Add Reply New Topic New Poll