Quote (berhemuli @ 19 Oct 2013 07:30)
Jo, nej folk uppfattar mig lätt dryg så tänkte gardera med ursäkten innan.

Jo alltså jag hobbyspelar ju mest, lite som med pokern, plussar några tusen i månaden ibland mer ibland mindre. grötar ner mig i vissa ligor när jag väl håller på och tar reda på allt nödvändigt och spelar på det som jag anser är säkra spel. Sen visserligen slänger man en 50lapp på något roligt kombo ibland för en kvälls underhållning ^^ Men när jag senast grötade ner mig i något var det bundesliga och brasilianska ligan (grov övervärde där då!!). ca 1-2 säsonger sen. Nu har jag inte orkat aktivt följa matcherna och tappat det mesta. Så kör enbart via statstik/dagsform/skadade spelare/etc research när jag bettar nu.
Respekt att du orkade hålla på med det som du gjorde, men jag skulle nog inte orka gå lika hardcore, så länge jag plussar så är mitt hobbyspel ok. Däremot har jag vänner som sätter in säkert 2000kr i månaden på bets, torskar 11 månader av 12. och fortsätter för att dom tycker det är kul att betta. Men ja då är det ju inte direkt värt det.
Du verkar ha en sund inställning till betting. Fortsätt med det. Jag har ett antal vänner som har hamnat i ett spelmissbruk mer eller mindre. En stor del av det är jag "ansvarig" för. Det var ju coolt att skryta om att man levde på betting under studietiden vilket sög dessa personer in i helvetet.
Men visst fasiken är det roligt att gröta ner sig i ligor man annars inte ens skulle titta på? Jag har haft en hel del roliga matcher inom sydamerikansk fotboll som jag sent kommer att glömma. Samtidigt lär man sig att analysera och - i mitt fall - räkna på sannolikheter. Vilket alltid är användbart.
Combos spelade jag nästan aldrig. Möjligtvis under fyllan för struntsummor. Jag har för mig att jag satte en 8-ling och fick ut 22000 på nb. Kommande dag fick jag storhetsvansinne och förlorade 15000. Det var då jag började fundera på att lägga av. Ena dagen glad, andra dagen bedrövad.
Nu för tiden bettar jag bara 1-2 gånger per år. Superbowl (tillsammans med massa god mat och öl) samt Stanley Cup-finalen - om det går till en avgörande match. Det räcker för mig.
This post was edited by gorgy on Oct 19 2013 12:50am