Quote (ankiie @ 10 Jan 2013 08:40)
många får problem med ryggen men på senare tid har jag hört om en del höftproblem, min farsa ska operera en ny höftkula o en klasskompis har också problem

ja det är en bitch asså. Något jag haft ändå sedan jag började träna, var extremt jävla sned i knäböjen sen gick jag in i det mönstret så har kroppen blivit snedvriden ;/
Quote (PlaaD @ 10 Jan 2013 10:42)
Knäböj på lätt vikt med långsam excentrisk fas.
Foamrolla (på en mjuk roller)
Utfall utan/väldigt lätt vikt
Höftstöt utan/med lätt vikt
Foamroll?
Höftstöt?
Undviker helt o hållet knäböj nu faktiskt, spelar ingen roll hur lite vikt jag har. "Naturligt" för mig är snett. Har blivit betydligt bättre men ska stabilisera upp bålen/balansen och öva upp rörligheten så den blir jämn innan jag kör överhuvudtaget.