d2jsp
Log InRegister
d2jsp Forums > Off-Topic > International > Svenska > Gym Gym Gym! > Vem Gymmar Här Igentligen ^^?
Prev1519520521522523820Next
Add Reply New Topic New Poll
Member
Posts: 45,342
Joined: Oct 29 2008
Gold: 26,189.00
Jan 7 2013 02:11pm
Quote (Fil @ 7 Jan 2013 20:31)
usch! Slit igång lite försiktigt när du känner dig bättre! :)



haha, eller hur



äh, det går över fort! :)



ja fyfan det gör det!
men lite träning är ett bra break ifrån pluggandet! :)


Är över, drog igång idag igen :D
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jan 7 2013 02:25pm
Började med RSR idag och försökte styra ihop ett anständigt schema som passar till det.

Squat
50 - 1x10
70 - 1x10
100 - 1x6
110 - 1x4
120 - 6x2*

C&J (2+1)
50 - 2x2
60 - 1x1
70 - 1x1
80 - 2x1
85 - 2x1

Cleanpulls
100 - 1x3
110 - 1x3
115 - 2x3

Abwheel , runt 150reps totalt.

Hängande benlyft, runt 100reps totalt.

Stretchade som ett riktigt luder idag med, böjen var på tok för tunga för den låga vikten (inte böjt på ett tag samt ont i benen sedan korpinnebandy i helgen).

Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Jan 7 2013 02:29pm
Quote (Fil @ Jan 7 2013 07:31pm)
usch! Slit igång lite försiktigt när du känner dig bättre! :)



haha, eller hur



äh, det går över fort! :)



ja fyfan det gör det!
men lite träning är ett bra break ifrån pluggandet! :)


All ilska efter ig:t gav ju bra tryck på benpasset :lol:

This post was edited by ankiie on Jan 7 2013 02:30pm
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jan 8 2013 04:27pm
Har eventuellt (troligen) en nervskada i samband med muskelskada i handleden. Upp och röntga på Hand & Plastik om 1 månad om läget fortfarande är oförändrat.

Bänkpress
50 - 3x10
60 - 1x3 m. stopp
65 - 2x3 m. stopp

Skivstångsrodd - underhandsgrepp
60 - 1x10
70 - 1x10
75 - 1x10

Latsdrag
30 - 1x20
50 - 4(eller 5)x15

Hyperextensions 5x10

Rear Delt Flyes (sittandes)
4 - 4x12

Frontraises
12.5 - 3x10
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jan 9 2013 03:43pm
Cpy paste'ar från Kollo journalen

Böj
50 - 1x10
70 - 1x8
90 - 1x8
110 - 1x5
120 - 6x3
Va mycket lättare idag fast kroppen fortfarande lite off på viktvana fortfarande.

Stöt (häng vändning pos.2+vändning+överstöt)
50 - 2x2
60 - 1x1
70 - 1x1
75 - 1x1
80 - 2x1
85 - 1x1

Pushpress
50 - 1x5
70 - 1x2
75 - 1x2
80 - 2x2
85 - 1x2 - ganska lätt

Jerkdips, ska testa att köra denna övning lite för att få viktvana till överstöten samt förbättra formen på dem.
100 - 1x3
110 - 2x3
120 - 1x3
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Jan 9 2013 09:01pm
nu jävlar blir det rehabträning för höfterna en stabil stund sen så jävla ska vi se på rejäl lyftning
Member
Posts: 8,000
Joined: Jul 20 2008
Gold: 0.00
Jan 10 2013 12:40am
Quote (BraSma @ Jan 10 2013 03:01am)
nu jävlar blir det rehabträning för höfterna en stabil stund sen så jävla ska vi se på rejäl lyftning


många får problem med ryggen men på senare tid har jag hört om en del höftproblem, min farsa ska operera en ny höftkula o en klasskompis har också problem :unsure:
Member
Posts: 4,405
Joined: Nov 18 2009
Gold: 1.36
Jan 10 2013 02:28am
låg på 20kg hantlar när jag körde hantelpress för 3-4 månader sen, ligger nu på 35~ is good?

bästa gymlåten


This post was edited by fotosyntEz on Jan 10 2013 02:28am
Member
Posts: 13,906
Joined: Oct 22 2008
Gold: 2,945.50
Jan 10 2013 02:42am
Quote (BraSma @ 10 Jan 2013 04:01)
nu jävlar blir det rehabträning för höfterna en stabil stund sen så jävla ska vi se på rejäl lyftning


Knäböj på lätt vikt med långsam excentrisk fas.
Foamrolla (på en mjuk roller)
Utfall utan/väldigt lätt vikt
Höftstöt utan/med lätt vikt
Member
Posts: 9,330
Joined: Oct 30 2006
Gold: 1,029.08
Jan 10 2013 11:23am
Quote (ankiie @ 10 Jan 2013 08:40)
många får problem med ryggen men på senare tid har jag hört om en del höftproblem, min farsa ska operera en ny höftkula o en klasskompis har också problem  :unsure:


ja det är en bitch asså. Något jag haft ändå sedan jag började träna, var extremt jävla sned i knäböjen sen gick jag in i det mönstret så har kroppen blivit snedvriden ;/

Quote (PlaaD @ 10 Jan 2013 10:42)
Knäböj på lätt vikt med långsam excentrisk fas.
Foamrolla (på en mjuk roller)
Utfall utan/väldigt lätt vikt
Höftstöt utan/med lätt vikt


Foamroll?
Höftstöt?

Undviker helt o hållet knäböj nu faktiskt, spelar ingen roll hur lite vikt jag har. "Naturligt" för mig är snett. Har blivit betydligt bättre men ska stabilisera upp bålen/balansen och öva upp rörligheten så den blir jämn innan jag kör överhuvudtaget.
Go Back To Svenska Topic List
Prev1519520521522523820Next
Add Reply New Topic New Poll